Apie komandinę taktiką (50)

logo 2003 Rugsėjo 20 d. 19:35
Šio čempionato kova vis rimtėja ir rimtėja. Kelių komandų vadovai, o ir patys lenktynininkai iki šiol nesupranta ir skirtingai interpretuoja FIA komandinės taktikos draudimą, apie tai jie diskutavo ir Monzoje, tačiau panašu, kad federacija nesiruošia nieko aiškinti.
Komandų bosai labai norėjo, kad jiem būtų detaliai išaiškintas draudimas, kurio naudojimas arba nenaudojimas gali tiesiogiai įtakoti šio sezono baigtį.
Štai atvejis, kai lenktynininkui radijo ryšiu nurodoma, ką jis turi atlikti, be abejo, yra komandinės taktikos naudojimas, ir jį labai lengvai išaiškinti, nes nuo šio sezono FIA turi galimybę klausytis visų komandų radijo pokalbių. Tačiau bet koks nurodymas gali būti iškeltas lenktynininkui ir prieš etapą, jam gali sutrukdyti tik aplinkybės pačių lenktynių metu.
Daugeliui aišku, kad komandinės taktikos draudimo taisyklė buvo įtraukta į sportinį reglamentą po dviejų iš eilės „Ferrari“ finišų Austrijoje, kai 2001-siais ir 2002-siais metais R.Barrichello buvo liepta praleisti į priekį M.Schumacherį.
Kitas įdomus pastebėjimas – du komandos draugai, jei šie vienas su kitu gerai sutaria (o netgi jei ir nesutaria – jie bet kokiu atveju dirba vienai komandai ir jos labui) greičiausiai padėtų vienas kitam kovoje dėl titulo. Jie galėtų susitarti dar prieš varžybas...
Panašų atvejį matėme 1997-ųjų metų pabaigoje, Suzukoje, kuomet J.Villeneuve’as nuo pat starto stengėsi laikyti už savęs M.Schumacherį, o vėliau pats tapo blokavimo auka – meistriškai su varžovais susidorojęs E.Irvine’as už savęs laikė Jacques’ą, tuo tarpu jo komandos kolega M.Schumacheris sėkmingai tolo link pergalės.
Tokia pati taktika buvo taikoma ir 1999-ais Malaizijoje, kai M.Schumacheris net du kartus į priekį praleido kolegą E.Irvine’ą, o pats už savęs laikė M.Hakkineną, kuris kovojo dėl čempiono titulo su E.Irvine'u. Ir tokių atveju „Formulės-1“ istorijoje buvo išties nemažai.
Neseniai FIA atstovas taip pakomentavo federacijos poziciją šiuo klausimu: „Taisyklė nepakito. Jei bus taikoma akivaizdi komandinė taktika, apie tai bus pranešta lenktynių teisėjams. Komandinė taktika – kai lenktynininkai keičiasi pozicijomis trasoje ir toks pasikeitimas įtakoja lenktynių baigtį.”
Taigi – ne vien tik padangų skandalais „maitinasi“ F-1 pasaulis. Liko du GP, tad dar gali kilti ir komandinės taktikos naudojimo nesusipratimai…

Komentarai (50)
Brooklyn
| 11/26 14:36 Atsakyti
Buvo ir bus.
moderator Claudy
| 09/23 12:32 Atsakyti
Giedriukas > jei sugebi tesingai parasyt Williams ir Ferrari ir dar didziosiomis raidemis ... tei pasistenk kita karta ta pati padaryt su Mclaren ... nes pirmiausia tu menkini ne komanda, o save ...
Gincius
| 09/23 11:56 Atsakyti
vbendokas>>>Nemanau kad jie tokie kiauri.Paprasčiausiai jie negali nubausti HHF,nes jis kažkaip tai itartinai tik trečiame(paskutiniame) posūkyje pasitraukė,ir nenusižengė taisyklėms.
vbendokas
| 09/23 11:02 Atsakyti
Gincius>> bet kol kas FIA tiki tuo HHF "briedu", ir baudos jam jokios neduoda
Ziggy
| 09/23 10:34 Atsakyti
Vel bus nesamoniu su komandine taktika, t. y. apie ja niekas nekalbes pakol ferrari jos nenaudos.
Jacques
| 09/22 22:43 Atsakyti
AF1> as tau pritariu del "senesnes" komandines taktikos,bet nesakyk,kaip nervas ima,kai tavo lenktyninika kazkas uzlaikineja.
Glu
| 09/22 22:11 Atsakyti
Blin viskas priklausoo nuo situacijos!
Zidane
| 09/22 21:14 Atsakyti
jei bus kokia nors komandine taktika, tai tada teisejai ka nores ta ir paskelbs nugaletoju. O kam gi teisejai dazniausiai padeda!?
LoveNation99
| 09/22 18:43 Atsakyti
komandine taktika yra gerai tik tada kai ji yra paslepta :)
Gincius
| 09/22 16:30 Atsakyti
vbendokas>>>Nu su tais pasiaiškinimais tai tikrai įdomiai,nes paskutiniu metu jie skamba absurdiškai(pvz.HHF),manau kad FIA nepatikėtu tokiu "briedu"
:)
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas