Ar įmanoma ištaisyti 2024 m. F-1 tvarkaraštį?

Ar įmanoma ištaisyti 2024 m. F-1 tvarkaraštį?
logo 2023 Liepos 16 d. 15:54, Pirelli

Naujiena apie 2024 metų „Formulės-1“ lenktynių tvarkaraštį buvo paskelbta prieš pat lenktynes Silverstoune ir buvo beveik nepastebėta. Tačiau kitų metų lenktynių sąrašas yra gana įdomus. „Formulė-1“ pirmą kartą per pastaruosius metus visai neturės naujų etapų, tačiau labai įkyriai bando sugrąžinti Kinijos GP Šanchajuje, o lenktynių tvarka tapo visai kitokia po sudėtingų derinimų sportine ir komercine prasme bei su vietinių etapų organizatoriais.

Lenktynių sąrašas iš 24 etapų lieka toks pats, koks buvo ir 2023 m. pirminis sąrašas, bet iš karto matyti, kad nuo šiol GP etapai yra aiškiai sugrupuoti pagal regioninį principą.

Vienu iš tų, kuris aktyviai dirbo ties šiuo projektu, buvo Steve'as Nielsenas. Iki praėjusio gruodžio jis užėmė „Formulės-1“ sporto direktoriaus pareigas, o vėliau perėjo į FIA.

„Mes tikslingai rūpinomės regioniniu principu, - sakė specialistas.- Mes jau turime savotiškai idealų tvarkaraštį. Nežinau, kada viskas iki galo bus sureguliuota, bet toks yra mūsų galutinis tikslas.

Mes ketiname žingsnis po žingsnio prie to artėti, keisdami vieno ar kito etapo datą. Tai strategija, kuri leistų atsitraukti nuo dabartinio tvarkaraščio, nuo kurio niekas nedžiūgauja prie kur kas logiškesnio lenktynių išdėstymo. Tai laipsniškas procesas ir visa tai užtruks kelerius metus“.

Jau dabar yra matoma, kaip kai kurie dalykai tampa labiau logiškesni. Pagal pirminius pakeitimus galima suprasti tolimesnės kaitos vektorių, apie kurį kalbėjo S. Nielsenas.

Pabandykime įsivaizduoti, ko siekia „Formulė-1“? Nuo idėjos rengti etapus kas dvi savaites, reikia atsisakyti š karto – esant 24 etapams, tai užsitęstų 11 mėnesių. Todėl idealiu atveju GP lenktynės būtų sujungtos poromis pagal geografinį principą, o tokių porų tvarka būtų sudaryta paskaičiuojant minimalias sąnaudas krovinių pervežimui.

Praktiškai tai reikštų, kad komandų personalui reikėtų skraidyti tik kas dvi savaites, pasiliekant Azijoje arba Amerikoje keletą dienų tarp etapų vietoje to, kad reikėtų nuolatos skraidyti į komandų bazes ir atgal.

Ne ką mažiau svarbu atsisakyti sutrejintų etapų, kurie egzistuoja šiais metais ir bus kitais metais. Ypatingai nepageidautinos istorijos su labai tolimomis išvykomis – važiuodami į Ostiną, Meksiką ir San Paulą, žmonės palieka ekipų bazes ir kas svarbiau, palieka šeimas ir artimuosius beveik mėnesiui.

Be žmogiškojo, yra ir dar vienas faktorius. Toks požiūris į tvarkaraštį leis „Formulei-1“ po pasaulį mažiau skraidinti krovininius „Boeing 777“ lėktuvus ir tuo padaryti rimtą žingsnį link to, kad nuo 2030 metų F-1 taptų ekologiškai neutraliu čempionatu.

Iš tikrųjų, būtų lengviau suprasti, koks tvarkaraštis yra „žalesnis“, jei sulyginsime bendrą personalų skrydžių kilometražą sezono metu. Mechanizmas čia paprastas -norint aiškiau suprasti, visus skrydžius reikia skaičiuoti iš Londono ir jei po GP savaitgalio būna išeiginės, tai sąlyginis F-1 darbuotojas sugrįžta atgal, o jei vyksta sutrejinti etapai, jis to nedaro.

2023 metais, norėdami išsaugoti eksperimento „švarumą“. spėkime, kad Šanchajus ir Imola nebuvo atšaukti - toks modelis sakytų, jog per sezoną vienas sąlyginis darbuotojas nuskrenda neįtikėtus 208 075 kilometrus. Tai beveik tas pats, kad tris kartus apskristi žemė rutulį. Beje, šis skaičiavimas yra gana konservatyvus, kadangi čia skaičiuojami tiesioginiai skrydžiai į artimiausius nuo lenktynių trasų oro uostus. Realiose kelionėse viskas būna sudėtingiau.

Tas pats skaičiavimo modelis, pritaikytas 2024 m. kalendoriui, duotų 194 455 km skrydžių. Atrodo, skirtumas nedidelis – tik 7 proc. Verta pažiūrėti, kaip galima pasiekti šio sumažėjimo.

Jei šiais metais lenktynės Sakhire ir Džedoje, kuriomis prasideda sezonas, vyko kas dvi savaites, tai kitais metais šie etapai eis vienas paskui kitą, be to, lenktynės vyks šeštadieniais. Pridėjus žiemos bandymus, kurie taip pat vyks Bahreine, tai leis komandų darbuotojams išbūti šiam regione ilgesnį laiką.

Po to „Formulės-1“ peletono laukia tolima kelionė į Australiją, kurios bendras kilometražas bus net 34 tūkst. km ten ir atgal – ir tik dėl to, kad būtų sugrįžtą į santykinai netolimą Japoniją, kuri iš tradicinio rudens dabar perkelta į pavasarį, balandžio mėnesį.

Iš tiesų, tai gera naujiena, kadangi gana populiarus etapas Suzukos trasoje vyks tuo metu, kai Japonijoje nebus pavojingo taifūnų periodo. Bloga naujiena, kad kitas etapas Šanchajuje vyks ne po savaitės, o reikės laukti dvi savaites iki Kinijos GP.

Vėliau peršasi idėja, kad reikėtų sujungti etapų porą Majamyje ir Kanadoje. Bet to nebuvo padaryta. Negana to, tarp šių etapų reikės sugrįžti į Europą ir dalyvauti lenktynėse Imoloje ir Monake. Verta pažymėti, kad užduotis yra kur kas sudėtingesnė nei atrodo – Monrealio etapo rengėjai nenori perkelti etapo į gegužės mėnesį, kadangi tuo metu Kanadoje būna dar šaltoka.

Majamis, priešingai, nenori etapo birželį, nes būna per daug karšta. O tarpinė data antroje gegužės pusėje tradiciškai yra užsakyta Monako etapui. Todėl surasti visiems tinkamą sprendimą bus ne taip lengva.

Po to 2024 m. tvarkaraštyje įrašyti sutrejinti etapai Ispanijoje, Austrijoje ir Didžiojoje Britanijoje. Po to mes matome gana logišką lenktynių porą: Vengrija- Belgija.

Vėliau viskas atrodo kur kas geriau. Antrąją sezono dalį, kaip ir 2023 metais, pradės sudvejintos lenktynės Zandvoorte ir Monzoje. Po to eis kitas duetas – Baku ir Singapūras. Kai kas gali paklausti – koks čia yra geografinis artumas? Bet tai gana teisingas pasirinkimas, nes Azerbaidžanas yra pusiaukelė tarp Europos ir Singapūro.

Na, o toliau viskas atrodo pakankamai keistai. Trys savaitės bus visai be lenktynių (tai, iš esmės bus antrosios atostogos), o toliau viskas eis be jokio atokvėpio: Ostinas, Meksikas ir San Paulas. Tiems, kas pavargs nuo tokios įtampos, vėl duos dvi savaites pertraukos ir po to sezonas užsibaigs dar vienu trejetu – Las Vegasu, Kataru ir Abu Dabiu. Čempionatas užsibaigs tik gruodžio 8 dieną.

Pristatydami šį tvarkaraštį, „Formulės-1“ atstovai užsiminė, kad dėl kontraktų su etapų organizatoriais ir klimatinių sąlygų, etapų sąrašo negalima iš karto padaryti optimaliu.

„Mes judame link globalios reorganizacijos, kuri sumažins logistikos krūvius ir les sutaupyti,- kalbama oficialiame F-1 pranešime. - „Japonijos GP perkėlimas į balandį, o Azerbaidžano – į rugsėjį bei Kataro etapo sujungimas su Abu Dabiu leis tvarkaraštį padaryti logiškesniu regioniniu pagrindu.

Šis darbas bus tęsiamas, bet mes suprantame, kad kelionės po pasaulį yra neatskiriama šio sporto dalis ir to negalima bus atsisakyti jokiomis reorganizacijomis“.

2024 metais mūsų laukia 5 etapai, kurie visai neturės poros ir trys sutrejinti GP, iš kurių du – sezono pabaigoje. Visiškai akivaizdu, kad F-1 kelias link idealaus tvarkaraščio yra dar tolimas.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983