„Aston Martin“ bando spręsti kokpito perkaitimo problemą

„Aston Martin“ bando spręsti kokpito perkaitimo problemą
logo 2023 Spalio 15 d. 22:16, Aston Martin F1

„Aston Martin“ komandos vadovas Mike'as Krackas juokaudamas sako, kad jie greitai pradės galvoti apie tai, kad į bolidą sumontuos kondicionierių kokpito perkaitimo problemai spręsti.

Apie tai, kad Kataro GP lenktynėse „Formulės-1“ pilotams teko dirbti ekstremalaus karščio ir drėgnumo sąlygomis, buvo rašyta ne kartą. Vieni iš tų, kam buvo tikrai nesaldu, buvo Fernando Alonso ir Lance'as Strollas. Ispanas skundėsi, kad jam buvo labai nekomfortiškai vairuoti savo AMR23 dėl to, kad sėdynės ir dešinė kokpito pusė labai smarkiai kaito.

„Manau, mums abiem su Lance'u buvo gana sunkoka dėl labai aukštos temperatūros sėdynės rajone, ypač iš dešinės pusės, - po finišo komentavo F. Alonso, kuris Katare užėmė 6 vietą, o jo partneris finišavo 11-tas. - Per pirmus 15 ratų sėdynę taip kaitino, kad aš komandos per radiją paprašiau sustojimo metu aplieti mane vandeniu ar dar ką nors sugalvoti. Bet, pasirodo, tai uždrausta taisyklėmis.

Mums yra įprasta patirti kokius nors sunkumus, bet Katare jie buvo ekstremalūs“.

Mike'as Krackas pripažįsta problemą ir pažymi, kad „Aston Martin“ stengiasi ją spręsti.

„Mes tuo užsiimame. Fernando ne kartą apie ją yra pranešęs,- sakė komandos vadovas. - Negalima sakyti, kad mes nieko nesiėmėme, nes dar Singapūre naudojome sprendimą, kuris šiek tiek padėjo.

Bet vėliau mes vėl susidūrėme su ekstremaliomis sąlygomis. Žodžiu, manau, kad jei tai tęsis toliau, tai visai netoli to, kad į bolidus reikės montuoti oro kondicionavimo įrangą.

Kokpite montuojami hidraulikos sistemos vamzdžiai, visai šalia yra elektroninis valdymo blokas ECU, visai tai rimtai įkaista važiuojant ir nors mes stengiamės visai tai izoliuoti nuo piloto sėdynės, bet naudoti kokias nors aktyvias vėdinimo sistemas nesinori, kadangi tai bolidą padarytų dar sunkesniu“.

Šiuolaikiniai „Formulės-1“ automobiliai sveria 796 kg – tokių sunkių mašinų čempionato istorijoje nėra buvę ir daugiausiai tai susiję su hibridine jėgainės dalimi. Konstruojant bolidus, konstruktoriams ir inžinieriams svarbu neleisti bolidui pasunkėti, bet to, svorį reikia optimaliai paskirstyti, kadangi visa tai tiesiogiai veikia mašinos efektyvumą. O problemos, susijusios su sportininkų komforto elementais, yra antraplanės.

Boliduose yra numatytos talpos vandens, tiksliau – specialaus gėrimo tiekimui, kad pilotas lenktynių metu galėtų palaikyti organizmo skysčių balansą, bet karščio sąlygomis viskas taip įkaista, kad šio skysčio neįmanoma gerti. O kitų papildomų aušinimo sistemų nėra.

Įdomu, kiek „Aston Martin“ yra pasistūmėję šiuo klausimu ir kada į bolidus sumontuos kondicionierius?



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Giriby 1354
2. Tadas Misevičius 1347
3. Darius Linkevicius 1336
4. Kęstutis Šimkus 1334
5. f1a 1332