„Aston Martin“ nukopijavo „Red Bull“ sprendimą

„Aston Martin“ nukopijavo „Red Bull“ sprendimą
logo 2022 Gegužės 20 d. 16:30, Aston Martin F1

Šio sezono pradžioje „Aston Martin“ bolidas nepateisino jo kūrėjų vilčių, todėl komandai iš Silverstouno teko įdėti milžiniškas pastangas taisyti įgimtas AMR22 problemas ir į Barseloną „Aston Martin“ atsivežė smarkiai modernizuotą automobilį.

Pakeitimų yra labai daug ir jie yra gana reikšmingi, todėl atnaujintą mašiną galima drąsiai pavadinti „B“ versija. Vakar „Aston Martin“ iki išnaktų virė darbas, komanda netgi pažeidė komendanto valandą ruošiant naująją techniką Ispanijos GP savaitgaliui.

Pagrindinė AMR22 problema iš pradžių buvo ta, kad bolidas smarkiai siūbavo važiuojant dideliu greičiu. Norėdami bent kažkiek sumažinti automobilio destabilizaciją, komandos inžinieriai turėjo padidinti mašinos prošvaisą, o tai privedė prie to, jog aerodinamika negalėjo dirbti skaičiuotinu efektyvumu.

Dėl to buvo prarasta ir prispaudžiamoji jėga, padidėjo priešpriešinio pasipriešinimo koeficientas, nes prispaudimo deficitą teko kompensuoti didinant sparnų atakos kampus.

„Aston Martin“ atsisakė problemą spręsti kokiais nors smulkiais atnaujinimais ir nutarė kompleksiškai modernizuoti važiuoklę ir lenktynėms Barselonoje jau parengta nauja bolido versija.

Visų pirma krenta į akis, kad pas AMR22 pasikeitė šoninių pontonų forma – dabar jie primena tai, ką mes nuo pat sezono pradžios matėme „Red Bull“ RB18 bolide. Jei anksčiau jie buvo pakankamai platūs ir išsiskyrė praktiškai plokščia viršutine dalimi, tai dabar jie tapo kur kas kompaktiškesni ir kur kas labiau elegantiški. Beje, panašumų su „Red Bull“ yra net smulkiuose niuansuose, pavyzdžiui, kaip sukurta aušinimo sistemos žaliužių sistema ir ortakių formoje. Galinio vaizdo veidrodėliai irgi primena sprendimą, kurį sukūrė konkurentų inžinieriai, vadovaujami Adrieno Newey.

Kai pirmosios atnaujinto „Aston Martin“ bolido nuotraukos pasirodė socialiniuose tinkluose, sirgaliai iš karto pradėjo juokauti, kad komandos savininkui Lawrence'ui Strollui pavyko įgyvendinti Sebastiano Vettelio svajonę, kuris yra prasitaręs, kad prieš karjeros pabaigą jis norėtų vėl atsisėsti prie „Red Bull“ vairo.

Kopijavimo menu ši britų ekipa pasižymi jau seniai ir tai, galima sakyti, daro gana tobulai, mat dar 2020 metais, kai komanda vadinosi „Racing Point“, jų automobiliai buvo pravardžiuojami „rožiniais Mercedes“ - buvo akivaizdu, kad jų bolidas yra pernykštė pasaulio čempionų mašinos kopija. Tais metais tiek Sergio Perezas, tiek ir Lance'as Strollas pradėjo užtikrintai rinkti taškus nuo pat sezono pradžios, o Bahreine meksikietis iškovojo pirmąją savo karjeros pergalę.

Stebėtina, kad dabar per labai trumpą laiką „Aston Martin“ sugebėjo iš esmės perdaryti bolidą, nes atnaujintos ne tik korpuso bei aerodinamikos detalės, bet ir pakeista visa aušinimo sistema. Jei anksčiau radiatoriai būdavo horizontalūs, tai dabar jie sumontuoti kampu – tokia modifikacija kainuoja gana rimtų pastangų ir išlaidų.

Kiek visa tai atsipirks, parodys artėjantis Ispanijos GP savaitgalis, mat ne veltui Barselonos trasa yra laikoma geriausiu poligonu išbandyti naujus aerodinaminius sprendimus – jei važiuoklė turi trūkumų, jie būtinai čia atsiskleis. Ir jei efektyvumas padidėjo, tai šioje trasoje taip pat bus galima pamatyti.

Buvo baiminamasi, kad „Aston Martin“ paprasčiausiai pritrūks gamybinių pajėgumų, kad lenktynėms Barselonoje parengti du smarkiai modifikuotus bolidus, tačiau šiandien komanda patvirtino, kad tiek Lance'as Strollas, tiek Sebastianas Vettelis gaus identiškus atnaujintus AMR22 bolidus. Vakar komandos technikos direktorius Andrew Greenas, atskridęs į Barseloną iš Anglijos, atsivežė su savimi paskutines abiejų atnaujintų automobilių detales.

Aston Martin Aramco Cognizant Formula One Team
Komanda: Aston Martin Aramco Cognizant Formula One Team 2024 sezono taškai: 0
Variklis: „Mercedes“ Važiuoklė: AMR22
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983