„Audi“ trejų metų planas – ar visada gerai konkretumas?

„Audi“ trejų metų planas – ar visada gerai konkretumas?
logo 2022 Rugsėjo 27 d. 11:25, Pexels

Belgijos GP savaitgalio metu specialioje konferencijoje Spa trasoje „Audi“ kompanijos vadovai oficialiai patvirtino, kad jų koncernas debiutuos „Formulėje-1“ 2026 metais su gamykline komanda, kuri bus sukurta vienos iš dabar egzistuojančių F-1 komandų bazėje.

Konkretikos „Audi“ vadovų žodžiuose buvo ne tiek jau daug, jie net nepaminėjo komandos pavadinimo, kurios bazėje bus realizuojamas šis ambicingas projektas, nors visiems yra aišku, kad tai bus Šveicarijoje įsikūrusi „Sauber“, kuri šiuo metu F-1 lenktyniauja „Alfa Romeo“ pavadinimu.

„Audi“ direktorių tarybos pirmininkas Markusas Duesmannas pripažino, kad 2026-tieji jau ne už kalnų, todėl dirbti teks labai rimto spaudimo sąlygomis, laikas yra apribotas, nes viską reikia padaryti laiku, tačiau kartu pažymėjo, kad praėjus trejiems metams po debiuto komanda turi tapti „labai konkurencinga“.

Tokio lygio automobilių gamintojui kaip „Audi“ tai galėtų reikšti mažų mažiausiai kovą dėl vietų ant podiumo, o tai galima laikyti labai drąsiu pareiškimu, nes vienu metu teks spręsti du sudėtingus uždavinius: praktiškai nuo nulio sukurti ir pagaminti konkurencingą jėgos agregatą, o taip pat „Sauber“ infrastruktūrą Hinvile rekonstruoti iki „top“ komandos lygio.

Tokio lygio drąsa gali būti pateisinama, kai projektas siūlomas kompanijos direktorių tarybai, nes jos narius reikia įtikinti, kad pinigams labai imlus projektas yra tikslingas ir jame bus galima pasiekti sėkmės bent jau vidutinėje perspektyvoje.

Tikėtina, kad keliamų tikslų negalima vadinti nerealistiniais, juo labiau, kad „Audi“ turi pergalių patirtį kitose prestižinėse automobilių lenktynių serijose – įvairiuose GT čempionatuose, DTM ir ištvermės lenktynėse, visų pirma, „24 val. Le Mane“. Nėra abejonių, kad Ingolštadte į užduotį pasiekti sėkmės „Formulėje-1“ yra žiūrima labai rimtai.

Tačiau projekto mastelio ir jo sudėtingumo negalime neįvertinti. Pavyzdžiui, kai kurie analitikai galvoja, jog „Audi“ be reikalo paminėjo konkrečius terminus, per kuriuos F-1 komanda turi tapti konkurencinga. Tai tik dar labiau padidins spaudimą, kuris ir taip bus milžiniškas.

„Audi“ taps pirmuoju gamintoju nuo 2015 metų, kuris imasi savarankiškai konstruoti jėgainę „Formulės-1“ bolidui – tai metais į F-1 sugrįžo „Honda“. Taip pat vokiečių automobilių markė bus tarp pirmųjų iš pasaulinio lygio prekės ženklų, kuri naujausioje pasaulio čempionato istorijoje ateis su nuosava gamykline komanda – iki tol tokį žingsnį prieš 2016 m. sezoną žengė prancūzų „Renault“, kuri nupirko „Lotus“ aktyvus.

„Honda“ ir „Renault“ taip pat kėlė labai ambicingus tikslus, tačiau pasiekti jų nesugebėjo.

Beje, pas „Renault“, kai jie sugrįžo į Enstoną ir pradėjo didelio masto modernizaciją, jau buvo daugmaž efektyvios ir patikrintos laiko nuosavos gamybos jėgainės. O „Honda“ apsiribojo tik jėgos agregatų kūrimu, tapdama „McLaren“ partnere.

Tačiau pirmąją pergalę „Renault“ gamyklinė komanda, pakeitusi pavadinimą į „Alpine“, iškovojo tik praėjusiais metais ir iki šiol yra priskiriama tik stiprių vidutiniokų kategorijai. Dabar „Alpine“ yra ketvirta Konstruktorių taurėje ir jų sąskaitoje yra kelis kartus mažiau nei pas lyderius.

Dabartinė „Sauber“ padėtis yra kiek geresnė nei nei buvo pas „Lotus“ prieš septynerius metus, tačiau realiai varžytis su „Red Bull“, „Ferrari“ ar „Mercedes“ šveicarų komanda negali. Norint infrastruktūrą pakelti iki lyderių lygio, „Audi“ teks investuoti milžiniškus pinigus ir dėti maksimalias pastangas.

Jei kalbėsime apie „Honda“, kai šiam japonų koncernui prireikė 5 sunkių metų, kol bolidas su japonišku agregatu pirmas kirto finišo liniją GP lenktynėse. Bet sėkmės kaina buvo tokia didelė, kad pernai „Honda“ vadovybė eilinį kartą priėmė sprendimą trauktis iš „Formulės-1“, nors Maxas Verstappenas ir iškovojo čempiono titulą.

„Audi“ į pasaulio čempionatą ateis kiek kitokiomis aplinkybėmis: visų pirma, techninis reglamentas varikliams, kuris įsigalios nuo 2026 metų, yra paprastesnis nei tas, kurio sąlygomis jėgainę turėjo konstruoti „Honda“. Antra, Vokietijos kompanija turės daugiau laiko pasirengti debiutui „Formulėje-1“, tačiau kita vertus dabartinės gamyklinės komandos turi didelė patirtį, kuri ir šiaip visada duoda pranašumą.

Beje, Ingolštadte ir Hinvile supranta, kad greitų pergalių tikėtis neverta, prireiks kelių metų norint pasiekti „projektinį lygį“. Kiek laiko reikės įsibėgėjimui, nuspėti neįmanoma. Sėkmė „Formulėje-1“ nėra garantuota niekam, to galima pasiekti tik sunkiu darbu – ir tai tik su sąlyga, jei viską darote teisingai ir beveik idealiai.

Suprantama, kad „Audi“ turi potencialą, tuo nereikia abejoti. „Formulė-1“ perėjo prie biudžetų ribojimo, todėl vokiečių kompanija gali ramiai užsiimti finansiniu planavimu – bent jau yra garantija, kad projektas nepavirs gilia juoda duobe, kurioje pražus milijonai eurų prie gana abejotino atsipirkimo.

Nors ambicijos – tai gerai, tačiau vargu ar tikslinga „nulinio ciklo“ fazėje nusistatyti sau konkrečius laiko parametrus. Jei nepavyks pasiekti užsibrėžtų tikslų laiku, tai gali projektui padaryti milžinišką žalą.

Laikas prabėgs greitai. 2026-tieji ateis dar greičiau. Jau 2028 metais ekspertai vertins tai, kas „Audi“ pavyko, o kas – ne. Smarkus spaudimas šiam projektui yra garantuotas.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794