B. Ecclestone: nematau priežasčių rimtoms permainoms

B. Ecclestone: nematau priežasčių rimtoms permainoms
logo 2019 Rugsėjo 16 d. 11:46, Getty Images

Bernie Ecclestone, buvęs „Formulės-1“ vadybos galva, nors ir yra nušalintas nuo visų reikalų, įdėmiai seka viską, kas dedasi „Formulėje-1“ – tiek trasose, tiek už jų ribų. Jo nuomone, nereikėtų bandyti iš naujų išrasti „Formulės-1“ ir radikaliai ją reformuoti.

  • Ar matėte paskutines lenktynes?
  • Aš visas lenktynes žiūriu per TV.
  • Ir kokius įspūdžius jos jums paliko?
  • Jos buvo kaip tik tokios, kokios ir turi būti „Formulės-1“ lenktynės. Jei viskas vyks taip toliau, čempionatas taps lygiai toks pats populiarus kaip ir anksčiau. Nematau, kas gali tam sutrukdyti.
  • Vadinasi, neverta skubėti pavadinti kai kurių lenktynių nuobodžiomis?
  • Tai būdavo visuomet. Jei kas nors vykdavo šauniai, žmonės būdavo patenkinti, tačiau nieko nekalbėdavo. Būdavo girdėti tik tie balsai, kurie skųsdavosi.
  • Nors šios lenktynės buvo įdomios, 2021 metais „Formulės-1“ laukia radikalios permainos. Ar reikėjo šių permainų?
  • Nematau svarbių priežasčių rimtoms permainoms. Jei jau atlikti reformas, tai labai rimtai, pavyzdžiui, sugrįžti prie atmosferinių variklių. Bet tam trūksta drąsos.
  • „Liberty Media“ nori sudaryti vienodas sąlygas visiems, tam norima įvesti biudžetų ribojimo principą ir apriboti inžinierinių ieškojimų laisvę. Ar jums neatrodo, kad šių dviejų priemonių yra nepakankamai?
  • Nereikia riboti biudžetų. Kai techninis reglamentas yra sudarytas teisingai, priežasčių tam nėra.
  • Ką reiškia „Teisingai sudarytas reglamentas“?
  • Jis turi garantuoti, kad investuoti pinigus geresniam rato įveikimo laikui pasiekti yra visai nebūtina. Tada komandų išlaidos nevaidina didelio vaidmens.
  • Komandos yra nepatenkintos, kad per griežti techniniai apribojimai prieštarauja pačiai „Formulės-1“ dvasiai. Ar taip?
  • Technologijų padėtis yra „Formulės-1“ DNR. Jei mes tai prarasime, tai prarasime ir „Formulę-1“. Visos komandos svajoja sukurti patį geriausią bolidą ir mes negalime to uždrausti. Mes galime riboti tik jų galimybes. Bet pinigai čia ne prie ko. Tam tikras jų kiekis yra reikalingas visuomet. Jei jūs negalite sau leisti lenktyniauti „Formulėje-1“, tai jums reikia sėdėti namuose.
  • Bet juk turtingiausios komandos visuomet laimi, ar ne?
  • Pinigai negarantuoja pergalių. Aš matau keletą komandų, kurios turi daug pinigų, bet jos nerodo rezultatų.
  • Pastaruoju metu 80 proc. taškų tarpusavyje išsidalija trys „top“ komandos. Ar tai gerai šiam sportui?
  • Aš niekuomet nenorėjau matyti tokios taškų paskirstymo sistemos. Aš geriau pasirinkčiau medalius. Tas, kas turi daugiau aukso medalių, tampa pasaulio čempionu. Būtent tai skatintų kovoti dėl pergalių.
  • Daugelis lenktynininkų šių medalių negautų niekada. Kam tada apskritai lenktyniauti „Formulėje-1“?
  • O kur yra jų motyvacijos esmė, kai jie kovoja dėl likusių 10 proc. taškų? Subalansuoto peletono nebus niekada. Kai kas su reikalais visuomet susitvarkys geriau nei likusioji dauguma. Suprantama, kai dar iki lenktynių yra aišku, kas taps nugalėtoju, tai blogai – pastaruosius penkerius metus būdavo būtent taip. Bet jei nors šeši pilotai kovoja dėl pergalės, tai to ir pakaktų.
  • 2008-2009 metais dauguma pirmaujančių automobilių koncernų pasinaudojo globalia finansine krize ir išėjo iš „Formulės-1“. Ar negalvojate, kad diskusijos ekologijos temomis, kurios įsiplieskia dabar, taip pat gali tapti priežastimi gamintojams ir jos norės nutraukti savo programas F-1?
  • Automobilių koncernai ateina ir išeina, kai jiems nusibosta, tokia problema visuomet egzistavo. Pakanka pusei direktorių tarybos dėl ko nors supykti ant automobilių sporto ir jie pradės ieškoti priežasčių išeiti. Sustabdyti to neįmanoma.
  • Ar tokiems atvejams „Formulė-1“ turi būti susikūrusi atsarginį planą?
  • Nematau priežasčių, kodėl reikia galvoti apie planą „B“. Bus geriau, jei „Formulėje-1“ bus sukurtas geras planas „A“ ir sėkmingai realizuojamas.
  • Lenktynių skaičius yra nuolat didinamas. 2021 metais jų jau turėtų būti 24. Ar ne per daug?
  • Vienareikšmiškai, perdėta. 16 lenktynių pilnai pakanka. Kuo daugiau lenktynių, tuo mažesnė yra produkto vertė. Tenise mes taip pat matome perkrovą: vyksta per 100 turnyrų, nors išties populiarių – ne daugiau kaip 10.
  • Bet juk kuo daugiau lenktynių, tuo daugiau gali uždirbti čempionato organizatoriai ir komandos. Tai nejaugi jie savanoriškai atsisakys pinigų?
  • Kai rengiama tik 16 etapų, tai lenktynių organizatoriai turi mokėti po daugiau. Ir jie tai darys. Kai GP etapų yra mažai, kiekvieno iš jų vertė yra didesnė.
  • Paskutiniu metu teisėjai neskuba skirti baudų. Galbūt dėl to lenktynės tapo įdomesnėmis?
  • Kuo mažiau baudų, tuo geresnės lenktynės. Bausti reikia tuos, kas krečia nesąmones ir veikia išties pavojingai. Lenktynių starte pasirodo 20 lenktynininkų ir suteikime jiems galimybę lenktyniauti. Jei mes jiems trukdysime, jie nebebus lenktynininkais. Mano galva, teisėjai dabar kažkaip apsiramino. Ir jie gali veikti dar labiau atsipalaidavę, nors jų baimes aš galiu suprasti. Jie bijo atsidurti kritikos ugnyje, jei leis pilotams daryti per daug.
  • Jei jums tektų rinktis tarp Lewiso Hamiltono ir Maxo Verstappeno, kurį pasirinktumėt?
  • Tai du skirtingi pilotai, jie turi visai skirtingus požiūrius ir laimi lenktynes skirtingai. Todėl man būtų sunku pasirinkti. Juos būtų galima palyginti tik tada, jei jie turėtų vienodas mašinas. Man bent to norėtųsi.
  • Kaip vertinate Sebastiano Vettelio pasirodymus pastaruoju metu?
  • Atrodo, kad jis kai ką prarado. Jam smarkiai atsiliepė bauda, gauta Monrealyje – tai buvo blogiausia iš visų. Jį nubaudė nepelnytai ir to visai nereikėjo daryti. Ta bauda pakirto jo tikėjimą „Formule-1“. Jo veiksmai nebuvo pavojingi, bet kuris jo vietoje sureaguotų lygiai taip pat. Lewisas pasielgė gudriai, jis padarė taip, kad tas epizodas pasirodytų pavojingu.

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553