„BMW
Sauber“ komandos vadovas Mario Theissenas artimiausioje ateityje „Formulėje-1“ siūlo vengti drastiškų pokyčių variklių srityje, išlaikant motorų tobulinimo draudimą bei apsiribojant vien tik jų ilgaamžiškumo didinimu.
Šiuo metu lenktynininkai tą patį agregatą turi naudoti dvejas lenktynes iš eilės, o bavarai siūlytų šį terminą pratęsti iki trejų varžybų. Tokiu būdu, jų nuomone, būtų sumažinti nepriklausomų komandų patiriami kaštai, tuo pačiu nepadidinant gamintojų išlaidų.
„Variklių srityje turime būti atsargūs, nes, viena vertus, norime sumažinti kaštus nepriklausomoms komandoms, tačiau turime žiūrėti, kad nepakiltų gamintojų išlaidos“, - pareiškė M. Theissenas.
„Jei atšauktume variklių tobulinimo draudimą tam, kad sukurtume pigius motorus, greičiausiai jų projektavimo kaštai viršytų tai, ką galėtume sutaupyti. Todėl mums priimtinesnis kelias – pamėginti padidinti variklių ilgaamžiškumą neatsisakant jų tobulinimo draudimo“, - aiškino „BMW Sauber“ vadovas.
„Matome potencialą tą patį variklį naudoti trejas lenktynes – tai padėtų nepriklausomoms komandoms, o mūsų kaštai taip pat neišaugtų. Galbūt tam užtektų vos sumažinti motorų sūkius vos tūkstančiu per minutę“, - spėjo specialistas.
Ateityje „Formulėje-1“ planuojama pereiti nuo dabartinio 2,4 l V8 variklių standarto prie mažesnio tūrio motorų su kompresoriais. „BMW Sauber“ pritaria šiam žingsniui, tačiau nori, jog tai būtų įgyvendinta kuo tolesnėje ateityje.
„Iš principo, mes pritariame tam, kad nuo daugiacilindrių atmosferinių variklių būtų pereita prie mažesnių motorų su turbokompresoriais. Tačiau nepalaikome ankstyvų pokyčių, nes tai reikštų didelius kūrimo kaštus, kurių negalime sau leisti“, - pažymėjo M. Theissenas.
„Kitos kartos varikliai, tikiuosi, bus mažesni darbiniu tūriu ir cilindrų skaičiumi bei su turbo ar įprastu kompresoriumi“, - prognozavo vienos geriausių „Formulėje-1“ komandų vadovų.
„Tolimoje perspektyvoje matau mus pereinant nuo vidaus degimo variklio ir pavarų dėžės kombinacijos prie daug sudėtingesnės galios grandinės, kurią sudarytų daug mažesnis vidaus degimo variklis, galios vienetas, sudėtinga transmisija ir kruopščiai suderinta elektronika visam procesui kontroliuoti“, - pridūrė jis.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).