Bolidai toliau tampa vis sunkesni (15)

Bolidai toliau tampa vis sunkesni
logo Rugsėjo 18 d. 12:02, F-1

2022 metais „Formulėje-1“ iš esmės keičiasi Techninis reglamentas. Tarp daugelio naujovių atsiras ir 18 colių dydžio ratlankiai su padangomis vietoje dabar naudojamų 13 colių, o tai dar labiau padidins lenktyninio automobilio svorį.

Turint galvoje visus pakeitimus, bolidai pasunkės 38 kg ir svers 790 kg. Tai vargu ar patiks pilotams, kurie reguliariai skundžiasi dėl didėjančio mašinų svorio per pastarąjį dešimtmetį ir su tuo susijusius mašinų valdymo sunkumus, visų pirma – dėl padidėjusios inercijos. O štai komandų konstruktoriams nustatytas svorio normatyvas yra per daug griežtas. Apie tai papasakojo „Alfa Romeo“ technikos direktorius Janas Monchaux.

„Pagrindinis klausimas, kurį svarsto komandų vadovybės bei FIA techninė grupė, yra minimalus bÅ«simųjų bolidų svoris, - sakė J. Monchaux. - Net padidinimas vos keliais kilogramais mums gerokai supaprastintų uždavinį. Tai taip pat yra lėšÅ³ taupymo klausimas. Pasiekti nustatyto rodiklio yra įmanoma, bet tai apseitų labai solidžią sumą.

MÅ«sų laukia kur kas didesnio diametro padangos, gerokai stambesni ratlankiai, padidėję stabdžių mechanizmai. Visa tai padidins bolido svorį maždaug 40 kg. Mes kuriame visiškai naujus bolidus, faktiškai remdamiesi šiais naujais ratais, o tai bus labai rimtas iššÅ«kis“.

Be naujų ratų, naujieji automobiliai turės iš principo naują aerodinaminę schemą, o tai, pasak Monchaux, privers visas komandas nervintis.

„Kitu nauju iššÅ«kiu taps aerodinamika su supaprastintu galiniu sparnu ir visiškai nauju dugnu su vadinamuoju „žemės efektu“, - kalbėjo „Alfa Romeo“ technikos direktorius. - Drąsius spendimus tenka priiminėti įvairiose bolido konstravimo fazėse, kai nustatomi pagrindiniai mašinos parametrai. Ir nežiÅ«rint į kompiuterinio projektavimo galimybes ir turimą vėjo tunelį, galutinis supratimas apie bolido galimybes paaiškės tik realioje trasoje.

Esminius sprendimus dėl naujojo automobilio konstrikcijos jau priėmėme, bet dabar tenka nervintis, kiek visa tai bus efektyvu.

Kol kas esu patenkintas tuo, ką mes konstruojame, bet iki pirmųjų lenktynių su naujomis mašinomis dar liko šeši mėnesiai, taigi esame tik viduryje kelio. Dar yra ne vienas rimtas klausimas, kurį teks išspręsti“.


Komentarai (15)
pimpa
IP: b9cf3e6 | 09/19 12:37 Atsakyti
DDOD
09/19 09:50

Didesnis svoris - ilgesnis stabdymo kelias, daugiau apkrovos padangoms posukiuose ir ju didesnis nusidevejimas. Nematau nieko blogo, potencialiai abu punktai skatins lenkimus.
Cia pilotams gal maziau malonu pilotuoti sunkesnius bolidus. Ziurovams nuo to nei silta nei salta, jiems reikia idomiu lenktyniu

Labai geras pastebėjimas. Pilotams malonu kai viskas yra idealiai, sukibimas, tractionas, niekas neslįsta - kitaip sakant kaip bėgiais važiuoja. O mes visi žinom kokios liūdnos varžybos bėgiais būną...
DDOD
IP: 50f2385 | 09/19 09:50 Atsakyti
Didesnis svoris - ilgesnis stabdymo kelias, daugiau apkrovos padangoms posukiuose ir ju didesnis nusidevejimas. Nematau nieko blogo, potencialiai abu punktai skatins lenkimus.
Cia pilotams gal maziau malonu pilotuoti sunkesnius bolidus. Ziurovams nuo to nei silta nei salta, jiems reikia idomiu lenktyniu
kart
IP: ff4c1cb | 09/18 20:35 Atsakyti
deivec
09/18 19:44

eilinis papilstymas is tuscio i kiaura...

fanams bus grazu kai bus kova...t.y. apylygiu komandu lygis, apylygis pilotu lygis...
visa kita nuo kada paprastam ziurovui svarbu....

Niekada taip nebuvo, kaip norėtum, bet fanų kaip prišikta.
maxpower
IP: fd8777f | 09/18 19:57 Atsakyti
pimpa
09/18 18:02

Pirmoje vietoje Fanai. Nebus fanu ne bus ir F1. Nebus jokio sporto. Krepšinyje tada reikia nuleisti kašius kad visi galėtu delioti... Bet ar tai patiks fanams - nelabai ...

Būtų fanų valia tai turbūt ir bulių kautynes padarytų iš F1
pimpa
IP: b9cf3e6 | 09/18 19:53 Atsakyti
LewisNr1
09/18 19:34

Svoris net labai priciom, visomis jėgomis ji mažinti reiktų, o ne didinti. Tu sau prieštarauji, tau formulė sintetinė paliko, bet tuo tau ir praeitis nepatinka, nes traukinuku atsimeni. Taip pat ir futbolas nepatinka, nes ten nėra sintetikos ir kartais 0-0 būna. Tai tau sintetika patinka, ar ne sintetika? :) Čia geras pavyzdys būtų, ką smagiau vairuoti, gera galinga karintinga, ar gera galinga M serijos BMW/AMG serijos Mercedes?

Bet kaip sumažinti tą svorį?? Technologijos lygiu žengsim atgal. Nu kažką paaukoti tai reikės. Vėl grįšim į 2000. Ir vėl visi rėks kad blogai :) Taip. Man nepatinka sintetika. Pagal mano nuomonė ( o ji tik mano, skirta man) Kitų metų bolidai be DRS, ir be baudų pilotams kai reikia keisti variklius ir kt dalykus. Dėl svorio nematau jokių problemų, ir nesuprantu, kokią įtaką svoris daro tau kaip žiūrovui?? Man tai tik pliusas, sunkesnis bolidas labiau slidinėja ...
deivec
IP: 1353dd0 | 09/18 19:44 Atsakyti
eilinis papilstymas is tuscio i kiaura...

fanams bus grazu kai bus kova...t.y. apylygiu komandu lygis, apylygis pilotu lygis...
visa kita nuo kada paprastam ziurovui svarbu....
LewisNr1
IP: bb83a87 | 09/18 19:34 Atsakyti
pimpa
09/18 19:00

Tai tą ir noriu pasakyti - kad F1 labai sintetinė paliko. Bet svoris tai čia nepričiom yra. Juk nespecialiai jį didina. Jei norime gryžti prie 600kg, tada turime išmesti visas batareikas hibridus tuos, atgal susiaurinti bolidus kokie buvo, grįžti vėl prie ratų siaurų. Nieko gero manau. Alonso yra sakęs kad smagiausia buvo pilotuoti V10 bolidus - bet aš tik traukinukus iš tų laikų pamenu. Buvo aišku įsimintinų epizodų, bet juos reikėdavo laukti kaip per futbolą įvarčio ... užtai ir nemėgstu futbolo - ypač kai 0:0 baigiasi :D

Svoris net labai priciom, visomis jėgomis ji mažinti reiktų, o ne didinti. Tu sau prieštarauji, tau formulė sintetinė paliko, bet tuo tau ir praeitis nepatinka, nes traukinuku atsimeni. Taip pat ir futbolas nepatinka, nes ten nėra sintetikos ir kartais 0-0 būna. Tai tau sintetika patinka, ar ne sintetika? :) Čia geras pavyzdys būtų, ką smagiau vairuoti, gera galinga karintinga, ar gera galinga M serijos BMW/AMG serijos Mercedes?
kart
IP: ff4c1cb | 09/18 19:05 Atsakyti
WEC
09/18 12:32

WEC dabar visi sveria 1000kg + ir lenktynės vizualiai a nei kiek nepasikeitė. Ir išvis nesvarbu ar ten per 1.24 rata iveiks ar per 1.28 ... F1 posukiuose vistiek greičiausi bolidai, o dėl tiesiųjų - jokio skirtumo, senai supercarai 400+ daro. Pirmas prioritetas turėtų būti skirtas fanams - artima kova, lenkimai. Antra - technologijoms. Mums kaip fanams visiškai neįdomu ar ten malonu pilotuoti F1 pilotui lengva ar sunkia mašina. jei taip jau nemalonu, tegul eina į stroikes dirbti...

Gal WEC ir nepasikeitė(nelabai seku), bet žiūrėjau prieš kelias dienas, kaip Schumis Monzoje suka ratus su 2006 bolidu. Visiškai skirtinga bolido dinamika - kaifas žiūrėt. Turbūt žmonės pripratę prie dabartinio vaizdo ir pamiršę, kaip gali būti gerai.
pimpa
IP: b9cf3e6 | 09/18 19:00 Atsakyti
LewisNr1
09/18 18:53

Tai būtent, man patinka real viskas, o DRS, padangos mirštančios, bolidai toniniai ir t.t Jei lyginti amerikietiškas su tikromis imtynemis, tai dabartinė formulė ir yra amerikietiškos imtynes, o ne tikros.

Tai tą ir noriu pasakyti - kad F1 labai sintetinė paliko. Bet svoris tai čia nepričiom yra. Juk nespecialiai jį didina. Jei norime gryžti prie 600kg, tada turime išmesti visas batareikas hibridus tuos, atgal susiaurinti bolidus kokie buvo, grįžti vėl prie ratų siaurų. Nieko gero manau. Alonso yra sakęs kad smagiausia buvo pilotuoti V10 bolidus - bet aš tik traukinukus iš tų laikų pamenu. Buvo aišku įsimintinų epizodų, bet juos reikėdavo laukti kaip per futbolą įvarčio ... užtai ir nemėgstu futbolo - ypač kai 0:0 baigiasi :D
LewisNr1
IP: bb83a87 | 09/18 18:53 Atsakyti
pimpa
09/18 18:48

Neapsimoka čia diskutuoti. Kiekvienas fanas turi savo nuomone tuo klausimu. Tau taip įdomu, man kitaip. Vienam amerikietiškos imtynės yra įdomiau nei tikros, man asmeniškai neįdomu. Kitam svarbiau yra veiksmai atliekami, triukai, (nors ir feikinei) - man geriau ne taip ispūdingai - bet real.... kiekvienam savo ..

Tai būtent, man patinka real viskas, o DRS, padangos mirštančios, bolidai toniniai ir t.t Jei lyginti amerikietiškas su tikromis imtynemis, tai dabartinė formulė ir yra amerikietiškos imtynes, o ne tikros.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas