C. Abiteboulas: degalų taupymas neatitinka „Formulės-1“ principų

C. Abiteboulas: degalų taupymas neatitinka „Formulės-1“ principų
logo 2018 Gegužės 05 d. 06:00, Renault Sports

Nuo kitų metų komandos galės išnaudoti po 110 kg degalų visai lenktynių distancijai vietoje dabar esančių 105 kg, bet ne visi su entuziazmu priėmė šią idėją. Pavyzdžiui, „Force India“ mano, kad tokiu būdu „Mercedes“ jėgainių varžovai pabandė optimizuoti savųjų motorų produktyvumą. „Williams“ taip pat sukritikavo tokį pasiūlymą.

„Tai keistas sprendimas, priimtas be jokios išankstinės analizės, - sakė „Williams“ technikos direktorius Paddy Lowe. - „Formulėje-1“ atsirado hibridinės technologijos, kurių tikslas ne tik padidinti variklių energetinį efektyvumą, bet ir mašinos apskritai. Degalų lenktynėms ribojimas atitiko tokią koncepciją ir į šį parametrą reikėdavo atsižvelgti projektuojant mašiną.

Jei kai kurios komandos turi problemų su padidintomis degalų sąnaudomis, vadinasi, jos pačios kaltos, nes padarė klaidų projektuojant. Sprendimas padidinti degalų sąnaudas lenktynėms sugrąžina mus prie to, nuo ko mes bėgome, kai kai kurios komandos kūrė energetiškai mažiau efektyvias mašinas. Tai mūsų sportui dar didelį nuostolį.“

„Renault“ komandos vykdomasis direktorius Cirylas Abiteboulas nesutinka su tokia pozicija: „Degalų ekonomija neatitinka „Formulės-1“ principų. Mūsų sportas byloja, kad lenktynininkas nuolat atakuos, kad būtų pačiu greičiausiu. Būtinybė tausoti variklį, kontroliuoti degalų sąnaudas ir taupyti padangas – gali būti, jog tai yra kitų serijų bruožas, tik ne „Formulės-1“. Mes nesugrįšime prie kai kurių aspektų, pavyzdžiui, padangų taupymo ar variklių per sezoną ribojimo, aptarimo. Būtent todėl mes protestuojame prieš degalų sąnaudų ribojimą ir manome, kad taip neturėtų būti.

Kritika iš „Force India“ ir „Williams“ pusės? Šiuos prieštaravimus reiškia komandos, naudojančios vienodus variklius, nors pati „Mercedes“ nieko nekalba šia tema. Aš suprantu jų poziciją, bet energijos efektyvumo problema niekur nedingo. Degalų sąnaudos ir toliau bus ribojamos, o tie varikliai, kurie labiausiais efektyvūs šiandien, bus dar geresni rytoj. Degalų kiekio lenktynėms padidinimas 5 kilogramais nepareikalaus jėgos agregato koncepcijos keitimo, kadangi jų našumas turi likti toks pats.

Šios komandos ką nors praras? Tai mane nustebintų. Jei jie iš viso naudos 95 kg, tai jie gaus bolido svorio pranašumą. Jie gali sukurti mašiną su mažesniu degalų baku ir gauti pranašumą aerodinamikoje. Mes neturime dėl to ginčytis“.

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983