Champ Car. Grand Prix of Montreal

Champ Car. Grand Prix of Montreal
logo 2005 Rugpjūčio 31 d. 15:40, CHAMP CAR
„Circuit de Gilles Villeneuve“ vėl sudrebino bolidų gausmas, tiesa, šįsyk tai jau buvo ne „Formulės-1“, o „Champ Car“ lenktynės - vienintelė reali galimybė sulyginti šių dviejų čempionatų naudojamos technikos lygius. 344 kilometrų ilgio distanciją pirmasis įveikė Oriolas Servia, pakeitęs avarijoje „Indianapolis 500“ susižeidusį Bruno Junqueirą.
Įvykiai šiam kataloniečiui palankia linkme pradėjo klostytis likus 13 Monrealio trasos ratų, kai Sebastienui Bourdaisui, lyderiavusiam nuo pat lenktynių pradžios, eilinio sustojimo metu nutiko problemos su kairės priekinės padangos tvirtinimu. Mechanikai sugaišo daug brangaus laiko, ir prancūzas grįžo į trasą vos ketvirtas. O.Servia sugebėjo puikiai pasinaudoti susiklosčiusia padėtimi, ir neilgai trukus aplenkė Justiną Wilsoną, o priešpaskutiniame rate susidorodamas ir su trumpai „Formulės-1“ padangėse pasirodžiusiu Timo Glocku.
Vokiečiui išsiveržti padėjo jo sustojimų strategija, dėl kurios jis stodavo anksčiau, nei visi jo priešininkai. Tai davė puikius dividendus paskutinio sustojimo metu, kai T.Glockas buvo aptarnautas boksuose, o netrukus buvo paskelbta pirmoji saugos fazė šiaip jau ramiose lenktynėse Monrealio trasoje. Visi jo priešininkai sustojo jos metu, užleisdami vokietį į priekį. Išsilaikyti ten jam jau nebuvo sunku, kol nepradėjo spausti O.Servia. Paskutiniame „S“ posūkyje prieš starto-finišo tiesiąją (su įžymiąja „čempionų siena“) T.Glockas du kartus iš eilės nukirto kampą. „Champ Car“ teisėjai įvertino tai kaip neleistinus veiksmus ir per radiją įsakė vokiečiui užleisti O.Servią į priekį, ką labai nenoriai T.Glockas ir padarė priešpaskutiniajame rate.
Vienintelė dienos saugos fazė buvo paskelbta 58 rate, kai Ricardo Sperafico važiuojant ilgąja tiese, netikėtai lūžo jo bolido galinis sparnas. „Champ Car“ naujokui neliko nieko kito, kaip pabūti keleiviu, kai automobilis nuslydo ir trenkėsi į sieną, skiriančią „S“ posūkį nuo įvažiavimo į boksus. Tuo tarpu sparnas ir toliau krėtė niekšybes. Vos nekliudęs Paulo Tracy, aerodinaminis elementas nukrito A.J.Allmendingeriui tiesiai po ratais, perpjaudamas padangą. Amerikiečio laimei, jis spėjo nukreipti savo sužalotą bolidą į boksus. Deja, kadangi jis įvažiavo į boksus kai geltona vėliava jau buvo pasirodžiusi, per pakartotinį startą A.J.Allmendingeris turėjo startuoti iš rikiuotės galo, kadangi pagal taisykles nuo to momento, kai pasirodo geltona vėliava, iki tada, kai „Champ Car“ teisėjai duoda specialų signalą, sustoti boksuose draudžiama.
P.Tracy, dar turėjęs vilčių pasivyti S.Bourdaisą čempionate, jas smarkiai susimažino po nykaus važiavimo Monrealyje, kurį pabaigė finišu aštuntoje vietoje, bei užleisdamas antrą poziciją O.Serviai. S.Bourdaiso persvara išaugo iki 61 taško po to, kai prancūzas susirinko taškų priedus už greičiausią ratą, kvalifikacijoje iškovotą pirmąją vietą bei lyderiautus ratus lenktynių metu - beveik dvigubai daugiau, nei įmanoma gauti per vienas lenktynes. Likus dar keturiems etapams iki sezono pabaigos, tikėtina, kad visko gali nutikti, tačiau intriga čempionate sparčiai slopsta, kadangi prancūzas iki šiol finišavo visose lenktynėse, ir beveik visose iš jų - viename rate su lyderiu.
Kitas „Champ Car“ etapas vyks antrame šiemet ovale - pusantros mylios ilgio „Las Vegas Motor Speedway“. Tada „Champ Car“ paliks Amerikos žemyną ir aplankys Pietų Korėją bei Australiją. paskutinis sezono etapas įvyks legendinėje „Autodromo de Hermanos y Rodriguez“, kuriame vykdavo „Formulės-1“ Meksikos GP etapai.
„Molson Champ Car Grand Prix of Montreal“ finišo rikiuotė:
1. Oriolas Servia
2. Timo Glockas (+1,00 sek)
3. Justinas Wilsonas (+1,42 sek)
4. Sebastienas Bourdaisas (+1,64 sek)
5. Alexas Taglianis (+3,22 sek)
6. Cristiano da Matta (+4,45 sek)
7. Jimmy Vasseris (+5,31 sek)
8. Paulas Tracy (+6,67 sek)
9. A.J.Allmendingeris (+7,21 sek)
10. Mario Dominguezas (+7,68 sek)
Čempionato įkaita po „Molson Champ Car Grand Prix of Montreal“ (10 etapo iš 14):
1. Sebastienas Bourdaisas - 276
2. Oriolas Servia - 215
3. Paulas Tracy - 211
4. Justinas Wilsonas - 204
5. A.J.Allmendingeris - 164
6. Mario Dominguezas - 163
7. Alexas Taglianis - 152
8. Jimmy Vasseris - 148
9. Timo Glockas - 146
10. Cristiano da Matta - 121
Įdomumo dėlei:
Greičiausiai Sebastienas Bourdaisas ratą Monrealio trasoje įveikė per 1:20,369 arba vidutiniu 195,221 kilometro per valandą greičiu. „Formulės-1“ lenktynių metu greičiausias ratas priklausė Kimi Räikkönenui ir buvo 1:14,384 (211 km/h). Svarbiausiu faktoriumi dėl tokio pajėgumų skirtumo tikriausiai reikėtų laikyti plieninius stabdžius, naudojamus „Champ Car“ boliduose, kurie žymiai atsilieka pajėgumu nuo „Formulėje-1“ naudojamų anglies pluošto stabdžių. Minimalistiniai „Champ Car“ aerodiniaminiai elementai taip pat neprideda greičio vingiuotoje Monrealio trasoje. Kita vertus, reikėtų pastebėti, kad šiemet abiejų serijų bolidai buvo lėtesni bent dviem sekundėm nei įprastai dėl pakeisto trasos asfalto bei kai kurių posūkių idealioje trajektorijoje atsiradusių betono lopų, kuriuose sukibimas yra žymiai prastesnis.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1174
2. Tadux15 1155
3. Giriby 1151
4. mantioras 1151
5. Modetas99 1140