„Cosworth“ gina FIA apribojimus V10 varikliams

„Cosworth“ gina FIA apribojimus V10 varikliams
logo 2006 Sausio 29 d. 21:36, WilliamsF1
Vienintelė šiemet „Formulės-1“ komandoms tieksianti ir 8 cilindrų, ir 10 cilindrų variklius tieksianti „Cosworth“ kompanija pareiškė, kad Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) nustatyti apribojimai V10 agregatams yra tikslūs ir teisingi.
Senojo formato, 3 litrų 10 cilindrų „Cosworth“ variklius naudos „Toro Rosso“ (anksčiau žinoma „Minardi“ vardu) komanda. Tuo tarpu naujojo, 2,4 litrų 8 cilindrų agregatus „Cosworth“ tieks „Williams“ ekipai.
„Nėra jokių abejonių, kad variklių ekvivalentumo taisyklė „Formulės-1“ kuluaruose sukelia daug kalbų. Galų gale, ji gali galioti du metus, jei „Toro Rosso“ norės pratęsti sutartį su mumis.
FIA mūsų paprašė pasiūlyti kokias nors variklių ekvivalentumo taisykles, kuriuos pateikėme remdamiesi savo V8 ir V10 variklių palyginimo duomenimis. Mes pateikėme pasiūlymus, kaip išlaikyti variklių ekvivalentumą rato laiko įveikimo prasme sezono eigoje.
Ekvivalentumą sunku nusakyti, mes jį supratome kaip ratų įveikimo laikų ekvivalentumą viso sezono eigoje. Negalima tiesiog suvienodinti galios, tarp variklių per daug esminių skirtumų: svoris, trauka, kuro sunaudojimas.
Tad, bandant nustatyti ekvivalentumą, buvo įdėta nemažai pastangų, ir mes nematome jokių priežasčių, dėl ko ekvivalentumo taisyklės turėtų būti keičiamos.
Žinau, kad daug žmonių lygina V10 variklių parametrus su V8 agregatų parametrais, ir tai kelia nesutarimų. Tačiau nematau nieko, kas ruoštųsi naudoti V10 variklius, tad manau, jog tai viską parodo.
Mūsų pokalbiai su FIA buvo visiškai tiesmuki. Mes labai aiškiai jiems pabrėžėme, kad esant vienodomis sąlygomis, bolidas su mūsų V8 varikliu finišuos aukščiau už bolidą su apribotu mūsų V10 varikliu. Kur rikiuotėje atsidurs visi likusieji, nebuvo mūsų pokalbių tema.
Ką FIA darytų, jei atsitiktų taip, kad „Williams“ finišuotų 1 ir 2 vietose, o „Toro Rosso“ užimtų 3 ir 4 pozicijas? Nesakau, kad taip nutiks, tačiau tai būtų logiška baigtis, nes juk variklis būtų ekvivalentus V8 agregatui, tačiau jo taip pat nepranoktų“, – paaiškino „Cosworth“ vadovas Timas Routsis.
Šiuo metu V8 ir V10 variklių ekvivalentumas yra nustatomas ribojant didesniojo agregato sūkius bei sumažinant oro padavimo angą.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983