D. Ioverno: pasirinkome per ekstremalų reguliavimą

D. Ioverno: pasirinkome per ekstremalų reguliavimą
logo 2023 Spalio 23 d. 18:42, Ferrari nuotr.

Ferrari“ komandos sporto direktorius Diego Ioverno papasakojo, ką komanda padarė neteisingai ir kaip jos apsiskaičiavimai privedė prie Charleso Leclerco diskvalifikacijos Ostino lenktynėse. Kai Ostine buvo jau gili naktis, specialistas pakomentavo JAV GP etapo teisėjų sprendimą, dėl kurio monakietis prarado 5 vietą protokole, bet užtat Carlosas Sainzas buvo klasifikuotas ant podiumo – jis užėmė trečiąją vietą.

Ioverno žodžiais, problema pirmiausiai buvo susijusi su tuo, kad ieškant optimaliausių reguliavimų tokiai sudėtingai trasai kaip COTA („Circuit of the Americas“), buvo labai mažai laiko.

Diego Ioverno: „Kaip žinome, lenktynės mums užsibaigė labai neįprastai: Ostino etapo teisėjai nutarė diskvalifikuoti Charlesą ir Lewisą už techninio reglamento pažeidimą. Kas atsitiko?

Techniniame reglamente aiškiai sakoma, kad yra keletas parametrų, kuriuos bolido apatinė dalis turi atitikti po lenktynių. Bolido dugne yra elementai, kurie saugo mašinos važiuoklę nuo asfalto nelygumų. FIA matuojant šiuos parametrus po lenktynių paaiškėjo, kad viena iš mūsų mašinų neatitinka reglamento reikalavimų – bolido dugno kontrolinė žymė buvo mažesnė nei leidžiama.

Neatitikimo žymė buvo visai nedidelė, tačiau to pakako, kad teisėjai užfiksuotų pažeidimą. Tokiais atvejais taisyklės nenumato kitokių sankcijų, o tik diskvalifikaciją. Pabandysiu paaiškinti, kodėl taip galėjo atsitikti.

Lenktynių savaitgaliai su sprintais yra specifiniai: komandos turi labai mažai laiko bolidų paruošimui. Penktadienį įvyko tik viena treniruotė, po kurios bolidai yra pastatomi į uždarą parką ir nuo to momento mes negalime prie jų liestis.

Žinoma, Ostino trasa yra labai įdomi, bet joje labai nelygi asfalto danga. Kauburėliai asfalte lenktynininkams sukuria daug sunkumų, nuo to kenčia ir bolidai. Ankstesniais metais beveik visos komandos turėdavo rimtų problemų čia dėl sulaužytos pakabos ir važiuoklės gedimų.

Mes žinojome, kad laukia sunkumai, todėl per penktadienio treniruotę kiek padidinome bolidų prošvaisą ir mūsų požiūriu, viskas turėjo būti normalu. Iš tikrųjų išėjo, kad mes pasirinkome ekstremaliausią reguliavimą, kuris buvo ant leistinumo ribos. Be to, situaciją paveikė ir vėjas, kuris pakeitė kryptį ir jo greitis buvo didesnis, nei buvo prognozuojama.

Dėl visų minėtų faktorių ir išėjo, kad po finišo vienas mūsų bolidas neatitiko techninio reglamento. Čia daugiau nėra ko pridurti, kadangi dabar mes jau negalime nieko pakeisti. Jei išanalizuosime mūsų darbą nuo pat savaitgalio pradžios, tai mes gal galėjome dar pakelti mašinos prošvaisą, bet tada bolidas būtų praradęs efektyvumą. Mes visada stengiamės pasiekti optimalaus mašinos efektyvumo.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983