Difuzorių teisme – karštos emocijos

Difuzorių teisme – karštos emocijos
logo 2009 Balandžio 14 d. 20:29, FIA
Šiandien surengtame Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) Tarptautinio apeliacinio teismo (ICA) posėdyje nagrinėjant ginčą dėl prieštaringai vertinamų difuzorių tvyrojo karšta karo atmosfera.
„Ferrari“: „Brawn“, „Toyota“ ir „Williams“ nesilaikė reglamento
Bene pagrindiniu smuiku susirinkime griežė „Ferrari“ komandos teisininkas Nigelas Tozzi, negailėjęs aštrių žodžių ne tik „Brawn“ komandai ir jos vadovui Rossui Brawnui, bet ir pačiai FIA.
Italų ekipa, kaip ir „BMW Sauber“, „Red Bull“ bei „Renault“, apeliaciniam teismui mėgino įrodyti, jog „Brawn“, „Toyota“ ir „Williams“ naudojami dviaukščiai difuzoriai neatitinka „Formulės-1“ taisyklių.
„Bet kas, suprantantis angliškai, pasakytų jums, kad tai skylė (bolido dugne – red. past.), tad neleiskite gudriai disponuojantiems žodžiais paneigti aiškios taisyklių esmės“, - kalbėjo N. Tozzi.
„Pateikėme apeliaciją ne dėl to, kad nesugebėjome pasinaudoti galimybėmis, tačiau dėl to, kad „Brawn“, „Toyota“ ir „Williams“ nesilaikė reglamento“, - pažymėjo jis.
R. Brawnas – „neįtikėtinos arogancijos žmogus“
N. Tozzi nepraleido progos pakomentuoti ir „Brawn“ komandos pareiškimo teismui, jog apeliacija tėra „nepagrįstas kerštas“, pateiktas „per lėtai nuo starto linijos pajudėjusių asmenų“.
Teisininkas įgėlė tiesiai buvusiam „Ferrari“ ekipos technikos vadovui R. Brawnui, pareiškęs, kad „tik neįtikėtinos arogancijos žmogus gali manyti, kad yra teisus, kai tiek daug pripažintų kolegų su juo nesutinka“.
„Renault“ komandą atstovavęs teisininkas Andrew Fordas pažymėjo, jog dar praėjusių metų pradžioje ši ekipa FIA specialistams pateikė panašios į „Toyota“ difuzorių konstrukcijos projektą, tačiau šis buvo uždraustas.
„Ne „Renault“ pavėlavo į traukinį, kaip tvirtino Brawnas, o FIA pasakė, jog tai neleistina. Būtent tada difuzoriaus kūrimas buvo nutrauktas“, - pažymėjo jis, patvirtinęs, kad „Renault“ galbūt jau šį savaitgalį galėtų naudoti šį įtaisą, nes turi jo prototipą.
Teisėjams – raginimas apsaugoti FIA pačią nuo savęs
Norėdamas sumenkinti FIA lenktynių teisėjų Australijoje ir Malaizijoje, pripažinusių difuzorių atitikimą taisyklėms, sprendimus, N. Tozzi apskritai suabejojo „Formulės-1“ lenktynes reguliuojančios organizacijos kompetencija.
„FIA pozicija yra visiškai gluminanti.... Raginame jus apsaugoti FIA pačią nuo savęs“, - pažymėjo „Ferrari“ atstovas, kartu pabrėžęs, jog federacijos technikos specialistas Charlie Whitingas dėl difuzorių padarė klaidą ir apskritai nesupranta argumentų.
Pabaigai, italų komandos teisininkas pastebėjo, kad teismui nusprendus, jog ginčijami difuzoriai atitinka taisykles, jų neturinčios ekipos bus priverstos patirti milžiniškas išlaidas, kurdamos atitinkamus savo sprendimus.
„Maxas Mosley neseniai sakė, jog kaštai turi būti mažinami apribojant techninių inovacijų galimybes. Jei apeliacija bus atmesta, tuomet FIA tvirtinimai norint padidinti šio sporto patrauklumą ir sumažinti kaštus liks tušti“, - pridūrė jis.
Pasibaigus posėdžiui, R. Brawnas išreiškė viltį, kad teismas bus jo komandos pusėje ir dvigubų difuzorių konstrukcijas bus leidžiama naudoti toliau.
„Negali būti visiškai tikras. Vis dėlto, viliuosi, kad sveikas protas bus mūsų pusėje ir teismas nuspręs, jog visų mechanizmų, procedūrų ir nuostatų buvo tinkamai laikomasi, ir mums bus leista toliau tai naudoti“, - interviu BBC pareiškė „Brawn“ ekipos vadovas.
Teisėjų sprendimas paaiškės trečiadienį
FIA ICA nusprendus, jog difuzoriai neatitinka taisyklių, tolimesnis jų naudojimas bus uždraustas, o „Brawn“, „Toyota“ ir „Williams“ komandos turės jau šį savaitgalį Kinijoje naudoti modifikuotas šios bolido dalies konstrukcijas. Be to, nors tai ir mažai tikėtina, gali būti anuliuoti ir šių trijų ekipų pasiekti rezultatai pirmuosiuose dviejuose šių metų čempionato etapuose.
Dviaukščių difuzorių pripažinimo atveju šiuos įtaisus greitai pradėtų naudoti ir likusios „Formulės-1“ komandos. Manoma, kad dauguma jų šią konstrukciją turėtų jau Bahreine arba Ispanijoje, o galbūt net ir šį savaitgalį Kinijoje. Tiesa, kai kurioms jų, pavyzdžiui, „Red Bull“, įdiegti tokią naujovę gali būti labai sudėtinga dėl bolido galo konstrukcijos ypatumų.
Visų taip laukiamas sprendimas turėtų būti paskelbtas tik rytoj, trečiadienį, po pietų.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983