Du konkurentai padangoms tiekti: „Pirelli“ ir „Bridgestone“

Du konkurentai padangoms tiekti: „Pirelli“ ir „Bridgestone“
logo 2023 Birželio 25 d. 17:03, Ferrari

Japonijos padangų gamybos bendrovė „Bridgestone“ pateikė paraišką dalyvauti konkurse, kurio nugalėtojas taps padangų tiekėju „Formulei-1“ 2025-2027 metais.

FIA patvirtino, kad paraiškas padangoms tiekti pateikė ne tik „Pirelli“, kuri su pasaulio čempionatu bendradarbiauja jau 13 metų, bet ir „Bridgestone“ kompanija. Savo laiku „Bridgestone“ buvo sukaupusi gana nemažą patirtį, nes šiuolaikinės „Formulės-1“ istorijoje buvo gana ilgas periodas, kai japonų kompanija buvo oficialiu padangų tiekėju – iš pradžių kartu su „Michaelin“, o nuo 2007 metų buvo monopolininku. Bet taip buvo tik iki 2010 metų, vėliau F-1 perėjo prie „Pirelli“ padangų.

Kita vertus, „Formulė-1“ per tą laiką smarkiai pasikeitė, kitokios tapo apkrovos padangomis, mašinos tapo 200 kg sunkesnės, varikliai – kur kas galingesni, o rato įveikimo vidutinis laikas sutrumpėjo maždaug 2 sekundėmis. Ekspertų nuomone, kuriais remiasi vokiečių „Auto Motor und Sport“, visa tai privedė prie apkrovų padidėjimo vidutiniškai 50 proc.

FIA pranešė, kad abiem bendrovėms leista dalyvauti konkurse, t.y. federacija neturi abejonių, kad abi kompanijos gali pagaminti tinkamos kokybės padangas ir pakankamą jų skaičių. Kitame etape „Pirelli“ ir „Bridgestone“ pristatys savo komercinius pasiūlymus. Kalbama apie sumas, svyruojančias nuo 50 mln. iki 100 mln. dolerių sumas, kurias padangų gamintojai turėtų skirti rėmimo ir marketingo išlaidoms.

Bet finansinė sandorio pusė, nors ir labai svarbi, nėra vienintelis nulemiantis faktorius, Svarbiausia yra padangų kokybė ir gamintojo galimybė nuolat jas modernizuoti. „Pirelli“ lenktynių padalinio vadovas Mario Isola sakė, kad italų bendrovė visus 13 metų darė tai, ko jos prašydavo; „Mes nebuvome paprastas tiekėjas, bet dar ir čempionato partneris, kuris garantuotai vykdydavo visus „Formulės-1“ pageidavimus.

Milano kompanija iš tikrųjų dažnai viską pradėti nuo nulio, kuriant naujos konstrukcijos ir naujų mišinių padangas. Pavyzdžiui, taip buvo 2017 metais, kai čempionatas pereidinėjo prie platesnių padangų, o vėliau – 2022 metais, kai padangų dydis nuo 13 colių padidėjo iki 18 colių. O dabar vėl siūlomas eilinis perėjimas, šįkart prie padangų, kurioms nereikės papildomo išankstinio įšildymo elektriniuose šildytuvuose.

Be to, kai kurie atnaujinimai reguliariai pasirodo viso sezono metu – atsižvelgiant į komandų ir čempionato organizatorių norus. „Pirelli“ kompanijoje „Formulei-1“ dirba apie 1000 žmonių, - kai kurie daro nuolatinį darbą, o kai kurie prisijungia trumpam. Tarp pastarųjų yra apie 200 kvalifikuotų inžinierių.

Dažnai būdavo taip, kad „Pirelli“ neturėdavo pakankamai laiko „Formulės-1“ pageidavimams įvykdyti. Paprastai tai būna 8 ar 9 mėnesiai, kadangi kiekvienais metais modernizuotos padangos, skirtos kitam sezonui, turi būti FIA homologuotos iki rugsėjo 1 d.

Tik 18 colių padangų dydžio atveju padangų gamintojas turėjo daugiau laiko - „Pirelli“ gavo papildomus penkis mėnesius užsakymui įgyvendinti.

„Dėl darbo su virtualiais modeliais mes sugebėjome darbo procesus pagreitinti 30 proc. dar ir dėl to, kad mums teko gaminti mažiau padangų bandomųjų pavyzdžių prieš gaunant galutinį rezultatą. Daug uždavinių išsprendžiama greitai simuliatoriaus pagalba“, - pridūrė M. Isola.

Kartu „Pirelli“ išlaidų dalį padidinta ir faktas, kad „Formulės-1“ padangų gamyba užsiima dvi gamyklos – viena Rumunijoje, kita – Turkijoje, Abu fabrikai gaminta absoliučiai vienodos kokybės padangas. Pasak M. Isolos, tai leidžia bet kuriuo momentu užtikrinti nenutraukiamą padangų sportui tiekimą, jei kuriame nors viename fabrike kas nors sugestų.

Atskiras Milano kompanijos pasididžiavimas – FIA trijų žvaigždučių ekologinė sertifikacija.

Žodžiu, bet kuri pasaulio padangų gamybos kompanija, jei ji rimtai nori užimti „Pirelli“ vietą, teks išspręsti visą eilę sudėtingų uždavinių, Aišku, kad „Bridgestone“ visai tai puikiai supranta ir viską jau tiksliai suskaičiavo. Bet dabar teks laukti FIA ir „Formulės-1“ sprendimo.

Konkretus laikas, kada turi būti paskelbtas konkurso laimėtojas, nėra minimas, bet yra aišku, kad kuo anksčiau tai įvyks, tuo geriau tai bus padangų gamintojui, ypač japonų, nes jei bus pasirinkti jie, tai jiems reikės labai greitai sukurti naujas padangas „Formulei-1“ ir suderinti jų gamybą, nes jie neturi tokios patirties kaip „Pirelli“.

Kartu per trumpą laiką tektų įvykdyti dvi programas, kadangi iš pradžių reikės sukurti padangas 2025 metams, o 2026 metams – kitas padangas, nes „Formulė-1“ tais metais pereis prie naujosios kartos bolidų.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1174
2. Tadux15 1155
3. Giriby 1151
4. mantioras 1151
5. Modetas99 1140