Per artimiausius keletą metų „Formulėje-1“ gali būti pakeistos taisyklės, ko pasekoje išnyks vienas iš šiuolaikinių F-1 bolidų bruožų – aukštai iškelta nosis.
Tokių priemonių ketinama imtis, kad būtų išvengta panašių incidentų, kokį žiūrovai išvydo pernai Valensijos (Ispanija) miesto trasoje vykusių lenktynių metu, kai į Heikki Kovalaineno automobilio galą atsitrenkęs Markas Webberis pakilo į orą ir apsivertė.
FIA instituto technikos patarėjo Andy Melloro teigimu, pakoregavus taisykles bei sumažinus bolido nosies aukštį, panašių avarijų būtų išvengta.
„Visa esmė yra bolido nosies aukštyje. Būtent nuo jo priklauso ar po susidūrimo bolidas pakils į orą ar ne“, - sakė specialistas.
A. Melloro mano, jog sumažinus aukščio parametrus, avarijos metu automobilio nosis palystu po priekyje esančio bolido galiniu ratu.
„Susidūrus tolimesnius veiksmus taip pat įtakoja greitis bei vertikalus pagreitis. Incidentai, kai vienas bolidas trenkiasi į kito galą, yra ištirti. Turime nustatytus tam tikrus parametrus, kurių laikantis pavyksta išvengti automobilio pakilimo į orą.“, - duodamas interviu sakė A. Melloras.
Kad išvengti aukštai iškeltų bolidų nosių uždraudimo, siūloma keisti priekinių sparnų dizainą. Manoma, kad susidūrimo metu tai padėtų išlaikyti automobilį ant žemės.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).