F-1 reaguos į L. Hamiltono komisijos paskelbtas išvadas (34)

F-1 reaguos į L. Hamiltono komisijos paskelbtas išvadas
logo Liepos 13 d. 20:22, Pirelli

Šiandien Hamiltono komisija paskelbė atlikto tyrimo išvadas. Į jas ketina sureaguoti F-1. O kokių tiksliai veiksmų bus imtasi, ketinama paskelbti ateityje.

Pernai L. Hamiltonas kartu su Karališkąja inžinerijos akademija įsteigė komisiją, siekdamas nustatyti pagrindines rasinės įvairovės trūkumo automobilių sporte, konkrečiau F-1, priežastis.

Ataskaitoje teigiama, kad nė viena iš septynių Didžiojoje Britanijoje įsikūrusių F-1 komandų ir nė viena iš 4000 Jungtinės Karalystės automobilių sporto įmonių neturėjo duomenų apie darbuotojų etninę priklausomybę.

Apytiksliai paskaičiuota, kad tik 1 proc. iš 40 tūkst. darbuotojų sudaro juodaodžiai.

Karališkosios akademijos direktorius Rhysas Morganas žurnalistams sakė, kad tyrime taip pat rasta „gana baisių rasistinių komentarų“, kurie, anot jo, buvo vertinami tik kaip „pašaipos“.

Vienas F-1 inžinierius sakė, kad jam teko išgirsti juokų apie juodaodžius, „afro“ šukas, keptą vištieną, nusikalstamumo lygį ir skurdą Afrikoje, o juodaodė lenktynių maršalė pasakojo, kad žmonės į ją kreipdavosi jamaikietišku akcentu.

Komisija nustatė daugybę kliūčių, trukdančių užtikrinti įvairovę, įskaitant įdarbinimą iš atrinktų geriausių universitetų, komandų bazių vietas ir sisteminį nepakankamą mokyklų išsilavinimą.

„Padarytos išvados rodo, kad daugeliui jaunų juodaodžių STEM (mokslo, technologijų, švietimo ir matematikos) galimybės yra ribotos. Nors man pavyko padaryti sėkmingą karjerą automobilių sporte, mano, kaip vieno iš nedaugelio juodaodžių „Formulėje-1“, kelias buvo vienišas ir tik po penkiolikos metų laukimo supratau, kad pats turiu imtis veiksmų“, - išvadas, kurios sudaro daugiau nei 170 lapų, komentavo L. Hamiltonas.

„Iš komisijos atlikto tyrimo matyti, kad automobilių sportas turi imtis reikšmingų veiksmų, jog sukurtų labiau įtraukiamą aplinką, kurioje galėtų klestėti rasinė įvairovė, tačiau taip pat turime šalinti kliūtis, su kuriomis susiduria juodaodžiai studentai ir kurios egzistuoja per visą jų mokymosi laikotarpį. Kai kurios iš šių kliūčių man yra gerai pažįstamos, tačiau paskelbtos išvados man atvėrė akis. Supratau, kad šios problemos yra labai rimtos.“

F-1 vadovo Stefano Domenicali teigimu, čempionatas atsižvelgs į paskelbtą ataskaitą ir imsis veiksmų, kad ateityje būtų sprendžiamos problemos.

„Komisijos paskelbta ataskaita yra išsami ir tikrai įspūdinga. Skirsime laiko viską perskaityti ir apsvarstyti visas išvadas. Visiškai sutinkame, kad reikia didinti rasinę įvairovę sporte, todėl imsimės veiksmų šiai problemai spręsti ir artimiausiomis dienomis paskelbsime daugiau detalių apie tai“, - sakė S. Domenicali.

 „Norime tokio sporto, kuris atspindėtų mūsų labai įvairialypę gerbėjų bazę, todėl F-1, FIA ir visos komandos sunkiai dirba, kad įgyvendintų išsamius planus, kuriais siekiama teigiamų pokyčių sporte. Dar turime daug ką nuveikti, o ataskaita paskatins pagalvoti apie tolesnius reikalingus veiksmus.“


Komentarai (34)
:/
IP: 9fe9338 | 07/16 16:46 Atsakyti
accadia
07/16 15:37

Reiškia, kad tokia info yra slepiama. Kas norėtų skandalo

iš kur ištraukei tokią išvadą?
ne visai
IP: 9fe9338 | 07/16 16:45 Atsakyti
accadia
07/16 15:40

Šauniai čia padeliojai. Pagal mano supratimą, prasideda nuo to, kad mes norime suteikti a) lygias galimybes b) lygų pasiskirstymą
Jei nėra lygių galimybių, tai apie kovtų teisybę galima net negalvoti.

Ar tikrai nėra lygių galimybių? Čia buvo panašiai kaip su feminizmu, kai beveik visi tekstai neskiria lygių galimybių nuo lygių rezultatų.
accadia
IP: e94f0b3 | 07/16 15:40 Atsakyti
A85 logo rėmėjas
07/14 11:41

Yra du dalykai, kurie, man atrodo, kartais sumaišomi.
Vienas dalykas aklumas spalvai ir lyčiai vertinant tik kompetencijas, kitas dalykas - dirbtinis kvotų kūrimas neatsižvelgiant į kompetencijas.

Tai aš esu visiškai už aklumą spalvai, lyčiai ir kitiems faktoriams, kai tai nėra susiję su atliekamomis funkcijomis.
Kvotų kūrimas (kad ir neoficialus) rasiniu ar lyties pagrindu, mano supratimu, yra tokia pati diskriminacija. Ir tai nėra pozityvi diskriminacija, o atvirkščiai, neskatina gerinti kompetencijų, jeigu tarp tam tikros demografijos tos kompetencijos yra žemesnės ir užtenka tik atitikti kažkokį tai socialinį kriterijų bei demotyvuoja tuos, kurie yra už kvotos ribų, nes neturi kažkurio ar kelių socialinių kriterijų.

Ideali forma yra meritokratija (na, čia politinė valdymo forma bet iš esmės tinka ir darbui apibūdinti), kai kiekvienas yra vertinamas tik pagal savo gebėjimus, nekreipiant dėmesio į su gebėjimais nesusijusius faktorius, tame tarpe ir odos spalva, lytis ir pan.

Kas dėl pačio tyrimo - tai svarbu žinoti priežastis kodėl tokia yra situacija, ar galima kažką dėl to daryti, ar ne. Faktas, kad rasizmas egzistuoja. Faktas, kad taip neturėtų būti, nes visuomenė gyvuoja geriausiai, kai kiek įmanoma daugiau jos narių yra įsitraukę ir jaučiasi saugūs bei vertinami tuo pačiu galėdami kurti savo gerovę jie kuria ir visuomenės gerovę.

Tai mano supratimu esmė yra vienodos bet ne dirbtinės galimybės.

Šauniai čia padeliojai. Pagal mano supratimą, prasideda nuo to, kad mes norime suteikti a) lygias galimybes b) lygų pasiskirstymą
Jei nėra lygių galimybių, tai apie kovtų teisybę galima net negalvoti.
accadia
IP: e94f0b3 | 07/16 15:37 Atsakyti
:/
07/15 16:22

Ko komisija ieškojo, tą ir rado. Bet paaiškinkit man šitą sakinį: "Ataskaitoje teigiama, kad nė viena iš septynių Didžiojoje Britanijoje įsikūrusių F-1 komandų ir nė viena iš 4000 Jungtinės Karalystės automobilių sporto įmonių neturėjo duomenų apie darbuotojų etninę priklausomybę."

Reiškia, kad nei viena tų įmonių nebuvo rasistiška.

Reiškia, kad tokia info yra slepiama. Kas norėtų skandalo
:/
IP: 609e5db | 07/15 16:22 Atsakyti
Ko komisija ieškojo, tą ir rado. Bet paaiškinkit man šitą sakinį: "Ataskaitoje teigiama, kad nė viena iš septynių Didžiojoje Britanijoje įsikūrusių F-1 komandų ir nė viena iš 4000 Jungtinės Karalystės automobilių sporto įmonių neturėjo duomenų apie darbuotojų etninę priklausomybę."

Reiškia, kad nei viena tų įmonių nebuvo rasistiška.
Alienzoo
IP: 6302554 | 07/14 19:48 Atsakyti
Neturi duomenų apie etninę priklausomybę. Normalu, nes, jei turėtų, būtų apšaukti rasistais
don Pedro
IP: 93bedc0 | 07/14 17:05 Atsakyti
Pish tish
07/14 10:15

Ir tu labai piktas, kad lietuvis nori šašlikų ir alaus, nori švęsti savaitgali, ilsėtis su šeima ir t.t. Priimk daugiau baltarusių, ukrainiečių ar lietuviu, apsidirbsi per 5 dienas ir nereiks savaitgaliais dirbti, o jei visgi tenka, nes yra būtinumas, tai juk yra kas eina savaitgaliais, o lietuviai savo šalyje nori gyventi, o ne visada dirbti.

Su kažkuo mane maišai, nes alaus senai nebegeriu - yra įdomesnių gėrimų, o šašlykas savaitgalį senai netekęs kažkio išskirtinumo "tipo vau afigienas savaitgalis, kepiau šašlykus". O as liečia "priimk daugiau", tai jei tamstos požiūris apsiriboja 5 dienomis, tai ok - nepasiginčysiu.
O mano komentaras buvo skirtas kontraargumentuoti klijuojamai etiketei, kad "ukrainiečiai ar lenkai problematiški dėl alkoholio". Prie ko čia aš piktas ir liežuvis nori to, kas senai nėra kažkas vau? O savaitgalius aš su šeima ir taip leidžiu, ilsiuosi.
A85 logo rėmėjas
IP: dfde2d8 | 07/14 14:10 Atsakyti
Subjektyvus
07/14 13:21

liuks komentaras, negalima nepritarti, bet pripazinkime - tai visiskai fantastines mintys. taip niekada nebuvo ir taip niekada nebus. kodel taip manau? ogi pacios zmonijos istorija taip diktuoja. visiskai pritariu minciai, kad rasizmas egzistuoja. bet ar galima su tuo kazka padaryti? priminkit man, kada atsirado tas rasizmas? ok, klausimas nekorektiskas, niekas tikriausiai negales nurodyti datos, nes speju jis jau ir prie Jezaus egzistavo, tad paimkim visiems geriausiai zinima ivyki, konkreciai - negru vergija. ne del to, kad tikslus laikas, o del to, kad tai visiems puikiai zinomas faktas nuo kurio patogu atsispirti. taigi, pries kiek amziu jau egzistavo rasizmas? kiek zmoniu kartu nuo tada pasikeite? kas pasikeite per tiek laiko? ogi nieko. rasizmas kaip egzistavo taip ir egzistuoja. kiek organizaciju prikurta siai problemai spresti, kiek pinigu buvo skirta visokiems tyrimams ir kovai su rasizmu? manau, kad net suskaiciuoti neimanoma. o gal manote, kad buvusios zmoniu kartos buvo visiskai bukos nemokejusios susitvarkyti su problemomis? taigi kyla naturalus klausimas - ar verta kovoti su rasizmu, jei jis vistiek egzistuoja, arba kitaip sakant yra nenugalimas? man persasi 2 isvados: arba rasizmas egzistuoja del tikrai objektyviu priezasciu arba jis yra dirbtinai eskaluojamas. kas is to islosia cia jau kita nepaprastai idomi ir plati tema ;)

Labai plaaaaaati tema. Žmonės knygas parašo vien aptardami vieną konkretų aspektą, nekalbant apie bendrą problematiką.

Vergovė nelygu rasizmui. Vergus pirmiausia pardavinėjo tie patys juodaodžiai karaliukai, kurie savo priešų gentis pavergdavo ir paskui parduodavo. Romoj irgi galėjai tapti vergu prasiskolinęs ar už nusikaltimus, kaip ir senovės Graikijoj. Nekalbant apie priešininkus, kurie užkariauti tapdavo vergais. Vergovė daugiau apie tai, kad žmogus yra daiktas. Rasizmas daugiau apie tai, kad kitoks negali egzistuoti.
Subjektyvus
IP: 16cc7bc | 07/14 13:21 Atsakyti
A85 logo rėmėjas
07/14 11:41

Yra du dalykai, kurie, man atrodo, kartais sumaišomi.
Vienas dalykas aklumas spalvai ir lyčiai vertinant tik kompetencijas, kitas dalykas - dirbtinis kvotų kūrimas neatsižvelgiant į kompetencijas.

Tai aš esu visiškai už aklumą spalvai, lyčiai ir kitiems faktoriams, kai tai nėra susiję su atliekamomis funkcijomis.
Kvotų kūrimas (kad ir neoficialus) rasiniu ar lyties pagrindu, mano supratimu, yra tokia pati diskriminacija. Ir tai nėra pozityvi diskriminacija, o atvirkščiai, neskatina gerinti kompetencijų, jeigu tarp tam tikros demografijos tos kompetencijos yra žemesnės ir užtenka tik atitikti kažkokį tai socialinį kriterijų bei demotyvuoja tuos, kurie yra už kvotos ribų, nes neturi kažkurio ar kelių socialinių kriterijų.

Ideali forma yra meritokratija (na, čia politinė valdymo forma bet iš esmės tinka ir darbui apibūdinti), kai kiekvienas yra vertinamas tik pagal savo gebėjimus, nekreipiant dėmesio į su gebėjimais nesusijusius faktorius, tame tarpe ir odos spalva, lytis ir pan.

Kas dėl pačio tyrimo - tai svarbu žinoti priežastis kodėl tokia yra situacija, ar galima kažką dėl to daryti, ar ne. Faktas, kad rasizmas egzistuoja. Faktas, kad taip neturėtų būti, nes visuomenė gyvuoja geriausiai, kai kiek įmanoma daugiau jos narių yra įsitraukę ir jaučiasi saugūs bei vertinami tuo pačiu galėdami kurti savo gerovę jie kuria ir visuomenės gerovę.

Tai mano supratimu esmė yra vienodos bet ne dirbtinės galimybės.

liuks komentaras, negalima nepritarti, bet pripazinkime - tai visiskai fantastines mintys. taip niekada nebuvo ir taip niekada nebus. kodel taip manau? ogi pacios zmonijos istorija taip diktuoja. visiskai pritariu minciai, kad rasizmas egzistuoja. bet ar galima su tuo kazka padaryti? priminkit man, kada atsirado tas rasizmas? ok, klausimas nekorektiskas, niekas tikriausiai negales nurodyti datos, nes speju jis jau ir prie Jezaus egzistavo, tad paimkim visiems geriausiai zinima ivyki, konkreciai - negru vergija. ne del to, kad tikslus laikas, o del to, kad tai visiems puikiai zinomas faktas nuo kurio patogu atsispirti. taigi, pries kiek amziu jau egzistavo rasizmas? kiek zmoniu kartu nuo tada pasikeite? kas pasikeite per tiek laiko? ogi nieko. rasizmas kaip egzistavo taip ir egzistuoja. kiek organizaciju prikurta siai problemai spresti, kiek pinigu buvo skirta visokiems tyrimams ir kovai su rasizmu? manau, kad net suskaiciuoti neimanoma. o gal manote, kad buvusios zmoniu kartos buvo visiskai bukos nemokejusios susitvarkyti su problemomis? taigi kyla naturalus klausimas - ar verta kovoti su rasizmu, jei jis vistiek egzistuoja, arba kitaip sakant yra nenugalimas? man persasi 2 isvados: arba rasizmas egzistuoja del tikrai objektyviu priezasciu arba jis yra dirbtinai eskaluojamas. kas is to islosia cia jau kita nepaprastai idomi ir plati tema ;)
efk0nas
IP: ce110a9 | 07/14 13:12 Atsakyti
Pala pala, o kad NBA, futbole, amerikietiškame futbole, lengvojoje atletikoje ir daugelyje kitų sporto šakų dominuoja juodaodžiai, tai ten jau viskas OK? Kur nepraeinam talentu, varysim per politiką ir kvotas?
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas