„Ferrari“ sukūrė revoliucinį motorą

logo 2021 Spalio 01 d. 11:11

Per Rusijos GP etapą „Ferrari“ komanda naudojo naują jėgos agregatą, kuris kol kas yra pagamintas tik vienu egzemplioriumi ir atiteko „Ferrari“ pilotui Charlesui Leclercui. Kol kas nėra tiksliai aišku, kiek ši jėgainė yra galingesnė už senąją ir kiek greičiau Skuderijos motorus naudojantys bolidai galės važiuoti greičiau trasose. Bet jau dabar yra žinoma, kad naujieji italų varikliai bus tikrai revoliuciniai technine prasme.

Maranellas ne kartą pažymėjo, kad iš naujojo jėgos agregato nereikia tikėtis, kad jis turės žymiai daugiau arklio galių ar bus kažkoks stebuklingas. Kur kas svarbesnis yra techninis žingsnis į priekį, kurį komandai pavyko žengti. Tai leis ekipai nusibrėžti naująją kryptį kuriant variklius iki tol, kol „Formulė-1“ įšaldys motorų tobulinimą trejiems metams.

„Ferrari“ variklių gamybos departamentas vienu metu dirbo dviem kryptimis. Iš vienos pusės kartu su AvL kompanija buvo tobulinamas 6 cilindrų vidaus degimo variklis. Iš kitos pusės – buvo kuriama visiškai nauja ERS sistema, kuri ir buvo pirmą kartą panaudota Sočyje. Šiuo metu motoristai hibridinei jėgainės daliai skiria kur kas didesnį dėmesį negu senam geram vidaus degimo varikliui. Priminsime, kad dar seniau, Spa lenktynėse, „Honda“ panaudojo naująjį akumuliatorių, kuris leido jėgainės elektrinei daliai pasiekti vieną lygį su „Mercedes“ analogais.

„Ferrari“, iš vienos pusės, regis, šia kryptimi juda ne taip greitai, tačiau šioje srityje ryžosi labai rimtam žingsniui – atsisakė tradicinių ličio jonų baterijų su skystu arba heliniu elektrolitu ir perėjo prie kietosios sudėties akumuliatorių. Ir italai, atrodo, tai padarė pirmieji tarp „Formulės-1“ motoristų.

Yra žinoma, kad ličio jonų akumuliatoriai yra linkę perkaisti: jie absorbuoja šilumą įkrovimo metu ir atiduoda šilumą išsikraudami. Įprastai įkraunat bateriją temperatūra negali viršyti 45 laipsnių, o išsikraunant – 60-70 laipsnių.

Ne veltui lenktyninio bolido akumuliatorius yra aušinamas sistema, kuri apsaugo jį nuo vadinamojo „šiluminio įsibėgėjimo“ - toks procesas gali privesti prie užsidegimo, o blogesniais atvejais – ir prie sprogimo. Mat tuo metu elektrolitas su baterijos korpusu dalyvauja cheminėje reakcijoje, kurios metu išsiskiria daug dujų. Tai dar labiau didiną slėgį ir išsiskiria dar daugiau šilumos, dėl to prarandamas akumuliatoriaus efektyvumas ir jis palaipsniui genda. Naujajame akumuliatoriuje kontroliuoti visus šiuos procesus yra kur kas paprasčiau. Vadinasi, iš jo galima išspausti daugiau naudos.

Dėl šių priežasčių ERS bateriją galima pagaminti mažesnės apimties, o konstruojant patį bolidą tai gali duoti aerodinaminį pranašumą. Bet svarbiausia – prie mažesnių akumuliatoriaus matmenų jis gali sukaupti daugiau energijos, t. y. saugoti daugiau kilovatvalandžių.

Visi ne „Formulės-1“ akumuliatoriai su skystu elektrolitu gali sutalpinti maždaug 250 vatvalandžių vienam kilogramui savo masės, o kietųjų akumuliatorių talpa gali pasiekti ir 400 vatvalandžių 1 kg savo masės. Todėl protinga manyti, kad „Formulėje-1“ šios reikšmės yra dar didesnės.

Be to, kietieji akumuliatoriai kur kas greičiau įsikrauna. Dėl to, jėgos agregato galingumas Rusijoje C. Leclerco bolide ne taip smarkiai šokinėjo ir leido labai tolygiai atiduoti elektros energiją viso rato metu.

Iki Sočio „Ferrari“ naudojo žemos įtampos bateriją (apie 400 V), o dabar perėjo prie aukštos įtampos (800 V), kaip ir pas „Mercedes“ bei „Honda“. Tai privertė italų ekipą atlikti daugiau darbų izoliuojant akumuliatorių bolide, kad energijos būtų prarandama kuo mažiau. Tai turėtų duoti ryškų pranašumą, kadangi tai leidžia naudoti kur kas mažesnio diametro ir lengvesnius jungimo kabelius.

Sumažinus pačio akumuliatoriaus gabaritus, leidžia visą jėgainės hibridinę dalį padaryti net 2 kg lengvesne. Kompaktiškesnis jėgos agregatas padės „Ferrari“ komandai kuriant 2022 m. mašinas su vadinamuoju „žemės efektu“.

Taigi, naujas jėgos agregatas „Ferrari“ reikalingas ne tam, kad pavyktų išgauti papildomas 10 AG ir pakovoti su „McLaren“ Konstruktorių įskaitoje. Komandai reikėjo įgauti patirties dirbant su pačiomis naujausiomis inovacijomis ir kol kas dar netobulomis technologijomis, išsiaiškinti visas stipriąsias ir silpnąsias puses ir kur kas geriau pasirengti kitam sezonui.

Scuderia Ferrari
Komanda: Scuderia Ferrari 2024 sezono taškai: 49
Variklis: „Ferrari“ Važiuoklė: F1-75
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Kęstutis Šimkus 450
2. Giriby 441
3. mantioras 440
4. Gudas 435
5. f1a 433