“Ferrari”: svarbiausia - aušinimas

“Ferrari”: svarbiausia - aušinimas
logo 2004 Kovo 17 d. 22:35, Ferrari
Šį sekmadienį, kovo 21 dieną, „Sepango“ trasoje įvyks antrasis čempionato etapas – Malaizijos GP. Šis etapas stipriai skirsis nuo praėjusio Australijos GP. Australijoje buvo sąlyginai vėsus oras, o Malaizija – tradiciškai pats karščiausias ir drėgniausias čempionato etapas. Šis etapas reikalauja iš pilotų ir inžinierių ypatingų pastangų. Tai trasa, kuri labai reikli bolidų varikliams.
Ferrari“ techninis direktorius R.Braunas pasakoja: „Aukšta temperatūra – esminis Malaizijos lenktynių faktorius ir būtent šis čempionato etapas suvaidino pagrindinį vaidmenį priimant sprendimą - pradėti sezoną su F2004 ar F2003 bolidu. Naujojo bolido variklio aušinimo sistema žymiai efektyvesnė, nei jo pirmtako. Analizuojant praėjusį sezoną bei prisimenant karštą vasarą Europoje, supratom, kad mes dažnai neefektyviai naudojome automobilį, kadangi reikėjo maksimaliai išnaudoti visus bolido korpuso elementus, skirtus variklio aušinimui pagerinti. Mes iškėlėme sau uždavinį – pagerinti F2004 variklio aušinimą“.
“Paprastai kalbant, kuo daugiau korpuse skylių ir kuo didesnis jų diametras, tuo mažiau efektyvi bolido aerodinamika ir važiuoklės balansas. Tai turi įtakos ir padangoms, todėl nukenčia bendras paketas. Mūsų tikslas buvo maksimaliai pagerinti variklio aušinimą – neaukojant aerodinaminio efekto. Bolidas optimizuojamas pagal vidutinę temperatūrą, kurioje jam paprastai tenka dirbti ir jeigu temperatūra būna didesnė, tenka keisti bolido formą, išnaudojant visus aušinimui skirtus korpuso elementus. Taip prarandamas greitis. F2004 bolidas parengtas atlaikyti aukštesnes temperatūras, todėl kai atsiranda būtinybė papildomai aušinti variklį, mes galime tai daryti ne tokiais pasenusiais metodais. Taip, radiatorius teko pagaminti didesnius ir šiek tiek sunkesnius, bet mes pasirinkom tokį variantą. Taip pat korpuse esančios aušinimo angos, kurios skirtos reguliuoti variklio aušinimą, taip pat didesnės už F2003. Be pagerinto aerodinaminio paketo, toks sprendimas pagerins ir bolido patikimumą. Šį sezoną įvedus „vieno variklio“ taisyklę - tai turės ypatingą reikšmę. Ši taisyklė mus verčia naudoti maksimalų variklio aušinimą penktadienį ir šeštadienio rytą, kada greitis nėra toks svarbus, o lenktynėms mes stengsimės pasirinkti optimalų variantą.
Transmisija taip pat generuoja šilumą, tačiau ją nėra taip sunku aušinti. Stabdžiams karščio įtaka ne tokia didelė, kadangi jie ir taip dirba esant 700 laipsnių bei dar aukštesnei temteratūrai. Žymiai labiau juos veikia jų naudojimo specifika (kaip dažnai ir kokia intencija jie bus naudojami) ir šiuo atveju „Sepango“ trasa tam sunkumų nesukelia.
Dar vienas karšto oro efektas tas, kad oras mažiau prisotintas deguonimi – rezultate krenta variklio galia. Bet tai nebus jau toks didelis minusas, nes tai atsilieps visoms komandoms vienodai“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983