FIA apribojimai sulygins komandų galimybes?

FIA apribojimai sulygins komandų galimybes?
logo 2007 Gruodžio 10 d. 23:10, Honda
„Formulės-1“ technikos specialisto Craigo Scarborough nuomone, Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) praėjusią savaitę paskelbti vėjo tunelių bei kitų bolidą tobulinančių darbo procesų apribojimai turėtų sulyginti komandų galimybes.
C. Scarborough straipsnyje „Autosport“ tvirtina, jog šie apribojimai stipriai prisidės prie vieno iš svarbiausių FIA tikslų – kaštų mažinimo „Formulėje-1“ – įgyvendinimo, o paprasti lenktynių žiūrovai to net nepastebės.
Svarbiausa, specialistas pažymi, kad kitąmet galiosiantys bandymų ribojimai suvienodins turtingų ir silpnesnių komandų galimybes pasiruošti 2009 metų sezonui, kai „Formulėje-1“ įsigalios naujos aerodinamikos komponentų konstrukciją ir efektyvumą reguliuojančios taisyklės.
„Paprastam fanui apribojimai bus visiškai nematomi. Kaip jau minėjau anksčiau, aerodinamikos dizaino subtilumai yra tokie, kad niekas nepastebės bolido kėbulo evoliucijos sulėtėjimo. Lygiai taip pat taisyklės turės mažai įtakos suvienodinant rikiuotės pajėgumą trumpuoju laikotarpiu ar lenkimams, ką siekiama pakeisti aerodinamikos perversmu nuo 2009-ųjų“, - rašo specialistas.
„Tačiau turint galvoje apribojimus komandoms ruošiantis prieš 2009-aisias įsigaliojant kardinaliems aerodinamikos taisyklių pakeitimams, panašu, kad prasčiau finansuojamos komandos gali turėti tiek pat galimybių atrasti teisingą sprendimą, o būtent tai gali suvienodinti rikiuotę“, - pažymi jis.
Priminsime, kad FIA sprendimu nuo 2008 metų komandos galės naudoti tik 1 vėjo tunelį, tik 5 dienas per savaitę, 8 valandas ir ne daugiau kaip 15 kartų per dieną. Tunelyje nuo 2008 metų bus leidžiama naudoti tik 60 procentų mastelio bolido modelį, tik įprasto atmosferos slėgio orą, o maksimalus vėjo greitis tunelyje bus apribotas iki 50 m/s (180 km/val.).
Be to, FIA uždraudė aerodinamikos elementų patikrinimo tikslais vykdomus bandymus važiuojant tik tiesia linija. Nuo šiol treniruotėse bus leidžiama naudoti tik pilnas federacijos aprobuotas trasas.
Tam, kad būtų išvengta darbo vėjo tunelyje praradimo kompensuojant šį kompiuterizuotais skysčių ir dujų dinamikos skaičiavimais, FIA nusprendė nustatyti žmonių skaičiaus, galinčio dirbti kiekvienoje komandoje šioje srityje, limitą. Konkreti personalo riba kol kas nepaskelbta.
FIA taip pat apribojo patikrinimus ant stendo, projektavimo ir gamybos procesus, pakabos, stabdžių, hidraulikos sistemų, kėbulo, svorio paskirstymo bandymus trasose bei komandos darbuotojų skaičių lenktynėse.
„Formulės-1“ variklių gamintojai turės pateikti savo gaminių pavyzdžius FIA homologacijai ne vėliau 2008 metų kovo 31 dienos. Patvirtinti agregatai be modifikacijų turės būti naudojami iki 2017 metų imtinai.
Įdomu tai, kad kinetinės energijos panaudojimo sistemų, kurias „Formulėje-1“ bus leista naudoti nuo 2009 metų, kūrimui FIA paliko visišką laisvę.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983