FIA dar labiau sugriežtino bolidų dugnų tikrinimo tvarką

FIA dar labiau sugriežtino bolidų dugnų tikrinimo tvarką
logo 2007 Balandžio 24 d. 19:46, Ferrari
Tarptautinė automobilių federacija (FIA) ėmėsi papildomų veiksmų prieš „Formulės-1“ bolidų judančių dugnų konstrukcijų naudojimą. Lenktynes reguliuojanti organizacija nuo šiol kėbulo atsparumą tikrins net keturiskart didesne jėga.
Tai jau antras kartas šiemet, kai FIA sugriežtina „Formulės-1“ bolidų dugnų tikrinimo tvarką. Pirmąkart federacija tokių veiksmų ėmėsi po Australijos GP, kai išnagrinėjo „McLaren“ komandos pateiktą prašymą.
Ekipa tuomet į organizaciją kreipėsi klausdama, ar galėtų, kaip nemažai kitų komandų, bolido viduje ties dugnu įtaisyti į spyruoklę panašų įtaisą, kuris padidintų atsparumą tikrinimo metu veikiančiai jėgai. Tokia spyruoklė būtų specialiai įtaisyta taip, kad techninio aptarnavimo zonoje bolido dugnas praeitų FIA patikrinimą, o važiuojant dideliu greičiu trasoje taptų lankstus, taip galint greičiau lėkti tiesiosiose bei lengviau valdyti bolidą įvažiuojant į posūkius.
Nieko nuostabaus, kad federacija į tokį „McLaren“ kreipimąsi atsakė neigiamai ir iškart ėmėsi keisti tikrinimo procedūrą. FIA iki šiol bolidų kėbulo, tame tarpe ir dugno, atsparumą tikrino veikdama jį 500 niutonų jėga. Esant tokiam poveikiui, kėbulas turėjo vertikaliai įlinkti ne daugiau 5 milimetrų. Po Australijos GP federacija liepė tikrinimo metu išmontuoti visus įtaisus, pritvirtintus prie bolido dugno. Po tokio organizacijos sprendimo ne viena „Formulės-1“ komanda turėjo bent šiek tiek keisti savo bolido dugno konstrukciją.
Nepaisant to, praėjus dar dviem čempionato etapams Malaizijoje ir Bahreine, FIA ir vėl kilo abejonių, kad „Formulės-1“ komandos konstruodamos bolidų dugnus laikosi taisyklių, todėl nusprendė dar labiau sugriežtinti tikrinimo tvarką.
„Po atidaus bolidų patikrinimo Malaizijos ir Bahreino „Grand Prix“ metu tapo aišku, kad kai kurios komandos bando įgauti pranašumą aerodinamikos srityje, sukonstruodamos kėbulą, kuris yra lankstus ir (arba) ne plokščias“, - laiške komandoms, informuojančiame apie naują tikrinimo tvarką, pareiškė FIA technikos specialistas Charlie Whitingas.
Nuo šiol prieš kiekvieną etapą federacijos specialistai bolido kėbulą tikrinimo metu veiks keturiskart didesne, 2 000 niutonų, jėga. Negana to, ant specialaus stendo bus tikrinama, ar kėbulo dalis yra plokščia ir standi.
Kol kas neaišku, kiek darbo „Formulės-1“ ekipoms reikės prisitaikant prie naujos tikrinimo tvarkos.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983