FIA griežčiau kontroliuos oro slėgį padangose jau nuo Prancūzijos GP (4)

FIA griežčiau kontroliuos oro slėgį padangose jau nuo Prancūzijos GP
logo Birželio 16 d. 15:14, Pirelli

Lance'o Strollo bei Maxo Verstappeno avarijos Azerbaidžane tik laimingo atsitiktinumo dėka apsėjo be labai rimtų pasekmių. Abiem atvejais automobiliuose sprogo kairė dešinė padanga – ir tai atsitiko ilgoje tiesiojoje važiuojant 280 ir 330 km/h greičiu atitinkamai.

Po nuodugnaus avarijas patyrusių padangų tyrimo „Pirelli“ priėjo išvados, kad įvykių priežastimis tapo visai ne gamykliniai defektai ar net ne įpjovimai pašaliniais daiktais, o komandų siekis sumažinti oro slėgį padangose norint pagerinti jų sukibimą su kelio danga.

„Motorsport“ praneša, tyrimo rezultatai pastūmėjo FIA kartu su padangų gamintoju sukurti naujus protokolus, pagal kuriuos bus kontroliuojami komandų veiksmai – kaip pastarosios laikosi reikalaujamo minimalaus oro slėgio padangose.

Pasaulio čempionato dalyviai gavo naują techninę direktyvą, kuri įsigalioja jau nuo Prancūzijos GP etapo Paul Ricard autodrome. Direktyvoje komandoms primenama apie atsakomybę naudoti tokius minimalius oro slėgius padangose, kokius nustato „Pirelli“.

Kartu paskelbtas dokumentas pripažįsta, kad dabar veikianti tvarka neleidžia kontroliuoti oro slėgio, kai automobilis yra trasoje. Komandos turi specialius jutiklius, leidžiančius stebėti šiuos parametrus, bet šios sistemos nėra iki galo patikimos, kad tai būtų galima laikyti akivaizdžiu lenktynių taisyklių pažeidimu.

Dabar, norit įsitikinti, kad visos komandos paiso nustatytų normų, oro slėgis bus matuojamas dažniau.

Padangų komplektai atsitiktine tvarka bus paimami treniruočių ir kvalifikacijos metu, o po lenktynių nutarta tikrinti visas panaudotas padangas.

Padangos bus paimamos iš komandų, kad pastarosios neturėtų galimybės manipuliuoti oro slėgiu. Papildomas oro pripūtimas nuo šio yra negalimas.

FIA numatė „šaltąjį“ oro slėgio patikrinimą prieš išvažiuojant į trasą – reikšmės turi tilpti į normas, nustatytas padangų gamintojo. Jei pirmasis parodymas bus per mažas, įmanomas antrasis patikrinimas.

Kartu federacija davė aiškiai suprasti, kad jei po finišo bus surastas per mažas oro slėgis padangose, apie tai iš karto bus pranešta teisėjams.

Tai pat įvedami papildomi patikrinimai infraraudonosiomis kameromis – tai leis garantuoti, kad komandos neperkaitina padangų terminiais gaubtais, kad tokiu būdu galėtų praeiti kontrolę, o vėliau gautų mažesnę oro slėgio reikšmę.

Pažymėtina, kad nuo 2022 m. įsigalios visai kitokia tikrinimo sistema: į visus bolidus bus sumontuoti specialūs FIA jutikliai, kurie realaus laiko režimu galės stebėti padangų temperatūrą ir oro slėgį jose.


Komentarai (4)
deivec
IP: 1353dd0 | 06/16 19:20 Atsakyti
Fia saunuoliai. Griezciau kontroliuos. Tai tipo buvo -/+ 1 bar leixziama paklaida dabar bus 0,5 bar ane
GAZ
IP: 782d0df | 06/16 17:11 Atsakyti
Pažiūrėsim ar nedings Verstasnapio pranašumas prieš Perezą. Vėl teks boksuose failint kaip Baku.
kart
IP: ff4c1cb | 06/16 16:54 Atsakyti
Dokas
06/16 16:06

Amba bulių greičiui lėtose trasose?

Jo, nes tik buliai tokį mega ultra atradimą buvo padarę.
Dokas
IP: fb2c35d | 06/16 16:06 Atsakyti
Amba bulių greičiui lėtose trasose?
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas