FIA ir „Formulės-1“ komandų priešprieša tęsiasi

FIA ir „Formulės-1“ komandų priešprieša tęsiasi
logo 2009 Birželio 01 d. 23:54, Brawn GP
Penktadienį dabartinėms „Formulės-1“ komandoms pateikus bendrą paraišką dalyvauti 2010 m. čempionate atrodė, kad ekipų ir Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) konfrontacija baigėsi. Vis dėlto, vis labiau aiškėja, kad konflikte taškas dar toli gražu nepadėtas.
Praėjusią savaitę buvo manyta, kad komandų asociacija (FOTA) ir FIA tarpusavyje sutarė dėl kompromiso nuo 2010 m. biudžetus riboti iki 100 mln. eurų, o nuo 2011 m. - iki 45 mln. eurų. Be to, tikėtasi, kad kitais metais ekipos suteiks techninę paramą galimoms lenktynių naujokėms.
S. Domenicali: „Nebus jokių biudžetų ribojimų“
Ferrari“ komanda, reaguodama į tokią visuomenės reakciją po penktadienį atlikto veiksmo, suskubo paaiškinti situaciją. Italų ekipa išplatino interviu su savo vadovu Stefano Domenicali, kuriame šis detalizavo FOTA planus.
„Viskas labai paprasta. Sustabdžius „Williams“ narystę, šiuo metu FOTA sudarančios devynios komandos pateikė paraiškas dalyvauti 2010-ųjų čempionate, galiosiančias tik tokiu atveju, jei bus pasirašyta Konkordo sutartis ir laikomasi dabartinių taisyklių, pakoreguotų pagal FOTA pasiūlymus“, - pareiškė specialistas.
„Vakar (penktadienį – red. past.) atliktas veiksmas visiškai atitinka „Ferrari“ principus, išsakytus pagrindinės valdybos susitikime gegužės 12 d., taip pat ir FOTA poziciją“, - pažymėjo jis.
Paklaustas, ar paraiškų pateikimas reiškia, kad dabartinės „Formulės-1“ komandos sutiko riboti kaštus, S. Domenicali griežtai paneigė tokią galimybę.
„Tikrai ne. Reikalavimas atspirties tašku laikyti 2009-ųjų taisykles reiškia, kad nebus jokių biudžetų ribojimų“, - nukirto „Ferrari“ komandos vadovas.
FOTA siūlo pigius variklius ir pavarų dėžes
Italo teigimu, norint išlaikyti dabartines ekipas ir pritraukti naujų, FIA siūlomos drastiškos priemonės nėra reikalingos. Jo nuomone, tam turėtų pakakti FOTA pasiūlytų kaštų mažinimo priemonių.
S. Domenicali atskleidė, kad automobilių gamintojams priklausančios komandos yra pasiruošusios užtikrinti variklių ir pavarų dėžių tiekimą nepriklausomoms ekipoms už 6,5 mln. eurų sumą per sezoną. Be to, italas prasitarė, jog FOTA pasiūlė federacijai riboti aerodinamikos tobulinimą, pavyzdžiui, apribojant per sezoną leistinų sparnų modelių skaičių. Įvardinti kitas komandų FIA pasiūlytas priemones specialistas atsisakė.
„FIA nori ženkliai sumažinti kaštus siekdama dviejų tikslų – išlaikyti dabartines komandas ir leisti ateiti naujoms ekipoms. Abu tikslai gali būti įgyvendinti – kaštai gali būti ženkliai sumažinti ir, tuo pačiu, dabartiniai „Formulės-1“ dalyviai dės dideles pastangas išlikti šiame sporte“, - teigė jis.
Galimą FIA sprendimą sutikti su FOTA ultimatumu S. Domenicali pavadintų ne komandų, o „Formulės-1“ pergale.
„Jei taip nutiks, ir aš tikrai tikiuosi, kad taip ir bus, labiau norėčiau tai įvardinti kaip „Formulės-1“ pergalę. Ji bus išlaikiusi pagrindines technologinių bei sportinių varžybų charakteristikas, bus užtikrintas reglamento stabilumas bei ilgalaikis dalyvių įsipareigojimas“, - paaiškino italų ekipos vadovas.
„FOTA to norėjo visą laiką – dirbti kartu su FIA ir komercijos teisių valdytoju užtikrinant „Formulės-1“ klestėjimą ir sėkmę“, - sakė jis.
S. Domenicali leido suprasti, jog FIA nesutikus su FOTA ultimatumu, devynios dabartinės „Formulės-1“ komandos nefigūruos kitų metų čempionato dalyvių sąraše.
„Atsakymas į šį klausimą, ir vėl, labai paprastas – devynių komandų paraiškos bus negaliojančios“, - užtikrino jis.
FIA smogs maištininkėms?
Vienas žinomiausių „Formulės-1“ specialistų, Jamesas Allenas, neatmeta galimybėmis, kad birželio 12 d. kitų metų čempionato dalyvių sąrašą paskelbsianti FIA suduos rimtą smūgį maištininkėms, atmesdama ekipų ultimatumą ir nepatvirtindama jų dalyvavimo pirmenybėse.
Įdomu tai, kad tarp priimtųjų į kitų metų čempionatą vis dėlto turėtų būti „Ferrari“, federacijos nuomone, įsipareigojusi dalyvauti lenktynėse iki 2012 m. pabaigos. Greta jos turėtų išsirikiuoti tik „Williams“ bei pageidaujančios debiutuoti pirmenybėse naujokės. Likusios aštuonios ekipos, tokiu atveju, bent kuriam laikui liktų už borto.
Kai kurių šaltinių teigimu, FIA net ir norėdama teisiškai negalėtų priimti FOTA narių pateiktų paraiškų, nes šios buvo pateiktos nesilaikant numatytos procedūros. Tvirtinama, kad jokių sąlygų registruojantis dalyvavimui pirmenybėse negalėjo būti keliama. Kita vertus, teigiama, jog paraiškas pateikusios komandos gali būti laikomos sutikusios su jau anksčiau paskelbtomis 2010 m. „Formulės-1“ čempionato taisyklėmis.
Aišku tik viena – karas tarp FIA ir FOTA, o ypač „Ferrari“, dar tikrai nesibaigė. Kompromisas nepasiektas, o konfliktas tarp abiejų pusių, panašu, tik dar labiau paaštrėjo.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983