Antradienį Ženevoje (Šveicarija) vykusio susitikimo metu Tarptautinė automobilių federacija (
FIA) ir „Formulės-1“ komandų asociacija (FOTA) susitarė dėl šio sporto ateities.
Susitikimo metu, kuriame federaciją atstovavo prezidentas Maxas Mosley, o asociacijos poziciją gynė „
Ferrari“ prezidentas Luca di Montezemolo bei „Toyota“ ekipos vadovas Johnas Howettas, buvo sutarta dėl šių pokyčių:
1. Nuo 2009 m. vieną variklį reikės naudoti ne dvejas, kaip dabar, o trejas lenktynes iš eilės.
2. Motorų gamintojai, nepriklausomoms komandoms paprašius, turės per sezoną pateikti 25 agregatus už 10 mln. eurų (apie 35 mln. litų) kainą.
3. Nuo 2010 m. arba 2011 m. standartizuoti Kinetinės energijos regeneracijos sistemą (KERS), kitais metais dar paliekant visišką laisvę jos kūrime (sutarta iš principo).
4. Nuo 2009 m. sumažinti leidžiamų bandymų kiekį sezono metu nuo 30 000 km iki 20 000 km.
Tokį susitarimą iš esmės galima laikyti bent jau laikina FOTA pergale, nes didžioji dalis šių priemonių buvo asociacijos iniciatyva pasiūlytos idėjos. Pažymėtina, jog piešiant „Formulės-1“ ateitį nepaminėtas didelio atgarsio susilaukęs variklių standartizavimo pasiūlymas.
Skelbiama, jog po sezono pabaigos FIA ir FOTA surengs dar vieną tarpusavio susitikimą, kurio metu sutars dėl kitų priemonių mažinti kaštus, didžiausią dėmesį skiriant bolidų tobulinimui bei galimai jų dalybai tarp komandų.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).