Tęsiasi „Mercedes“ bei „Red Bull“ komandų šiemet naudojamų pakabų legalumo svarstymai. Šių metų pradžioje „Ferrari“ kreipėsi į
FIA su prašymu paaiškinti, ar minėtų komandų naudojama pakabos konstrukcija yra legali, tačiau FIA neturėjo rimtų pretenzijų.
Praėjusią savaitę Charlie Whitingas išleido techninę direktyvą, išaiškinęs, ką galima naudoti kuriant F-1 bolido pakabą, o ko – ne.
Vertinant pakabos konstrukcijos legalumą, FIA vadovausis tuo, jog bet kuris efektas, kurį daro pakaba mašinos aerodinamikai, turi turėti antraeilę reikšmę lyginant su to pakabos elemento pagrindine funkcija.
Direktyvoje išvardyti 5 punktai, kuriais vadovausis FIA:
1. Bet kuri sistema, kuri turi įtakos bolido pagreitėjimui bet kuria kryptimi, tame tarpe vertikalia bei šonine, negali būti laikoma leistina.
2. Negali būti tiesioginio ryšio tarp pakabos funkcijos palaikant klirensą ir stabdymo ir vairo mechanizmų mazgų.
3. Negalima naudoti sistemų, kurios kontroliuoja kelio prošvaisos aukštį, skirtingai nuo sistemų, kurios reaguoja į prošvaisos aukščio pasikeitimą.
4. Energijos akumuliavimas bet kokiais būdais norint vėliau ją bet kokiu būdu išlaisvinti yra draudžiamas. Energiją vienaip ar kitaip priima amortizatoriai, spyruoklės bei padangos, bet kaupti jos (kaip tai gali daryti dempferis, kurio darbą kontroliuoja hidraulinės sistemos) negalima.
5. Negali būti tiesioginio ryšio tarp pakabos elementų, reaguojančių į prošvaisos aukščio pasikeitimą (veikiant vertikalioms apkrovoms) ir elementų, reaguojančių į šoninius pasvirimus.
Vokiečių „Auto Motor und Sport“ praneša, kad „Ferrari“ iki šiol nepatenkinti FIA atsakymais, tačiau „Mercedes“ vadovas Toto Wolffas nemato čia jokių problemų: „Jei Arrivabene nori tapti pajuokos objektu, tai jis gali ir toliau tęsti veiklą šia kryptimi. Mūsų pakaba visuomet buvo legali, paskutiniai išaiškinimai mūsų komandos visai neliečia“.
„Mercedes“ nuomone, šie išaiškinimai labiau susiję su „Red Bull“ komanda, kadangi jie yra kur kas toliau pasistūmėję su abejotinu pakabos modernizavimu, tačiau ir austrų komanda tai neigia. Kartu Christianas Horneris pasisako už tai, kad Techninis reglamentas toliau turėtų būti griežtinamas: „Mes išleidžiame labai daug pinigų šiai sričiai, tuo tarpu sirgaliams tai yra visai neįdomu, kadangi jie vis tiek nieko nemato“.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).