FIA lenktynių direktorius įvertino Vengrijos GP etapo įvykius

FIA lenktynių direktorius įvertino Vengrijos GP etapo įvykius
logo 2020 Liepos 20 d. 12:45, Sauber

FIA lenktynių direktorius Michaelas Masi pakomentavo keletą epizodų, kurie atkreipė teisėjų dėmesį per Hungaroringe vykusias Vengrijos GP lenktynes.

  • Sezono pradžia buvo nebloga. Turint galvoje epidemiologinę situaciją, FIA įvedė ypatingas saugumo priemones - ar galite susumuoti, ar sėkmingai tai pavyko?
  • Manau, kad „Formulė-1“ apskritai, jei apie ją kalbėsime kaip apie verslą, gali didžiuotis tuo, ko pavyko pasiekti per tris etapus. Mes turėjome labai nedaug laiko, aš kalbu apie FIA ir „Formulę-1“, per kurį reikėjo sukurti lenktynių atnaujinimo planą ir visi tai palaikė - komandos, beje, ne tik F-1 ekipos, bet ir jaunimo serijų, taip pat žurnalistai. Visiems tai buvo nauja patirtis, mes daug ko išmokome, o kai ką koregavome proceso eigoje. Žodžiu, viskas išėjo kaip reikia.
  • Ar galima spėti, kad prieš kitų trejų lenktynių seriją, kurios įvyks Silverstoune bei Barselonoje, jūsų pasitikėjimas sustiprėjo?
  • Manau, kad tam tikru laipsniu pasitikėjimo mes turime, nors atsipalaiduoti negalima. Praėjo tik trys etapai ir yra išaiškinti tik du užsikrėtimo atvejai, bet faktiškai jie buvo už serviso zonos ribų. Tačiau koronaviruso plitimas yra globalaus pobūdžio ir mes, vykdami į Silverstouną, negalime atsipalaiduoti ir galvoti, jog esame nepažeidžiami. Todėl būtina laikytis mūsų pasirinktų saugumo priemonių.
  • Pakalbėkite apie Vengrijos GP įvykius. Teisėjams teko nagrinėti incidentą, susijusį su Alexo Albono mašina, kai kilo įtarimas, kad prieš startą buvo bandymas padžiovinti trasos atkarpą, kurioje stovėjo jo bolidas. Ar galite paaiškinti, kada reglamente atsirado punktas, draudžiantis panašius veiksmus?
  • Kiek atsimenu, tokia taisyklė galioja daug metų ir įvykį Vengrijoje galima laikyti tarsi priminimu apie ją. Mes gavome signalą, teisėjai atliko tyrimą ir priėmė sprendimą, kad jokių sankcijų nereikia imtis. Bet teisėjai norėjo viską detaliai išsiaiškinti, todėl sprendimas buvo priimtas jau po varžybų.
  • Daug klausimų yra susiję su Valtteri Botto startu. Ar jūs apskritai nagrinėjote šį epizodą?
  • Taip, žinoma. Čia galima kalbėti apie du aspektus. Egzistuoja tam tikros priemonės, kurių pagalba yra nustatomas falšstartas ir visa tai detaliai išdėstyta sportiniame reglamente. Jau keletas metų niekas nesikeičia. Kiekvienoje mašinoje yra transponderis, o ant trasos dangos sumontuotas jutiklis ir yra sukalibruota tam tikra jo suveikimo riba. Prieš metus Japonijoje mes matėme, kad būtent šios techninės priemonės yra lemiamu faktoriumi. Todėl dabar šis įvykis jokių pasekmių neturėjo. Mes iš karto kreipėmės į chronometražo specialistus, jie išnagrinėjo visus turimus duomenis ir tuo viskas užsibaigė. Beje, po ilgų diskusijų 2020 metais bauda už falšstartą buvo pakeista. Būtent todėl mes matėme, kad kai Kimis Raikkoenas neteisingai užėmė poziciją prieš startą, jis gavo 5 sek. baudą - 2019 m. už tai jis būtų nubaustas pravažiavimo per serviso zoną arba 10 sek. „Stop&Go“ bauda. Bet jei kieno nors falšstartas bus minimalus ir jei kas nors įsibėgės ir aplenks visus varžovus dar iki to, kol užges šviesoforai, tai abiem atvejais bus skiriamos labai skirtingos baudos.
  • Ar galite paaiškinti išvadas, kurių priėjo Štirijos GP etapo teisėjai, peržiūrėję incidentą tarp Strollo ir Ricciardo? Ir kokiu būdu jūs su šia informacija supažindinote pilotus?
  • Taip, šis incidentas buvo peržiūrėtas ir tai pranešėme lenktynininkams. Esmė tame, kad po detalios analizės mes priėjome išvados, kad tomis konkrečiomis aplinkybės labiau teisinga būtų iš Lance‘o ir Danielio pareikalauti, kad jie susikeistų pozicijomis. Šiuo klausimu per penktadienio pilotų susitikimą kilo diskusija. Taigi, mes nenutraukėme bylos praėjusį sekmadienį ir nepamiršome šio epizodo - analitinis procesas pas mus vyksta nuolatos.
  • Kitas klausimas apie tyrimą, kurio centre atsidūrė „Haas“ komanda, kuri pažeidė reglamentą įšilimo rate, kadangi inžinieriai patarinėjo pilotams. Kaip galite tai pakomentuoti?
  • 2017 m. buvo išleista techninė direktyva, išaiškinanti, kokio pobūdžio komandos pokalbiai su sportininkais yra leidžiami apšilimo rato metu. Tai susiję su Sportinio reglamento 27.1 punktu, sakančiu, kad lenktynininkas privalo vairuoti mašiną tik savarankiškai. Esme tame, kad „Haas“ inžinieriai formavimo rato metu pakvietė pilotus į boksus sustojimui padangoms pasikeisti, o tai yra neleidžiama ir apie tai kalbama minėtoje direktyvoje. Leidžiami tik pranešimai, susiję su varžybų saugumu.
  • Ar nereikėtų komandoms duoti daugiau laisvės keičiantis padangas prieš startą? Dabar galiojančios taisyklės sako, kad tai galima padaryti ne vėliau kaip likus 3 min. iki starto...
  • Dabar, kai dėl situacijos su koronavirusu įvesta daug apribojimų, dėl to reikia apsispręsti likus 5 min. iki staro. Penkių minučių vietoje trijų minučių limito įvestas dėl konkrečios priežasties. Mes nenorime, kad komandos užsiimtų padangų keitimu starto juostoje iki paskutinio momento. Tai susiję su tuo, kad ten būna įvairios įrangos ir dar visko, o mes turime vengti, kad startas būtų pavėluotas, tai labai svarbus momentas. Todėl limitas yra padidintas iki penkių minučių dar ir dėl to, kad būtų garantuotas socialinės distancijos laikymasis.
  • Ar svarstomas klausimas apie kokią nors baudą „Red Bull“ komandai už tai, kad jie starto juostoje dirbo su Maxo Verstappeno mašina iki paskutinio momento?
  • Kai įvyko incidentas su Verstappenu, mes įdėmiai stebėjome įvykių eigą. Jei kalbėsime apie laiko limitų laikymosi, tai viskas buvo taisyklių ribose. Kai dėl saugumo normų laikymosi, tai už tai atsako komanda ir čia nebuvo nieko, kad kiltų panašūs klausimai.
  • Kiek jūs dalyvaujate procese, susijusiame su „Renault“ protestais dėl „Racing Point“ bolido legalumo? Ar tai vien techninių specialistų reikalas?
  • Aš truputį tame dalyvauju, bet aišku, kad tai grynai techninis klausimas. Nors gali būti, jog bus pažeistas ir Sportinis reglamentas, todėl jie įjungė ir mane kartu su Nikolas‘u Tombazis‘u bei FIA teisės skyriaus specialistais dalyvavome aiškindamiesi šios bylos procedūrinius aspektus. Bet kartu tai - tik techninis klausimas ir tuo turi užsiimti federacijos techninis skyrius.

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983