FIA nedraudžia tobulinti variklių sezono metu (30)

FIA nedraudžia tobulinti variklių sezono metu
logo 2015 Sausio 03 d. 06:55, Daimler
Esamiems F-1 variklių gamintojams – „Mercedes“, „Renault“ bei „Ferrari“ ateinančio sezono metu nebus draudžiama tobulinti jėgos agregatų, kadangi FIA pripažino, jog Techniniame reglamente yra vadinamųjų „pilkųjų zonų“.
Gruodžio pabaigoje buvo rašyta, kad FIA federacija turi tiksliau išaiškinti kai kuriuos „Formulės-1“ Techninio reglamento punktus. Galiausiai FIA pripažino, jog kai kurios reglamento punktų formuluotės leidžia jas skirtingai traktuoti, o komandoms metų sandūroje buvo pranešta, kad galiojančios taisyklės nenumato tikslios 2015 metais naudojamų jėgos agregatų homologacijos datos.

Didžioji dauguma specialistų tai traktuoja taip, jog visi praėjusį sezoną buvę jėgainių gamintojai turi teisę sezono metu keisti jėgainių konstrukciją, žinoma, prisilaikydami galiojančių apribojimų, kurie apima galimų pakeitimų kiekį.
Po Kalėdų viso komandos gavo notą, pasirašytą F-1 vyr. teisėjo Charlie Whitingo, kurioje, be kita ko, rašoma: „Kadangi nebuvo susitarta konkrečiai, kada būtent remiantis Techninio reglamento 4 priedu jėgos agregatas turi būti modernizuotas, mums leidžia konstatuoti, kad numatytos techninių pakeitimų pozicijos gali būti įdiegtos bet kuriuo metu per 2015 metų sezoną... Savo pagrindu homologuota jėgainė turi išlikti ta, kuri buvo patvirtinta 2014 metais, įskaitant bet kuriuos pakeitimus, atliktus remiantis Reglamento 4 priedo 1 paragrafu“.
Tačiau kartu pranešama, kad minėtosios nuostatos galioja tik „Mercedes“, „Ferrari“ bei „Renault“ ir jos neliečia „Honda“ jėgainių, kadangi tai yra naujas variklių gamintojas „Formulėje-1“. Šiuo atveju FIA laikosi tos nuomonės, kad japonų gamintojų jėgos agregatas turi būti pristatytas homologacijai iki vasario 28 d., kaip tai buvo ir 2014 metais: „Kadangi F-1 lenktynėse dalyvaujantys variklių gamintojai privalėjo hibridines jėgaines patikrai pristatyti iki 2014 m. vasario 28 dienos, objektyvumui išsaugoti būtų teisinga ir sąžininga paprašyti, kad nauji dalyviai – gamintojai savo jėgos agregatus homologacijai pristatytų iki 2015 m. vasario 28 d.“

Komentarai (30)


Saulius21
| 2015 Sausio 04 d. 23:10
Ir dar dėl Hondos. Čia jau grynai loginis mąstymas, kaip gali egzistuoti dvigubi standartai, jeigu vieni gamintojai turi nors kokį homologacijuotą variklį o kitas neturi tokio. T.y. ką Honda atveš į pirmas lenktynes, jeigu ji neturi 2014 metų versijos? Automatiškai ji privalės homologacijuot savo variklį prieš pirmą etapą. Taip kaip buvo su kitais gamintojais praėjusiais metais. Ar tai vadiname dvigubais standartais ar tiesiog skirtingomis padėtimis ar situacijomis?
Saulius21
| 2015 Sausio 04 d. 22:57
Beje, čia jau "rili rili" (really) faktas, kad žinoma kur Mercedes variklių stiprioji pusė? Kodėl klausiu nes "sąlygoje to", Honda turėtų padaryti iš kart stipriai ir teisingai ar visgi ne taip čia viskas paprasta? p.s. nieko aš nepraleidau (kiek tai prieinama viešai), skaitau ir vartoju žymiai daugiau negu pateikta čia. Aš noriu pasakyt, kad galime stengtis (jeigu nėra kas veikt) gilintis į šiuos dalykus, bet mes taip toli nuo bent apytikslio suvokimo kas vyksta realybėje, kad tai mano akimis beviltiškas reikalas. Taip manau.
Saulius21
| 2015 Sausio 04 d. 22:40
tu suprask mane teisingai, nereikia nervintis, aš tiesiog kai paskaitau, tai man kaip kosmosas atrodo, spės, nespės, padarys, nepadarys. Žmonės dirbo, dirba ir dirbs. Kai kurie dalykai netrukdami vyko, dėl kai kurių gal ir atsisėdo vidurvasary, suformavo pozicijas prie kurių pradės dirbti ir taip pradėjo dirbt tada ir tada. Kas yra 2014 variklis ir kas yra 2015 variklis? Taigi kažkiek procentų ar principai yra tie patys, jų nereikia išradinėt, eina sąrašas pozicijų kurias reikia keist. Ką noriu pasakyt, kad tas darbas nenutrūkstamas. Gal prie kokios turbinos ir nustojo dirbt, gal vėliau pradėjo. Visą tai palmyros burtai nieko daugiau. Net jeigu koks komandos vadovas ir pradėtų detaliai viešai dalintis vidine informacija - darbų laiko juostomis (roadmaps) tai ir tai vargiai ar pagal jas mes galėtume pasakyt kada buvo pradėtas darbas prie 2015 variklio, kada jis bus baigtas. Aš kiek suprantu situaciją 2015 metų variklis yra 2014 metų didžiulio darbo facelift'as. T.y. didesnis ar mažesnis patobulinimas. Kalbu kaip inžinierius dirbęs su įranga. Žinau kas yra techniniai biuleteniai, kas yra problemų šalinimas, kas yra patobulinimai ir t.t. Aš turiu siūlymą tiesiog mažiau čia burti su tomis teorijomis, mes taip toli nuo supratimo kas ten realiai vyksta, net struktūros nežinome, darbuotojų, padalinių skaičiaus, laboratorijų, dirbtuvių ir t.t. Nežinome ir greičiausiai nesuprantame techninių iššūkių (daugumos) su kuriais susiduriama, kad tiesiog tai panašu į tai, kai pirmokai ginčinasi kas geriau BMW ar Mercedes.
Dusty
| 2015 Sausio 04 d. 22:13
Saulius21 > kad pradejo vidurvasari taigi bura rasyta , kam man is lempos imti , as kai savo nuomone ar nuojauta issakau tai ten ir pasirasau . Mane uzknisa kai ateina zmones , paskaito posta ir raso ....irodyk ...numesk linka nes tai burbulas , vietoj to kad sekti pastoviai naujienas ir skaityti ne vien si saita kuris paraso tik mano nuomone 60 proc naujienu . Kam man gaisti laika ir jieskoti linku kuriame si naujiena buvo rasyta ....patys pasiknaisiokit ir suvoksit kiek laiko uzima surasti gerus straipsnius . Kas del tobulinimo . Niekas nesako kad viso sezono komandos nedaro modernizaciju ir t.t . Turbut praleidai kad 2014 sezonui prasidejus tuos kelis menesius komandos salino silpnas vietas , sprende patikimumo problemas ir otptimizavo visa sistema . Viskas buvo nauja komandom ir prireike laiko issilaizyti smulkias bedas , kai kuriems ir didelias jau neminint kad turejo daug darbo su klijentinem komandom , pvz kaip kad renault kure paraleliai du skirtingos spec motorus kas liecia komponentu kai kuriu isdestyma nes Lotus ir rbr jie skyresi zenkliai , ir rbr pripazino kad renault ir buvo didziausias fail nes issvaiste daug resursu ir laiko o rezultato nei lotus nei rbr ko tikejosi negavo . Del to rbr ir issireikalavo kad renault dirbtu jiem kaip "works" komandai nuo 2015 . Dvieju projektu niekas nevykde paraleliai o ir ferrai ir renault nezinojo kuriuo keliu eis 2015 nes tik veliau pradejo lysti kur mersu ta stiprioji motoru puse .ir koki koncepta kurimo pasirinkti
Saulius21
| 2015 Sausio 04 d. 16:47
Dusty, jeigu ne paslaptis iš kur visa tai žinoma (žinoma nes konstatuojama kaip faktai) - "renault ir ferrai susikoncentravo i 2015 varikli tik vidurvasari", "negali naudoti naujos versijos motora nes jis paprasciausiai neparuostas bus iki pirmo etapo", "nebutu laiko uzbaigti 2015 motoro". Aš apskritai nesuvokiu kaip tokiuose dalykuose gali būti naudojami tokie išsireiškimai - baigtas, padarytas, paruoštas. Kiek suprantu tai nesibaigiantis procesas. Ir faktas, kad kažkada tiesiog ateis laikas rankas padėti ant stalo ir konstatuoti galutinį rezultatą su kuriuo bus einama į 2015 metus. Tačiau niekas nedraudžia ir toliau laboratorijose ir dirbtuvėse vykdyti tyrimus ir ieškojimus, kurių dalis bus naudojama tais pačiais 2015 (taisyklių rėmuose) ir 2016. T.y. tas procesas nenutrūkstantis. Tik tiek, kad kažkuriuo metu reikės apsispręst su kokia baze einama į 2015 sezoną. Ir tikrai ne faktas, kad tiek Renault, tiek Ferrari pasirinks būtent tokias datas savo variklių homologacijai.
Dusty
| 2015 Sausio 04 d. 16:30
Extremez> bandysiu paskutini karta belstis i tavo sveika prota . 2014 metais tobulino sezono metu jau 2015 metu varikli nes idiegti atnaujinimus su jegos kelimu susijusiu jiems buvo uzdrausta . Jei tu cia kalbi apie smulkmenu tobulinima kaip softo ar kad ferrai kaip pvz antroje puseje sezono istrauke 10 hp izoliuodami spec medziaga ismetimo sistema ....visa tai smulkmenos kurios nepriartino prie lyderiu . Diskusija ne apie tai . Dabar apie siuos metus . Taip renault ir ferrai atvyks tiketina su 2014 metu motoru i pirma etapa , skirtumas tarp dar paspartejusio merso bus dar didesnis ir net klijentes kaip wiljams , FI ir net tikiu lotus tures nemaza persvara tuos keleta etapu kol ferrai ir renault pristatys 2015 varikli iki europos sugryzimo . Bet ferrai ir renault paprasciausiai neturi pasirinkimo . Jie negali naudoti naujos versijos motora nes jis paprasciausiai neparuostas bus iki pirmo etapo . Tu cia kazkokia ensteino formule bandei pateikti plius minus keli menesiai ir istraukei sakni lygia " aisku kad niekas neaisku " . Tavo ziniai renault ir ferrai susikoncentravo i 2015 varikli tik vidurvasari ....tai is kur tu cia trauki tuos 12 menesiu tobulinima ? Apibendrinant , jei nebutu rade skyles reglamente kad gali tobulinti varikli ji homoglobuojant veliau sezone tai butu tokia istorija , kadandgi ferrai ir renault nebutu laiko uzbaigti 2015 motoro einant mersu keliu butu jie privesti naudoti 2014 metu varikli visa nauja sezona . ......ar ir dabar nesuvoki esmes kur vaziuoti visa sezona su senos spec motoru o kur idiegiant naujos spec po 4 race nors ir tos pirmos race kainuos skaudziai . Pasiskaityk cia ir nereikes ensteino formuliu naudoti
http://www.jamesallenonf1.com/2015/01/arms-race-game-changer-what-do-the-latest-changes-to-f1-engine-rules-mean/
red_speed
| 2015 Sausio 04 d. 15:02
Xtremez > ir gal galetum papasakoti kokius variklio patobulinimus komandos pristate, kuriame etape, ar koki linka .. nes, sezono metu jokie pakeitimai variklyje buvo negalimi (isskyrus patikimumas ir taupumas, bet ir sito nei vienas gamintojas lyg ir neprase.
Xtremez
| 2015 Sausio 04 d. 14:55
Dusty> tavo kreivas suvokimas - tavo problema. Esme tame kad komandos galejo tobulinti variklius praeitais metais ir gali ta daryti siais metais, taigi mano pirmine zinute - nesikeicia. O kad komandos aukos etapus vardan papildomu menesiu tobulinimo - stipriai abejoju nes tie kurie prades pirma etapa su 2015specifikacija, tures METU TOBULINIMO pranasuma pries tuos kurie prades su 2014specifikacija. Taigi 'etapo aukojimas' bus garantuotai. Ir ka jie islos paaukoje kokius nors 5 etapus? 3 menesiu bonusa? Prie 12 menesiu pridejus tuos 3 menesius nelabai kas papildomai islosiama (nes 2015 varikliai jau ir taip 12 menesiu tobulinami)
montoyja
| 2015 Sausio 03 d. 23:38
man patiko
Sarunas Petrauskas
| 2015 Sausio 03 d. 17:34
Foteliukas su vejeliu us ferrario :D https://www.youtube.com/watch?v=ac8o3yRoFIo
×

F-1.lt pulsas