FIA nubrėžė taisyklių „Formulėje-1“ keitimo gaires

FIA nubrėžė taisyklių „Formulėje-1“ keitimo gaires
logo 2006 Gruodžio 08 d. 20:57, Ferrari
Penktadienį posėdžiavusi Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) Pasaulio autosporto taryba (WMSC) apibrėžė ilgamečius taisyklių „Formulėje-1“ keitimo planus.
Monake posėdžiavusi organizacija patvirtino FIA prezidento Maxo Mosley ir „Grand Prix“ lenktynėse dalyvaujančių automobilių gamintojų asociacijos (GPMA) bendrą lenktynių ateities viziją.
Buvo nutarta, kad nuo šiol bet kokie „Formulės-1“ techninio reglamento pakeitimai bus vykdomi tik jei bus įrodyta, kad jie bus naudingi šiam sportui – mažins kaštus ir padidins lėšų panaudojimo efektyvumą, skatins technologijų, galimų naudoti įprastuose automobiliuose, tobulinimą ir išlaikys „Formulės-1“, kaip prestižiškiausių pasaulyje automobilių lenktynių, įvaizdį.
FIA pateikė artimiausių šešerių metų taisyklių keitimo planą, kurio atskiroms dalims dar turi pritarti GPMA atstovai ir automobilių pramonės ekspertai. Kitų metų „Formulės-1“ taisyklių nesiruošiama keisti, tačiau dar po metų rengiamasi gerokai daugiau apriboti aerodinamiką bei vėjo tunelių naudojimą.
Nuo 2009 metų žadama dar labiau apriboti bolidų aerodinamikos efektyvumą bei pradėti naudoti atsinaujinančios energijos šaltinius. Dar po metų neatmetama galimybė visiškai ar dalinai standartizuoti bolidų aerodinamiką, o kiek vėliau ruošiamasi įvesti visiškai naują variklio ir pakabos formatą.
Posėdžio nutarime pabrėžiama, kad bus suteikta visiška laisvė komandoms tarpusavyje prekiauti naujomis technologijomis. Ekipos galės rinktis – kurti savo ar pirkti varžovų sprendimus.
FIA „Formulės-1“ taisykles 2009 metų sezonui ruošiasi apibrėžti ir paskelbti dar iki šių metų pabaigos.
Žemiau pateikiame detalų per artimiausius šešeris metus planuojamų pokyčių sąrašą.
2007 metai
Naudojamas jau paskelbtas „Formulės-1“ techninis reglamentas.
Galioja draudimas tobulinti 2,4 litro variklius.
2008 metai
Galimas papildomų aerodinaminių elementų, montuojamų tarp centrinių priekinio ir galinio rato linijų, tokių kaip šoniniai aerodinaminiai skydeliai, įvairūs sparneliai ar išmetamųjų vamzdžių aptakūs gaubtai, naudojimas. Norint įgyvendinti ši taisyklių pakeitimą, bus būtinas absoliučiai visų „Formulės-1“ komandų pritarimas.
Galimas vėjo tunelių ar bandymų platformų naudojimo apribojimas. Šis pakeitimas įsigaliotų, jei jam pritartų dauguma „Formulės-1“ komandų.
Toliau galioja draudimas tobulinti 2,4 litro variklius.
2009 metai
Stabdymo metu išskiriamos energijos išsaugojimas ir panaudojimas.
50% sumažinama prispaudžiamoji bolidų galia.
Įgyvendinami pakeitimai aerodinamikos ir kitose srityse tam, kad padidinti lenkimų skaičių.
Toliau galioja draudimas tobulinti 2,4 litro variklius, tačiau galbūt įvedama taisyklė, draudžianti naudoti daugiau nei vieną variklio ir transmisijos komplektą keturių lenktynių metu.
2010 metai
Susidariusios šilumos energijos panaudojimas varant bolidą.
Išmetamųjų dujų išskiriamos energijos panaudojimas varant bolidą.
Visiškai ar dalinai standartizuota bolidų aerodinamika (arba naujos taisyklės, skatinančios tyrimus aerodinamikos srityje, kurie galėtų būti naudingi įprastų automobilių gamyboje).
Toliau galioja draudimas tobulinti 2,4 litro variklius, tačiau galbūt įvedama taisyklė, draudžianti naudoti daugiau nei vieną variklio ir transmisijos komplektą keturių lenktynių metu.
2011 metai
Galimas naujas variklio, turinčio įveikti bent keturias lenktynes, formatas. Jis turėtų didelio efektyvumo turbo kompresorių, kuro naudojimo ribotuvą, tiesioginį įpurškimą, būtų mažesnio tūrio, siekiant užtikrinti aukštus (daugiau nei 15 tūkst. per min.) sūkių lygius ir naudotų biodegalus, formatas.
Galimas visiškai naujas važiuoklės formatas, dar labiau apribojant aerodinamiką, gerokai didesnį dėmesį skiriant stabilumui posūkiuose (pakeičiant važiuoklę, pakabą ir stabdžius) ir suteikiant visišką laisvę elektronikos sprendimų diegimui.
Galima laisvė vairuotojui padedančių elektronikos sistemų diegimui.
Apribojamos galimos naudoti medžiagos, taip suvienodinant jų pasirinkimą su įprastoje automobilių gamyboje naudojamomis žaliavomis.
Kitų įprastiems automobiliams artimos technologijų naudojimas.
2012 metai
Naujas, aukščiau aprašytas, variklio formatas.
Kitos galimos naujovės, kurios bus aptartos ateityje vyksiančių diskusijų metu.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1178
2. Tadux15 1161
3. Giriby 1155
4. mantioras 1147
5. Modestas99 1144