FIA paaiškino bolidų tikrinimo metodiką

FIA paaiškino bolidų tikrinimo metodiką
logo 2023 Spalio 26 d. 19:01, FIA

Lewiso Hamiltono ir Charleso Leclecro diskvalifikacija po lenktynių Ostine sukėlė nevienareikšmišką reakciją, to buvo galima tikėtis. Po praėjusio sekmadienio lenktynių COTA autodrome, kuris pasižymi labai nelygiu asfaltu, FIA techniniai inspektoriai pasirinko keturias mašinas ir paaiškėjo, kad „Mercedes“ bei „Ferrari“ bolidai neatitiko Techninio reglamento reikalavimų.

Kyla klausimas: gali būti, kad ir kiti bolidai neatitiko techninių reikalavimų, bet kitiems lenktynininkams paprasčiausiai pasisekė, kad jų mašinos nebuvo pasirinktos tikrinimui. Todėl FIA išaiškino savo metodus, pabrėždami, kad jie yra smarkiai apriboti laiko ir patikrinti visus automobilius po lenktynių yra praktiškai neįmanoma.

Techninio reglamento pažeidimas buvo tas, kad kontrolinė žymė, esanti po bolido dugnu, Hamiltono ir Leclerco atvejais viršijo numatytą lygį, todėl kitos baudos kaip diskvalifikacija, negalėjo būti. Kontrolinės žymės susidėvėjimas buvo susijęs su nelygiu trasos asfaltu ir komandų pasirinkta bolidų prošvaisa.

Kiti bolidai, kurie buvo tikrinti Ostine, buvo Maxo Verstappeno RB19 ir Lando Norriso MCL60, bet jie atitiko numatytas normas. Bet, pavyzdžiui, George'o Russello „Mercedes“ ir Carloso Sainzo „Ferrari“ niekas netikrino, nors jų partneriai ir buvo nubausti – kiek tai yra sąžininga ir teisinga?

Šiandien FIA paskelbė oficialų išaiškinimą, kuriame ji išdėstė savo tikrinimų metodiką.

„Toks požiūris yra taikomas ne vieną dešimtį metų ir komandos žino, kad bet kuriuo momentu bet kuri bolido detalė gali būti patikrinta ir jei techninės inspekcijos metu bus aptiktas bet koks neatitikimas, už tai grės rimtos pasekmės.

Šių patikrinimų metu po GP finišo per trumpą laiką atliekamas milžiniškas darbas, kol mašinos sugrąžinamos komandoms, po to yra išrenkamos ir siunčiamos į kitą etapą.

Patikrinimų spektras yra labai platus, tačiau per trumpą laiką neįmanoma inspektuoti kiekvieno bolido kiekvieną parametrą, juo labiau, kai etapai seka vienas po kito su savaitės pertrauka. Kadangi teisėjai irgi privalo paisyti krovinių išsiuntimo grafikų.

Todėl atsitiktinis bolidų pasirinkimas – labai svarbus procesas. Kiekviena komanda žino, kad ją gali užgriūti patikrinimas ir šansas, kad sąmoningas pažeidimas bus išaiškintas, yra gana didelis“.

FIA techninis delegatas Joe Baueris pažymėjo, kad Ostine dėmesys buvo kreipiamas į dugno kontrolinės žymės inspekciją. Taip pat pagal standartinę procedūrą, buvo tikrinta daug kitų bolido parametrų – iš esmės pagal telemetrijos duomenis, nes tai užima mažiau laiko, nei fiziniai tikrinamų bolidų matavimai.

Be to, po Ostino analizei buvo paimti Carloso Sainzo bolido benzino ir tepalo pavyzdžiai, kurie buvo tikrinami chromatografijos, spektroskopijos ir viskozimetrijos metodais. Viskas atitiko numatytas normas.

„Kaip ir visos kitos „Formulės-1“ sritys, laikui bėgant, inspekcijos procesai vystėsi ir tobulėjo. Dabartinės kartos bolidai yra labai sudėtingi techniškai, bet yra sulaikomasis faktorius, nes kiekvienas bolidas po lenktynių gali atsidurti techninių inspektorių rankose“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983