FIA pasiūlymų paaiškinimai

FIA pasiūlymų paaiškinimai
logo 2004 Rugsėjo 07 d. 11:29, Ferrari
Vakar FIA pateikė ekipoms tris pasiūlymus, iš kurių Techninė grupė turėtų išrinkti vieną. Pateikiame jų paaiškinimą.
Pasiūlymai pozicionuoti tokiu būdu, jog vieno konkretaus pasirinkimas būtų ypač sudėtingas, tad pati federacija priimtų jų kombinaciją. Tokiu būdu FIA akivaizdžiai nusileidžia savo ankstesniems ketinimams ir pripažįsta, kad ženkliai pakeisti dabartinę lenktynių formulę beveik neįmanoma. Manoma, kad pagrindinis dėmesys bus sutelktas tik į aerodinaminius pakeitimus ir iki pat „Concorde“ sutarties pabaigos (2007 m.) „Formulės-1“ techniniai reikalavimai ženkliai nesikeis.
FIA sušvelnino savo reikalavimus dėl 2,4L, V8 formos variklių būtent dėl „Concorde“ sutarties, kur sakoma, jog iki sutarties termino pabaigos, kuris baigiasi 2007-ųjų metų gale, variklių formulė turi būti 3,0L, V10. Jei federacija norėtų „prastumti“ tokį kardinalų pakeitimą, jai tektų kovoti net su keliomis ekipomis, kurios įteiktų protestą apeliaciniam teismui. Tai pareikalautų daug papildomų lėšų ir būtų sugaišta daug brangaus laiko. Beje, FIA greičiausiai pralaimėtų procesą.
Taigi dabar FIA teigia, jog iš F-1 komandų priims ir sudėtinį, iš trijų siūlytų paketų, pasirinkimą.
Viename iš pasiūlymų FIA kalba apie variklių standartizavimą – norima fiksuoti cilindrų dydį, variklio ilgį, alkūninio veleno tvirtinimo pozicijas, variklio tvirtinimo taškus ir kt. – bet šis paketas beveik veikiausiai bus atmestas, nes variklių gamintojai niekuomet nesutiks su tuo.
Antras pasiūlymas – aerodinaminiai pakeitimai, radikaliai keičiantys galinį bolidų sparną. Šis irgi vargu ar bus palaikytas, kadangi ekipos jau seniai pradėjo kurti 2005 m. bolidus, o pradėti viską iš naujo būtų itin brangus malonumas.
Trečiajame pasiūlyme minimi šoninių sparnelių („bargeboards“) draudimai ir tokie reikalavimai varikliams, pagal kuriuos nuo 2006 m. būtų galima naudoti tik 2,4L, V8 formos agregatus. Įdomiausia šio pasiūlymo vieta – variklių tiekėjai privalės tiekti savo gaminius kelioms ekipoms nemokamai. Šis reikalavimas primena dabar galiojančias taisykles padangų gamintojams. Akivaizdu, kad šį pasiūlymą palaikys mažosios ekipos, bet lyderiai – priešinsis.
Taigi trys pasiūlymai sugrupuoti tokiu būdu, kad ekipų techniniai specialistai būtų priversti mažinti priekinio ir galinio automobilių sparnų efektyvumą arba ieškoti kompromisų variklių srityje.
Dar du punktai, apie kuriuos užsiminė FIA yra uždrausti medžiagas dėl kurių trasoje liktų aštrių nuolaužų avarijų metų, kas vėliau sukeltų padangų sprogimus bei sumažinti leistiną minimalią automobilio masę, kad balastas būtų nenaudojamas, nes pastarasis, avarijos metu, automobiliui suteikia papildomos energijos, o tai mažina saugumą. Pirmuoju akivaizdžiai bandoma pasikėsinti į anglies pluoštą, be kurio „Formulės-1“ net įsivaizduoti neįmanoma, o antruoju atveju, jei balasto „atsikratymo“ neužtektų, būtų kalbama apie priekinių ir galinių ratų pločio skirtumus.
Taigi, FIA akivaizdžiai ieško kompromiso, dabar belieka komandoms rasti jį tarpusavyje.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983