FIA paskelbė 2009 metų „Formulės-1“ taisykles

FIA paskelbė 2009 metų „Formulės-1“ taisykles
logo 2006 Gruodžio 22 d. 22:00, Red Bull
Tarptautinė automobilių federacija (FIA) savo interneto svetainėje paskelbė 2009 metų „Formulės-1“ čempionato techninį reglamentą. Svarbiausieji pakeitimai numatyti kinetinės energijos išsaugojimo bei kitose srityse.
Bolidai 2009 metais taps pastebimai platesniais – jų maksimalus plotis padidinamas nuo 1800 mm iki 2000 mm bei įvedamas minimalaus pločio ribojimas iki 1980 mm, taip iš esmės standartizuojant automobilių plotį. Be to, bus padidintos tiek priekiniai (nuo 355 mm iki 365 mm), tiek ir galiniai ratai (nuo 380 mm iki 460 mm), taip padidinant ir santykį tarp jų.
Gana smarkiai padidinamas leistinas kėbulo ilgis už galinių ratų – nuo 1000 mm iki 2000 mm. Tai suteiks komandoms daugiau laisvės inovatyviems aerodinaminiams sprendimams bolido galinėje dalyje. Minimalus bolido svoris padidinamas nežymiai – nuo 600 iki 605 kg.
2009 metais „Formulėje-1“ bus leidžiama išsaugoti stabdymo metu išsiskiriančią kinetinę energiją. Ją saugoti bus leidžiama tik specialiuose griežtai reglamentuotuose įtaisuose, kurių galia niekada negali viršyti 60 kW, o per vieną ratą panaudojama sukaupta energija – 400 kJ.
Boliduose turės būti sumontuota FIA standartizuotas Elektronikos kontrolės įtaisas bei įdiegta tik FIA patvirtinta programinė įranga. Visos komandos turės kuro sistemas įrengti taip, kad būtų įmanoma pašalinti visą jose esantį kurą. Radijo ryšys turės būti atviras ir pasiekiamas FIA bei televizijos transliacijos režisieriams. Lenktynininko prietaisų skydelyje bus sumontuotos raudona, mėlyna ir geltona lemputės, kurios papildys trasos pagalbinio personalo vėliavomis rodomus įspėjimus.
Nuo 2009 metų „Formulės-1“ komandos negalės naudoti inovatyvių sistemų, kurios tuo metu nebus apibrėžtos taisyklėse. Ekipa sukūrus tokią sistemą, metų pabaigoje ją įvertins „Formulės-1“ komisija. Jei ši nuspręs, kad inovacija suteikia papildomos vertės lenktynėms, ją bus leista naudoti, tačiau sistemos kūrėjas turės paskelbti visą turimą informaciją apie naujovę.
Įdomi naujųjų taisyklių detalė – jose nebeliko straipsnio, apibrėžiančio, kad bolido gamintojo vardas visada turi būti rašomas prieš variklio gamintojo vardą, o čempionato nugalėtojo titulas skiriamas bolido, o ne variklio gamintojui. Tai gali reikšti, kad ateityje FIA „Formulėje-1“ Konstruktorių taurę pakeis Gamintojų čempionatu.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1178
2. Tadux15 1161
3. Giriby 1155
4. mantioras 1147
5. Modestas99 1144