FIA paskelbė konkursą degalų jutikliams tiekti

logo 2020 Vasario 09 d. 10:02

FIA paskelbė konkursą „Formulės-1“ komandoms tiekti standartinius masinio degalų suvartojimo jutiklius, kurie būtų naudojami pradedant 2021 metų sezonu.

Tai daroma, iš vienos pusės, pagal išlaidų mažinimo programą, iš kitos – dėl to, jog būtų išvengta neaiškių situacijų, susijusių su periodiškai iškylančiais įtarimais, kad vienai ar kitai komandai pavyksta apeiti apribojimus, numatytus techniniame reglamente. Pavyzdžiui, panašioje situacijoje praėjusį sezoną buvo atsidūrusi „Ferrari“.

Apie perėjimą prie naujų degalų sąnaudų jutiklių pradėta kalbėti pernai spalį, kai FIA ir „Formulė-1“ pristatė naująjį reglamentą nuo 2021 metų. O dabar federacija sukūrė pagrindus tiekimo konkursui ir pranešė jo sąlygas. Tai didelis 45 psl. dokumentas, sudarytas iš trijų dalių ir 7 priedų, kuriame detaliai aprašomi reikalavimai naujajam įrenginiui.

Pavyzdžiui, jame kalbama, kad kompanija, kuri pretenduoja dalyvauti konkurse, turi pateikti paraiškas ne vėliau kaip iki kovo 13 d., o nugalėtojas bus apskelbtas balandžio viduryje. Nugalėjusiai kompanijai bus patikėta tiekti degalų jutikliui visoms pasaulio čempionato komandoms 2021-2023 metais, be to numatyta, jog bus galima pratęsti šį kontraktą dar dvejiems metams.

Beje, prieš finalinį praėjusio sezono etapą FIA išplatino eilinę techninę direktyvą, susijusią su degalų sąnaudų kontrole. Ten buvo kalbama apie tai, jog jau nuo 2020 metų F-1 mašinose turi būti montuojamas antras masinio degalų sunaudojimo jutiklis, kurį taip pat visiškai kontroliuos FIA specialistai.

Konkurso sąlygose kalbama, kad abu jutikliai boliduose turi būti montuojami vienu metu ir jų skaičius, matyt, nesikeis ir 2021 metais. Nors tai gali būti ir peržiūrėta federacijos sprendimu.

Taip pat viename iš siūlomų punktų numatyta, kad per visą šių metų sezoną komandos gaus tik po 8 pirmo lygio jutiklius ir tik po 4 – antro lygio. FIA tikisi, jog taip bus išvengta piktnaudžiavimo – šie ribojimai galios ir kitais metais.

Konkurso sąlygose apribojama ir jutiklių kaina: ji negali viršyti 5000 svarų, o gamintojas turi garantuoti, kad jutiklis normaliai funkcionuotų  mažiausiai 100 valandų, o atlikus serviso darbus, kurie kainuotų ne daugiau kaip 500 svarų – dar 100 valandų.

Kai bus išrinktas vienas degalų sąnaudų jutiklių tiekėjas, komandos nuo gegužės 1 d. galės užsisakinėti naujuosius prietaisus ir pirmieji jų egzemplioriai ekipas turi pasiekti liepos 1 d.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983