FIA paskelbė siūlomus pakeitimus „Formulės-1“ taisyklėse

FIA paskelbė siūlomus pakeitimus „Formulės-1“ taisyklėse
logo 2005 Birželio 16 d. 21:32, WHO
Tarptautinė automobilių federacija (FIA) pateikė savo pasiūlymus dėl „Formulės-1“ taisyklių 2008 metų sezonui.
Organizacija, nuo sezono pradžios tarusis su keletu komandų („Ferrari“, „Red Bull“ ir „Jordan“ – kitos dalyvauti taisyklių kūrime iki šiol atsisakė), siūlo:
• standartizuoti elektronikos komponentus (ECU), taip uždraudžianti sukibimo kontrolę (angl. traction control), sumažinant kaštus elektronikai ir leidžiant FIA kontroliuoti bolidų bandymų apimtį;
• standartizuoti pavarų dėžes, jas padarant visiškai mechaninėmis su įprastu sankabos pedalu;
• sumažinti aerodinamikos generuojamą prispaudžiamąją jėgą iki 10% dabartinio lygio (nedidinant oro pasipriešinimo), tačiau bolidus praplatinant, kad šie kurtų daugiau mechaninio prispaudimo, taip siekianti padidinti lenkimų skaičių;
• uždrausti įvairius papildomus aerodinaminius elementus: šoninius skydelius, sparnelius ir pan.;
• leisti padangas tiekti tik vienam gamintojui ir sugrąžinti „slick“ (be protektoriaus) tipo padangas, leisti gale ir priekyje naudoti skirtingo dydžio ratus, uždrausti padangų šildymo įtaisus;
• uždrausti telemetrinį ryšį tarp techninio aptarnavimo zonos ir bolido;
• standartizuoti bolidų stabdžius;
• padaryti bolido užvedimą vairuotojo rūpesčiu, jam uždraudžiant gauti pašalinių pagalbą;
• uždrausti atsarginius bolidus;
• riboti bandymus iki 30 000 kilometrų per kalendorinius metus;
• leisti komandoms įsigyti bolidus vienoms iš kitų, taip mažesnėms komandoms išvengiant naujų automobilių kūrimo išlaidų.
Organizacijos siūlomos priemonės turėtų dramatiškai sumažinti kaštus dėl tam tikrų dalių standartizavimo. FIA tikisi, kad komandų išlaidos tokiu atveju sumažėtų net 90%.
„Ryški tendencija, kad gerai finansuojamos komandos priešinasi kaštų mažinimui, nes augant šiems, mažėja galimų konkurentų skaičius. Tačiau taisyklės, kurios formuoja statesnę pajėgumo priklausomybės nuo išlaidų kreivę, galų gale prives prie to, kad dominuos turtingiausia komanda, o kitos tiesiog negalės kovoti. Taip jau yra nutikę praeityje“, – planuojamus pakeitimus grindė FIA prezidentas Maxas Mosley.
„Jei taip atsitiktų dabar, „Formulė-1“ greitai prarastų savo tarptautinę televizinę auditoriją ir greitai žlugtų. Net ir geriausiai finansuojamos komandos turėtų remti didelį kaštų mažinimą, norint išsaugoti „Formulę-1“ vidutiniu ir ilgu laikotarpiais“, – grėsmingai pridūrė organizacijos vadovas.
Pagal dabartinį Konkordo susitarimą, reglamentuojanti „Formulės-1“ čempionatų rengimą ir komercinę pusę, FIA galutines taisykles 2008 metų sezonui turi paskelbti iki šių metų pabaigos.
Federacija pakvietė komandas, iki šiol ignoravusias diskusijas su ja dėl taisyklių projekto, susėsti prie derybų stalo ir aptarti tai iki liepos pabaigos, kad galutinių taisyklių rengimas galėtų prasidėti jau nuo rugpjūčio 1 dienos.
Kol kas „Formulėje-1“ pasibaigus 2007 metų sezonui įsipareigojo dalyvauti, t.y. Konkordo sutartį pratęsė, tik vienintelė „Ferrari“ komanda. Likusios tai padaryti kol kas delsia, o didžioji dalis jų, remiamos automobilių gamintojų, grasina dalyvauti alternatyviose pirmenybėse, kol kas vadinamose GPWC vardu.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983