FIA pristatė „Halo“ sistemą

FIA pristatė „Halo“ sistemą
logo 2017 Liepos 28 d. 06:00, Williams/LAT photographic

Ketvirtadienį Hungaroringe FIA surengė spaudos konferenciją žurnalistams, dar kartą papasakojusi apie „Halo“ sistemą, kuri taps būtina nuo kitų metų ir apie atliktus tyrimus, įrodančius „Halo“ efektyvumą.

Daugumos komandų ir pilotų nuomonė apie „Halo“ yra labai neigiama, jas aktyviai cituoja spauda, todėl federacija nutarė pagarsinti savo požiūrį. Sistemą pristatė lenktynių direktorius Charlie Whitingas ir jo pavaduotojas Loranas Mekis.

2016 metais komandos nubalsavo už tai, kad „Formulė-1“ turėtų  papildomą vairuotojo galvos apsaugos sistemą, todėl FIA reikėjo veikti. Įvertinus tris pasiūlytus variantus – „Halo“, „Aeroscreen“ ir „Shield“ buvo pasirinkta „Halo“. Lankas iš titano su išilginiu strypu beveik neriboja matomumo, tačiau sugeba išlaikyti svorį, 15 kartų viršijantį „Formulės-1“ bolido svorį.

FIA tvirtina, kad „Halo“ padėtų padidinti saugumą 15-koje incidentų iš 17-kos pagal tris skirtingus scenarijus – mašinų susidūrimo, susidūrimo su barjeru ir pašalinio daikto pataikymo. Dar dviem atvejais sistemos efektas būtų neutralus. Iš dalies „Halo“ naudojimas galėjo praeityje išgelbėti ne vieną lenktynininko gyvybę.

Tačiau nėra garantijos, kad ji apsaugotų Felipe Massą nuo spyruoklės 2009 metų incidente Vengrijoje 2009 metais, tačiau po to buvo padidinti reikalavimai šalmams.

FIA bandymai parodė, kad jei bolidas apsiverstų, „Halo“ paliks pakankamai vietos, kad pilotas galėtų evakuotis.

Charlie Whitingas pareiškė, kad sistema atrodys visai kitaip nei mes matėme anksčiau. Nedaug pasikeis konstrukcija, ant jos atsiras papildomi aerodinaminiai elementai, užrašai ir rėmėjų logotipai  - „Halo“ bus integruota į bolido išdažymą ir taps ne tiek ryškiai matoma, kaip per bandymus, kada šios sistemos detalės visa buvo juodos.

Charlie Whitingas: „Visi „Halo“ prototipai, kuriuos mes matėme anksčiau, buvo labai „žali“. Pažiūrėsime, ką sugalvos komandos, juk jos tikrai pasinaudos papildomu laisvu plotu šioje srityje, kad padidintų mašinos aerodinaminį efektyvumą. Esu įsitikinęs, kad galutinis variantas bus kur kas malonesnis akiai. Visos komandos privalės naudoti mūsų nurodyto tiekėjo „Halo“, bet kartu mes leisime naudoti aerodinaminius elementus viršutinėje dalyje, ne arčiau kaip 20 mm nuo pagrindinės konstrukcijos.

Sistemos išorinis  grožis? Komandos dar neužsiėmė estetika, bet kai pernai „Williams“ naudojo baltai nudažytą „Halo“, tokį pat, kaip ir mašinos kėbulas, jis atrodė jau kur kas gražiau. Asmeniškai aš manau, kad sirgaliai labai greitai pripras. Komandos sugalvos skirtingus dizaino variantus, todėl viskas nėra taip blogai, kaip dabar gali atrodyti.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983