FIA pristatė nuo 2026-ųjų laukiančius pokyčius

FIA pristatė nuo 2026-ųjų laukiančius pokyčius
logo 2024 Birželio 06 d. 23:32, FIA

Ketvirtadienį FIA atskleidė pirmuosius vaizdus, kaip nuo 2026-ųjų turėtų atrodyti F-1 bolidai. Tuo tarpu pilnos įsigaliosiančios taisyklės turėtų būti paskelbtos vėliau šį mėnesį.

Prieš Kanados Didžiojo prizo lenktynes FIA pateikė pagrindines „veržlaus“ automobilio koncepcijos detales, kurios pasirodys kartu su naujais galios agregatais ir privalomu visiškai tvarių degalų naudojimu.

Naujieji bolidai su aktyviąja aerodinamine sistema bus 30 kg lengvesni už dabartinę F1 techniką. Jie taip pat bus trumpesni ir siauresni.

Ratų bazė sumažinama nuo 3600 mm iki 3400 mm, o automobilių plotis - nuo 2000 mm iki 1900 mm. Be to, didžiausias automobilio dugno plotis sumažės 150 mm.

Nors buvo nuspręsta išlaikyti 18 colių dydžio ratus, kurie buvo naudojami nuo 2022 m., priekinių padangų plotis sumažės 25 mm, o galinių - 30 mm.

Stengiantis, kad važiuoklė būtų idealiai pritaikyta naujoms variklių taisyklėms ir automobiliai geriau persekiotų vienas kitą, prispaudžiamoji jėga sumažinta 30 %, o pasipriešinimas - 55 %.

Pagrindiniai aerodinaminiai automobilio elementai su judančiais sparneliais buvo suprojektuoti taip, kad kuo labiau sumažėtų lenktynėms kenkiantis nešvarus oras. Tai apima siauresnį priekinį sparną, priekinių ratų arkų panaikinimą ir prieš šoninius statramsčius esančias ratų vėjo kontrolės plokštes.

Automobilio gale bus trijų elementų aktyvusis galinis sparnas su supaprastintomis galinėmis plokštelėmis, o apatinės sijos sparnas bus pašalintas.

2026 m. F-1 bolidai turės iš dalies plokščias grindis ir mažesnio galingumo difuzorių, kad būtų sumažintas žemės efektas ir kad važiavimo rezultatai nebūtų taip priklausomi nuo itin standžių ir mažo važiavimo aukščio nustatymų.

Bolidai taip pat turės patobulintus saugos elementus, įskaitant dviejų pakopų priekinio smūgio struktūrą ir patobulintą apsaugą nuo šoninio smūgio. Taip pat nuo 16G iki 20G padidinta riedėjimo lanko apkrova, o galinio sparno galinės plokštelės žibintai bus ryškesni.

FIA vienviečių automobilių direktorius Nikolas Tombazis naująsias taisykles pavadino „nedidele revoliucija“, tačiau tuo pačiu jis mano, kad jos puikiai atitinka tai, kokia turėtų būti F-1.

„Šiuo taisyklių rinkiniu FIA siekė sukurti naujos kartos automobilius, kurie visiškai atitinka F-1 DNR“, - sakė jis.

Naujosios 2026 m. taisyklės bus patvirtintos birželio 28 d. vyksiančiame FIA Pasaulio automobilių sporto tarybos posėdyje.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos