FIA pristatė nuo 2026-ųjų laukiančius pokyčius (11)

FIA pristatė nuo 2026-ųjų laukiančius pokyčius
logo Birželio 06 d. 23:32, FIA

Ketvirtadienį FIA atskleidė pirmuosius vaizdus, kaip nuo 2026-ųjų turėtų atrodyti F-1 bolidai. Tuo tarpu pilnos įsigaliosiančios taisyklės turėtų būti paskelbtos vėliau šį mėnesį.

Prieš Kanados Didžiojo prizo lenktynes FIA pateikė pagrindines „veržlaus“ automobilio koncepcijos detales, kurios pasirodys kartu su naujais galios agregatais ir privalomu visiškai tvarių degalų naudojimu.

Naujieji bolidai su aktyviąja aerodinamine sistema bus 30 kg lengvesni už dabartinę F1 techniką. Jie taip pat bus trumpesni ir siauresni.

Ratų bazė sumažinama nuo 3600 mm iki 3400 mm, o automobilių plotis - nuo 2000 mm iki 1900 mm. Be to, didžiausias automobilio dugno plotis sumažės 150 mm.

Nors buvo nuspręsta išlaikyti 18 colių dydžio ratus, kurie buvo naudojami nuo 2022 m., priekinių padangų plotis sumažės 25 mm, o galinių - 30 mm.

Stengiantis, kad važiuoklė būtų idealiai pritaikyta naujoms variklių taisyklėms ir automobiliai geriau persekiotų vienas kitą, prispaudžiamoji jėga sumažinta 30 %, o pasipriešinimas - 55 %.

Pagrindiniai aerodinaminiai automobilio elementai su judančiais sparneliais buvo suprojektuoti taip, kad kuo labiau sumažėtų lenktynėms kenkiantis nešvarus oras. Tai apima siauresnį priekinį sparną, priekinių ratų arkų panaikinimą ir prieš šoninius statramsčius esančias ratų vėjo kontrolės plokštes.

Automobilio gale bus trijų elementų aktyvusis galinis sparnas su supaprastintomis galinėmis plokštelėmis, o apatinės sijos sparnas bus pašalintas.

2026 m. F-1 bolidai turės iš dalies plokščias grindis ir mažesnio galingumo difuzorių, kad būtų sumažintas žemės efektas ir kad važiavimo rezultatai nebūtų taip priklausomi nuo itin standžių ir mažo važiavimo aukščio nustatymų.

Bolidai taip pat turės patobulintus saugos elementus, įskaitant dviejų pakopų priekinio smūgio struktūrą ir patobulintą apsaugą nuo šoninio smūgio. Taip pat nuo 16G iki 20G padidinta riedėjimo lanko apkrova, o galinio sparno galinės plokštelės žibintai bus ryškesni.

FIA vienviečių automobilių direktorius Nikolas Tombazis naująsias taisykles pavadino „nedidele revoliucija“, tačiau tuo pačiu jis mano, kad jos puikiai atitinka tai, kokia turėtų būti F-1.

„Šiuo taisyklių rinkiniu FIA siekė sukurti naujos kartos automobilius, kurie visiškai atitinka F-1 DNR“, - sakė jis.

Naujosios 2026 m. taisyklės bus patvirtintos birželio 28 d. vyksiančiame FIA Pasaulio automobilių sporto tarybos posėdyje.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
Tdi 2.5
IP: d3c2b55 | 06/07 08:48 Atsakyti
2026 niekas nebesulauks
RBR
IP: 4a3a9d2 | 06/07 08:45 Atsakyti
Ratus galejo 17 padaryti. Ir svoris mazesnis, ir estetikos daugiau butu buve. Dabar prie kazkiek mazesnio bolido dar baisiau atrodys nei siuo metu. O siaip pokyciai labai minimalus. Daug triuksmo del nieko. Jei 100 kg butu numete, tada kitas reikalas
Tip
IP: 396e14f | 06/07 08:19 Atsakyti
Kragas
06/07 00:17

Tai bendrai gaunasi kad bus mažesnis greitis posūkiuose, bet užtat ... skaityti daugiau

Nu nepasakyčiau kad labai panašus svoris į 2017 bolidų, 60kg skirtumas tarp jų. Panašiau į 2021 metų mašinas, bet ir tai šitos sunkesnės bus.
Neandertalietis
IP: d95347c | 06/07 14:22 Atsakyti
gražintu mechanines greičių dėžes ir kuro pildymą. o čia cackinasi su 30 kg ir ratų diametrais.
Kragas
IP: 7e089e0 | 06/07 00:17 Atsakyti
Tai bendrai gaunasi kad bus mažesnis greitis posūkiuose, bet užtat didesnis greitis tiesiosiose (jei baterijoms užteks energijos visai tiesiajai). Šiaip gal kiek liūdina, kad ICE galingumas krenta tai tikėtina, kad garso dar mažiau bus. Kitas momentas MGU-H nebuvimas gali grąžinti "turbo lag" efektą, tai tikėtina matysim daugiau suktukų išvažiuojant iš posūkio (nebent inžinieriai ras būdų tai sumažinti). Kas liečia svorio sumažėjimą tai svoris bus labai panašus į tokį koks buvo 2017 metais. Pats bolido dydis iš esmės labai nesikeičia tie 20 ir 10 cm nelabai ką priduos.
null
IP: 3cb6ce3 | 06/07 09:15 Atsakyti
Kragas
06/07 00:17

Tai bendrai gaunasi kad bus mažesnis greitis posūkiuose, bet užtat ... skaityti daugiau

viskas ko reikia tai garsiai ir daug šaudančio antilag :)
Aivaras1
IP: 81e968b | 06/07 08:17 Atsakyti
Kragas
06/07 00:17

Tai bendrai gaunasi kad bus mažesnis greitis posūkiuose, bet užtat ... skaityti daugiau

man kazkodel didziausius klausimus kelias tos naujienos del drs. tiksliau nesuprantu logikos - bus galima naudoti "aktyvia aerodinamika" priekinio ir galinio sparno. bet ja gales naudoti visi ir kur tik nori. tai jei taip, tai viskas susiniveliuos ir jokio pranasumo bandanciam aplenkti tai neduos? vadinasi liks tik tas over...take mygtukas. bet nesupratau, ar ta over...take gales naudoti tik tas, kuris vejasi ar abu? jei abu, tai ir vel nulis logikos
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Darius Linkevicius 1661
2. Tadas Misevičius 1633
3. Beržas 1627
4. Giriby 1621
5. mantioras 1621