FIA taisyklių paaiškinimai (76)

FIA taisyklių paaiškinimai
logo 2003 Vasario 26 d. 22:47
Šiandien FIA paskelbė net keturis pranešimus spaudai, kuriuose buvo paaiškinti tam tikri iki šiol daug klausimų kėlę dalykai. Tai yra bolidų uždangų ir gaubtų naudojimas, atsarginio bolido naudojimas, kvalifikacijos eiga bei uždarojo parko (“parc ferme”) taisyklės.
Uždangos ir gaubtai
Nuo pat automobilių patikros pradžios jokie automobilių gaubtai ar uždangos negali būti naudojami garažuose, techninio aptarnavimo zonoje ar ant startinės rikiuotės.
Draudžiami:
· variklio, greičių dėžės ar radiatorių gaubtai, kol varikliai yra keičiami, ar yra perkeliami garažo teritorijoje,
· nesumontuotų ant automobilų aerodinaminių sparnų gaubtai, kol jie yra atskirose stovuose ir nėra naudojami,
· atsarginės dalys, kaip bolidų dugno plokštės, kuro papildymo įrenginiai ir vežimėliai, atliekantys uždangų funkcijas.
Leidžiami:
· gaubtai, kurie naudojami pažeistiems automobiliams ar jų dalims uždengti,
· permatomas gaubtas, uždedamas ant galinio sparno viršutinės dalies (ne storesnis, nei 50mm),
· šilumą palaikantys variklių ir greičių dėžių gaubtai, kai automobilis yra ant startinės rikiuotės,
· galinio sparno uždanga, apsauganti automobilį užvedantį mechaniką nuo galimos ugnies,
· gaubtas, saugantis automobilį, esantį techninio aptarnavimo zonoje ar ant startinės rikiuotės nuo lietaus.
Atsarginis automobilis
Penktadienį FIA techninis personalas atliks tik dviejų vienos komandos automobilių patikrinimą. Galimybė pasinaudoti atsarginiu automobiliu bus suteikta tik tuomet, kai vienas iš pagrindinių automobilių bus pažeistas be galimybės jį pataisyti vietoje.
Jei automobilis bus pažeistas lenktynių metu, kol nebuvo įveikti du lenktynių distancijos ratai, jis gali būti pakeistas atsarginiu tik tuomet, kai pagrindinis bus nepataisomai pažeistas.
Kvalifikacija
Abi kvalifikacinės sesijos vyks tokia tvarka:
· kiekvienas lenktynininkas turės 30 sekundžių laiko tarpą, per kurį jis turi išvažiuoti į trasą. Techninio aptarnavimo zonoje jam bus rodomas žalios šviesos signalas (pradedant 14:00 val.),
· kiekvienam lenktynininkui, per 30 sekundžių nepajudėjusiam į trasą, arba sustojusiam trasoje apšilimo rato metu, nebus leista toliau dalyvauti kvalifikacijos sesijoje. Kitas lenktynininkas galės pajudėti į trasą po 2 minučių,
· kiekvienam lenktynininkui, sustojusiam trasoje greitojo rato metu, nebus leista toliau dalyvauti kvalifikacijos sesijoje. Kvalifikacija bus stabdoma raudonosiomis vėliavomis. Kitas lenktynininkas galės pajudėti į trasą po 5 minučių. Jei kitas lenktynininkas tuo metu bus trasoje, jam bus leista grįžti į techninio aptarnavimo zoną, papildyti kuro atsargas, pasikeisti padangas ir vėliau vėl pradėti pasirodymą kvalifikacijoje,
· lenktynininkas, neiveikęs trijų ratų, ir grįžęs į techninio aptarnavimo zoną ne raudonų vėliavų fazės metu, negalės tęsti pasirodymo kvalifikacijoje,
· teisėjų sprendimu lenktynininko rezultatas kvalifikacijoje gali būti anuliuotas, jei pastarasis apgalvotai sustojo trasoje arba sukliudė kitam lenktynininkui,
· lenktynininkai, pirmosios kvalifikacinės sesijos metu neparodę įskaitinio rato įveikimo laiko, galės startuoti antroje sesijoje atvirkštine pirmajai tvarka,
· lenktynininkai, antrosios kvalifikacinės sesijos metu neparodę įskaitinio rato įveikimo laiko, galės startuoti lenktynėse atvirkštine šeštadienio kvalifikacijai tvarka,
· kiekvienas lenktynininkas, kvalifikacijoje įveikęs tris ratus, privalės sustoti automobilio patikrinimui bei svėrimui, vėliau automobiliai bus patalpinti į centrinį FIA uždarą parką (“parc ferme”).
Uždaras parkas (“parc ferme”)
Uždaras parkas naudojamas tam, kad būtų galima atlikti automobilių techninį bei saugumo patikrinimą ir įsitikinti, ar automobilis, kuris buvo tikrinamas penktadienio ryte, dalyvavęs kvalifikacijoje ir esantis uždarame parke, yra vienas ir tas pats.
Visi automobiliai, dalyvavę kvalifikacijoje, privalės būti uždarame parke nuo šeštadienio kvalifikacijos pabaigos iki sekmadienio apšilimo rato pradžios. Per šį laiko tarpą leidžimi tokie veiksmai:
· automobiliuose gali būti įrengti šaldymo ar šildymo įrenginiai,
· automobilio kėbulo dalys gali būti nuimamos ir/arba valomos, atliekamas kosmetinis jų remontas,
· bet kokios automobilio dalys gali būti valomos,
· automobilio dalių, kurios techninio delegato leidimu bus keičiamos ar taisomos, remontas privalo būti atliekamas šalia bolido ir tik techniniam delegatui matant,
· nuo kvalifikacijos pabaigos iki lenktynių pradžios draudžiamas kuro atsargų automobiliuose papildymas,
· automobilio ratai ar kitos dalys, kurios leistų atlikti saugumo patikrinimus, gali būti nuimtos,
· automobilio mazgų duomenys gali būti perkrauti į fiziškai prijungtą terminalą (kompiuterį) FIA atstovo priežiūra,
· automobilio variklis gali būti užvestas,
· automobilyje naudojamos alyvos ar kiti skysčiai (išskyrus kurą) gali būti išleisti.
Be to, sekmadieniais, kai ekipos galės perkelti automobilius į savo garažus, kur automobiliai bus visą laiką stebimi FIA atstovų, leidžiami tokie veiksmai:
· automobilio, patekusio į netyčinę avariją, remontas,
· automobilyje naudojamos alyvos ar kiti skysčiai (išskyrus kurą) gali būti išleisti ar papildyti,
· tam, kad šie skysčiai nebūtų panaudoti kaip balastas, gali būti atliktas bet kokių atsitiktine tvarka parinktų automobilių svėrimas. Skirtumas tarp šio svorio ir automobilio svorio po kvalifikacijos (šeštadienį) privalo būti ne didesnis, nei 3 kilogramai,
· automobilio variklis gali būti užvestas,
· automobilio akumuliatorius gali būti pakeistas bei prijungta užvedimo „iš eigos“ baterija,
· padangos ir stabdžių trinkelių apsaugos gali būti pakeistos, jei kvalifikacija vyko sausomis oro sąlygomis, o prieš lenktynių startą trasa yra šlapia bei atvirkščiai,
· FIA techninio delegato leidimu ir tik su jo griežta kontrole gali būti atlikti kiti su oro sąlygų pakitimu susiję darbai,
· bet kokie pakabos ar aerodinaminių elementų pakeitimai yra draudžiami.

Komentarai (76)
Renault
| 03/07 11:34 Atsakyti
Taisykles jega. Daug idomiau bus. Ir ko jus visi pergyvenat, kad nebus galima papildyt kuri ir keist setingu? Taigi visiem vienodai. Labai padideja taktikos ivairumas. Nuo to tik idomiau bus. Ir kad 8 pirmos vietos, o ne 6 gaus taskus daug idomiau.
Anksciau kvalifikacija vykdavo 3 paskutines minutes. Visa valanda trasa budavo tuscia. Ir kai visi vienu metu vaziuodavo, tai rodydavo tik Ferrari. Visu kitu komandu gerbejai pamatydavo tik galutini rezultata. Dabar kiekvienas pamatys, kaip jo "dievukas" vaziuoja. Ir lenktynes bus zymiai idomesnes. Anksciau pit stopai budavo iveikus 1/3,1/2,2/3 trasos. Ir visi vorele tam paciam rate suvaziuodavo. Dabar jau po 3 ratuku gali daug kas i boxus uzsukt. Be to visi vaziuos su skirtingu kuro kiekiu, vadinasi bus daug daugiau lenkimu. VISAKAS JEGA!
Del_Piero
| 03/02 18:57 Atsakyti
Siaip tos taisykles gal ir nieko. Bet yra tokiu idiotisku punktu kad...... ;)
AF1
| 03/02 14:30 Atsakyti
ddt> tycines avarijos pvz. pilotas A susipyksta su pilotu B ir isnesa ji i uzribi, abu bolidai vdrebezgi
Jacques
| 03/01 20:01 Atsakyti
Na ydomu kaip veiks FIA'os sukurtas visas sitas gigantiskas aparatas?
Vampire
| 03/01 14:58 Atsakyti
Be to, sekmadieniais, kai ekipos galės perkelti automobilius į savo garažus, kur automobiliai bus visą laiką stebimi FIA atstovų... Toks ispudis kaip kalejime, idomu ar kas nors bandys sukciaut :)
Vita -sporty-
| 02/28 19:50 Atsakyti
Paziuresim ka atnesh tokie reikalavimai.Tikekimes nenukentes formule-1.Duok dieve!
Sirdukas
| 02/28 18:35 Atsakyti
Tikra painiava... Kai kur, turbut, ir persistengta...
Copyright
| 02/28 18:07 Atsakyti
Situ komentaru "kreizeja" su kiekviena diena artejant prie sezono pradzios, nes jokiu ivykiu nevyksta, o veiksmas verda tik musu fantazijose.
Linkiu sulaukti sezono pradzios
Rolex
| 02/28 12:59 Atsakyti
Vienu zodziu paslapciu tarp komandu nebeliks:kaip ant podiumo stoves bolidai,nes bus draudziama juos pridenkt.Su tom kvalifikacinem tai isvis idiotizmas,i atsargini bolida bus leista atsisesti tik tada,kai kazkokie teisejai kazinkiek laiko nustatines ar kovinis bolidas nepataisomai ar pataisomai pazeistas.Mano nuomone tokie ir panasus taisykliu pakeitimai gadina formule1.:(
zyzius
| 02/28 10:25 Atsakyti
Zodziu didelis Gaidys, didesniu nesamoniu niekur dar nemaciau.Tas park ferme bus realybes sou Ferma. Idomumas tik tam visam bardake.Idomu transliuos? :)Vienu zodziu niekas per daug nesikeis,visi draskysi penktadieni, o siastadieni garbes rata apvaziuos, su tiek degalu kiek reiks lenktynem.Visi zino savo galimybes, ir saugos bolida, ne duok dieve sudauziai pataisomai, bet iki lenktyniu nespeji....Sumaisties gali inesti tik kam nepasiseks penktadieni....
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas