FIA taisyklių pakeitimų paketas

FIA taisyklių pakeitimų paketas
logo 2004 Liepos 16 d. 20:55
Šiandien Tarptautinė automobilių federacija (FIA) paskelbė anksčiau žadėtą sąrašą, kuriame išvardinami galimi „Formulės-1“ čempionato taisyklių pakeitimai.
Pateikiame Jums FIA pasiūlymo santrauką:
Aerodinamika (2005 m.):
Bus apribotas difuzorių aukštis, priekinis sparnas pakeltas aukščiau nei dabar, o galinis sparnas pastumtas link važiuoklės. Visi šie pakeitimai skirti sumažinti automobilio prispaudžiamosios galios generavimą 25-ais procentais, tačiau sumažinant taip vadinamą „drag“ efektą mažiau, nei 4-ais procentais.
Argumentai: mažesnė prispaudžiamoji galia sumažins bolidų greitį, ypač greituose posūkiuose ir nežymiai padidės stabdymo zonos. Tuo tarpu nedideli pakeitimai „drag“ efekto atžvilgiu leis tiesiuosiuose važiuoti beveik tokiu pačiu greičiu, kaip dabar.
Padangos (2005 m.):
Lenktynininkas galės pasirinkti vieną iš dviejų padangų tipų, kaip ir dabar, bet savaitgaliui turės naudoti tik du komplektus. Vieną – penktadieniui ir šeštadieniui, kitą – kvalifikacijai ir lenktynėms. Jei lenktynių metu padanga pažeidžiama, ją bus galima pakeisti, bet tuo pat metu pilti kurą į automobilio baką bus uždrausta.
Argumentai: padanga, kurios „gyvenimo laikas“ bus 350 km vietoje dabartinių 80-ies, turės prastesnes sukibimo charakteristikas, taigi sumažės bolidų greitis posūkiuose, padidės stabdymo keliai bei galbūt nebus padangų nusidėvėjimo likučių ant trasos dangos.
Varikliai (2005 m.):
Vienas variklis bus skirtas dviems „Grand Prix“ savaitgaliams.
Argumentai: maksimali ir vidutinė variklio galia bus mažesnė, tad sumažės greičiai.
Varikliai (2006 m.):
2,4 l. darbinio tūrio, V8 formos (90º) varikliai su daugybę apribojimų, tokiu, kaip: maksimalus leistinas cilindrų diametras, minimalus leistinas alkūninio veleno centrinės linijos aukštis, sunkio centro minimali masė bei maksimalus aukštis, tik viena žvakė ir vienas purkštukas cilindrui.
Tiesioginis kuro įpurškimas, kintamų formų oro paėmimo angos bei duslintuvų formos, skirtingų vožtuvų skirtingas darbo reguliavimas bei egzotinės variklio medžiagos draudžiamos.
Argumentai:
Sumažinus darbinį variklių tūrį 20-ia procentų sumažės galia. Apribojimai medžiagoms bei kai kurių elementų standartizavimas neleis inžinieriams greitai „atkovoti“ prarastų AG rodiklių. Paliekant dabartinių variklių cilindrų formas bei dydžius leis naujiems varikliams naudoti daug dabartinių detalių. Taip pat variklio sūkiai bus labai panašūs, kaip ir dabar naudojamų 3,0 l., V10 agregatų.
3,0 l. varikliai (2006-2007 m.):
Komandoms, kurios iki nustatyto laiko nespės ar negalės turėti 2,4 l. variklių, bus leista naudoti dabartinius - 3,0 l darbinio tūrio, V10 formos agregatus, kuriuose bus apriboti sūkiai.
Argumentai:
Ši išlyga leis netgi silpnesnėms ar naujoms F-1 ekipoms dalyvauti čempionate, jei komandos negalės ar nesugebės įsigyti ar sukonstruoti variklio, atitinkančio naujus reikalavimus.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794