FIA uždraudė atšaldyto oro padavimą į variklį

FIA uždraudė atšaldyto oro padavimą į variklį
logo 2018 Vasario 06 d. 06:00, Daimler

Naujoje „Formulės-1“ techninio reglamento redakcijoje yra įrašytas reikalavimas, kad oro temperatūra, kurią turbina paduoda į variklį, turi būti mažiausiai 10 laipsnių didesnė nei aplinkos temperatūra.

Naujoji F-1 vadovybė yra nusitaikiusi į Techninio reglamento supaprastinimą, tačiau prieš mus klasikinis pavyzdys to, kad jų žodžiai ir darbai skiriasi kaip diena ir naktis.

Tarp tų pakeitimų, kurie buvo įrašyti į reglamentą prieš 2018 metų sezoną, yra naujas oro temperatūros jutiklis, kuris bus montuojamas prieš įėjimą į variklį iš turbinos pusės. Jutiklis bus montuojamas iš anksto numatytoje vietoje ir bus užantspauduotas, jo duomenys bus perduodami realaus laiko režimu.

Įpučiamo oro temperatūra turi būti 10 laipsnių didesnė nei oras aplink mašiną. Bus vertinamas vidutinis temperatūros dydis rato eigoje, išskyrus įvažiavimą ir išvažiavimą iš boksų, judėjimą paskui saugos automobilį ir akivaizdžių techninių problemų, kurias patvirtins techninis komisaras.

Išorės oro temperatūra bus nustatoma pagal FIA meteorologinio serviso duomenis. Skaičiavimams bus naudojamas dydis, užfiksuotas likus valandai iki treniruotės ar kvalifikacijos ir dviem valandoms iki lenktynių starto.

Kam FIA reikėjo tokios sudėtingos procedūros, kuri aiškiai neatitinka kurso link supaprastinimo?

Reikalo esmė štai kame. Pastaruoju metu ne kartą buvo užfiksuoti atvejai, kai kvalifikacijos ar lenktynių metu į cilindrus buvo paduodamas atšaldytas oras. Jis yra kur kas tankesnis, todėl leidžia sudeginti daugiau degalų, t.y. leidžia padidinti galingumą. Toks vaizdas ir iššaukė techninių komisarų nerimą.

Iš esmės, papildomas įpučiamo oro atšaldymas – tai priemonė, prilyginama alyvos deginimui cilindruose, kuriam dabar turi ateiti galas.

Panaši situacija ir su oro atšaldymu. Jei egzistuotų paprastas būdas kontroliuoti temperatūrą, nereikėtų dar kartą apsunkinti reglamento ir griebtis jutiklių, fiksuojančio oro temperatūrą. Bet paprasto būdo nėra, o jei nekontroliuoti situacijos visai – komandos būtinai pradės naudoti „pilkąsias zonas“ savo naudai. Tokių pavyzdžių šiuolaikinėje „Formulėje-1“ yra pilna.

„Ferrari“ prezidentas Sergio Marchionne neseniai pasakė, kad F-1 taisyklėse reikia surašyti tik bazinius momentus, konstruktoriams paliekant teisę laisvai kurti tam tikruose rėmuose.

Tačiau dabar, kai kiekviena smulkmena gali užtikrinti pranašumą, panašus požiūris vargu ar suveiktų. Pakanka prisiminti, kad „Mercedes“ savo laiku nepagailėjo pinigų, kai dviem metais anksčiau už kitus pradėjo konstruoti hibridinius variklius. Šio darbo rezultatus mes akivaizdžiai manote jau keturis sezonus paeiliui.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1174
2. Tadux15 1155
3. Giriby 1151
4. mantioras 1151
5. Modetas99 1140