„Formulė-1“ galvoja apie DRS draudimą kvalifikacijose

„Formulė-1“ galvoja apie DRS draudimą kvalifikacijose
logo 2023 Rugpjūčio 09 d. 13:27, Pirelli

„Formulė-1“ sumanė uždrausti DRS sistemos naudojimą kvalifikacijose ir šį priemonė visų pirma paveiktų „Red Bull“ komandą.

Lenktynių savaitgalio Spa metu akivaizdžiai pasimatė, kiek svarbi yra DRS sistema RB19 bolide ir kiek efektyviau ji veikia „Red Bull“ automobilyje nei pas varžovus.

Vokietijos „Auto Motor und Sport“ rašo, kad tam, jog bent iš dalies būtų pristabdytas Milton Keyneso komandos dominavimas trasoje, gali būti priimtas sprendimas visiškai uždrausti DRS naudojimą kvalifikacijose.

Į Belgijos GP savaitgalio programą buvo įtrauktos sprinto lenktynės, todėl kvalifikacija vyko penktadienį. Spa trasoje su jos ilgomis tiesiosiomis kvalifikaciją laimėjo Maxas Verstappenas su pranašumu prieš Charlesą Leclercą 0,820 sek. Beje, vėliau olando bolide buvo pakeista pavarų dėžė ir jis prarado penkias starto pozicijas, bet tai nesutrukdė Maxui laimėti lenktynes.

Šeštadienį per sprinto kvalifikaciją naudoti DRS nebuvo galima, kadangi trasa tuo metu buvo iš dalies šlapia. Tokiomis sąlygomis Verstappenas vis tiek buvo greičiausias, tačiau jis Oscarą Piastrį, užėmusį antrąją vietą, aplenkė tik 0,011 sek.

Kur kas detalesnė penktadienio kvalifikacijos finalo ir sprinto kvalifikacijos analizė dar labiau išryškina šiuos skirtumus. Šeštadienį C. Leclercas savo geriausią ratą nuvažiavo 2,3 sek. lėčiau nei penktadienį, o Carlosas Sainzas, sprinto kvalifikacijoje parodęs trečią laiką, buvo 1,9 sek. lėtesnis.

Piastris, kurio „McLaren“ bolidas buvo sureguliuotas didesnei prispaudžiamajai jėgai, prarado 1,7 sek. lyginant su penktadieniu, tačiau Verstappenas su Perezu be DRS greičiausius ratus įveikė 2,9 sek. lėčiau. Tai byloja apie tai, kad tam tikrose trasose, ypač tokiose kaip Spa su jos ilgomis tiesiosiomis, DRS sistema turi labai didelę įtaką kvalifikacijos rezultatams. Nors pagrindinė DRS užduotis yra skatinti varžovų lenkimus.

Beje, jei FIA ir „Formulė-1“ rengiasi visai uždrausti DRS naudojimą kvalifikacijose, mažai tikėtina, kad taip atsitiks dar šiame sezone. Juo labiau, kad kalbama tik apie kvalifikacijas, o pajėgumų išsidėstymui lenktynėse tai jokios įtakos neturės. Be to, „Red Bull“ pranašumas sekmadienio lenktynėse didžiąja dalimi yra susijęs su tuo, kad RB19 leidžia pilotams labai efektyviai tausoti padangas.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983