„Formulė-1“ toliau ieško būdų, kaip būtų galima dar labiau padidinti lenktynių vaizdingumą. Vienas iš pasiūlymų, kurie dabar yra svarstomi įvesti nuo 2026 metų – lenktynių lyderio sulėtinimas aktyvios aerodinamikos priemonėmis, kad būt panaikinta galimybė laimėti varžybas su labai dideliu skirtumu.
Pasaulio čempionato vadovybė svarsto galimybę įvesti „atvirkštinės DRS“ sistemą, kuri, priešingai tam, kad būtų didinamas greitis tiesiosiose lengvinant varžovo lenkimą, lenktynių lyderiui bus mažinama prispaudžiamoji jėga posūkiuose, kad jis negalėtų per toli atitrūkti nuo kitų sportininkų.
Idėjos esmė yra ta, kad bolidas, kuris yra gerokai greitesnis už kitas mašinas, negalėtų smarkiai atsiplėšti nuo kitų ir kova tęstųsi iki pat finišo. F-1 sporto direktoriaus pareigas paliekantis Rossas Brawnas pasakojo, kad sprendimas dar nepriimtas, tačiau diskusijos tęsiasi.
„Esminiai pakeitimai 2026 m. boliduose būtų aktyvios aerodinamikos atsiradimas, - sakė R. Brawnas. - Tai būtų labai patrauklus būdas mašinų efektyvumui didinti. Dar teks viską gerai apgalvoti, kad viskas galėtų būti realizuota saugiai ir nuspėjamai, tačiau aktyvi aerodinamika, kuri šiuo metu naudojama pusiau automatiniu režimu, pas mus jau yra – tai DRS sistema. Tačiau ar galime mes padaryti kur kas daugiau?
Jei mašina turi aktyvią aerodinamiką, tai leistų kontroliuoti lenktynių lyderį. Pavyzdžiui, kai įgyjamas tam tikras pranašumas, galima padaryti taip, kad lyderio bolidas prarastų dalį prispaudžiamosios jėgos, o besivejantis sportininkas gautų prispaudžiamosios jėgos padidėjimą. Apie tai tikrai verta pagalvoti. Nesakau, kad ši idėja bus realizuota, bet toks variantas yra gana realus“.
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | f1a | 1005 |
2. | mantioras | 1001 |
3. | Tadux15 | 1000 |
4. | Kęstutis Šimkus | 991 |
5. | Giriby | 983 |