„Formulei-1“ teks perrašinėti taisykles dėl restartų

„Formulei-1“ teks perrašinėti taisykles dėl restartų
logo 2023 Balandžio 03 d. 22:53, Pirelli

Trečiojo GP savaitgalio lenktynes Melburne teko tris kartus stabdyti raudonomis vėliavomis - ir kiekvienas epizodas sukėlė vienokius ar kitokius klausimus.
Pirmo restarto reikėjo pačioje lenktynių pradžioje po Alexo Albono avarijos. Pakeliui į starto vietą, kai pilotai važiavo paskui saugos automobilį, vos neįvyko susidūrimas: Lewisas Hamiltonas, kuris važiavo pirmas, važiavo labai lėtu tempu – tai sukėlė Maxo Verstappeno nepasitenkinimą.

Tuo tarpu George'as Russellas, kuris užsilaikė serviso zonoje, vijosi varžovus gana dideliu greičiu. Pasivijęs juos, George'as turėjo labai staigiai stabdyti – ir tai teko daryti ir tiems, kurie važiavo paskui Russellą.

Dėl to Guanyu Zhou vos neįlėkė į Sergio Perezą, o Loganui Sargeantui teko staigiai keisti trajektoriją, kad išvengtų avarijos su Valtteri Bottu.

Kevinas Magnussenas, kuris važiavo paskui visus, apskritai turėjo pervažiuoti per žvyrą.

FIA teisėjai ištyrė šį epizodą ir nustatė, kad šioje situacijoje niekas nenusipelnė baudos.

Oficialiame dokumente sakoma: „Kai Russellas ir kiti lenktynininkai paskui jį pavijo tuos, kurie buvo priekyje, greičio skirtumas tarp dviejų grupių buvo labai didelis. Dėl to kai kuriems pilotams teko išsisukinėti nuo susidūrimų.

Tai nebuvo ideali situacija saugumo prasme. Russellas užsilaikė su išvažiavimu, o po to iš karto pagreitėjo, tačiau mes nelinkę jo bausti už vėlyvą išvažiavimą, todėl paliekame šį epizodą be pasekmių“.

Tačiau buvo nutarta kažkiek pakoreguoti F-1 reglamentą. Tai susiję su lyderio tempu paskui saugos automobilį. 58.8 straipsnis Sportiniame reglamente sako, kad lyderis negali paleisti saugos automobilio daugiau kaip 10 mašinos korpusų. Bet šis reikalavimas galioja, kai ant saugos automobilių įjungti švyturėliai. Tačiau įprastai prieš restartą iš vietos švyturėliai yra išjungiami ir nuo to momento judėjimo tempą iki starto vietos nustato tik pirmaujantis sportininkas – būtent taip atsitiko Alberto parke.

58.11 straipsnis sako: „Nuo to momento pirmojo automobilio vairuotojas nustato tempą. Jei yra būtinybė, jis gali paleisti saugos automobilį daugiau kaip per 10 mašinų korpusų“.

Po Australijos GP priimtame sprendime sakoma: „Mes manome, kad mažiausiai iš dalies problema yra sukelta pirmaujančios mašinos piloto galimybe diktuoti tempą tokioje situacijoje, kai startas duodamas iš vietos, o ne iš eigos.

Šį klausimą reikia išnagrinėti ateityje, norint suprasti, kaip geriau veikti teisėjams panašių restartų atvejais“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983