Interneto portalo „Pitpass“ duomenimis, Tarptautinė automobilių federacija (
FIA) nuo 2013 m. „Formulėje-1“ nori įvesti naują variklių standartą – 1,5 l darbinio tūrio motorus su turbokompresoriais.
Tvirtinama, kad toks žingsnis pagerintų sporto įvaizdį ekologinio sąjūdžio fone ir taip pritrauktų daugiau stambių rėmėjų. Be to, tokia variklių formulė – panaši į įprastų automobilių standartus – esą būtų patraukli automobilių gamintojams.
„Pitpass“ detalizuoja, kad 1,5 l motorai būtų sudaryti iš 4 cilindrų vienoje eilėje bei papildyti turbokompresoriais. Tokie agregatai tarimai sunaudotų perpus mažiau degalų nei dabar. Variklių pajėgumas esą būtų padidintas gerokai didesnės galios Kinetinės energijos regeneracijos sistemomis (KERS).
Tvirtinama, kad šiam FIA sumanymui pritaria nemažai automobilių gamintojų, įskaitant ir šiuo metu nedalyvaujančius „Formulėje-1“. Tarp nepritariančių esą yra „
Ferrari“. Prieštaraujantys tariamai norėtų, kad variklių standartai nesikeistų, nes taip būtų sutaupyta nemažai lėšų.
1,5 l turbininiai motorai „Formulėje-1“ nebūtų naujiena. Tokie agregatai, greta 3,0 l/3,5 l atmosferinių agregatų, sporte buvo leidžiami nuo 1966 iki 1988 m. Lenktynėse galingiausi varikliai išvystydavo 900 AG, o kvalifikacijoje – net iki 1 500 AG.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).