„Formulės-1“ gerbėjų apklausos rezultatai

„Formulės-1“ gerbėjų apklausos rezultatai
logo 2005 Liepos 09 d. 16:41, www.motorsportpressebild.com
Tarptautinė automobilių federacija (FIA) paskelbė vasaros pradžioje vykdytos didžiausios apklausos autosporto istorijoje rezultatus. FIA interneto svetainėje patalpintą anketą užpildė virš 93 tūkst. „Formulės-1“ žiūrovų iš 180 pasaulio šalių.
Išanalizavus apklausos rezultatus paaiškėjo, kad fanai nori daugiau lenktynių, komandų, lenkimų ir didesnės piloto gebėjimų įtakos jo rezultatams.
Apklausa
Užpildytas anketas analizavo nepriklausomas tyrimų specialistas „TNS Sport“. Paaiškėjo, kad dauguma respondentų domisi „Formule-1“ mažiausiai šešerius metus, nemažai – dešimt ar dar daugiau. Beveik visi apibūdina save, kaip labai ar ypatingai besidominčius šiuo sportu. Štai kaip pasiskirstė apklausos dalyvių nuomonės pagrindiniais klausimais:
- 94% nori matyti daugiau lenkimų;
- 69% nori daugiau komandų;
- 88% teigia, kad pademonstruoti pilotų sugebėjimus yra pats svarbiausias dalykas „Formulėje-1“;
- 80% sutinka, kad pažangios technologijos išskiria „Formulę-1“ iš kitų autosporto šakų;
- 74% nori, kad padidėtų piloto įgūdžių svarba, tuo tarpu pagalbinių priemonių vaidmuo sumažėtų;
- 64% kiekvieną sezoną laukia techninių naujovių.
Tik 15% fanų mano, kad šiuo metu „Formulėje-1“ yra tinkamas technologijų ir pilotų sugebėjimų santykis. Beveik du trečdaliai mano, kad joje parodomos pačios pažangiausios technologijos autosporte, tačiau tik trečdalis yra įsitikinę, kad čia dalyvauja geriausi pilotai.
Kalendorius
- 84% respondentų nori 18 ar daugiau lenktynių per sezoną;
- 28% nori 21 ar daugiau lenktynių;
- 69% teigė, kad „Formulė-1“ turėtų plisti į dar daugiau valstybių.
Kai kurioms komandoms atrodo, kad netgi šis sezonas, sudarytas iš 19 „Grand Prix“, yra per ilgas. Tačiau ne visi fanai sutinka su savo mėgstamų ekipų nuomone - 53% jų griežtai nesutiko, kad šiuo metu yra numatyta per daug lenktynių.
Dauguma apklausos dalyvių teigė, kad naujos trasos padidino jų susidomėjimą čempionatu. Tiesa, ši tendencija buvo labiau pastebima tarp jaunesnių žiūrovų.
Trasos
Daugiausiai gerbėjų palaikymo susilaukė istoriškai ir geografiškai išskirtinės trasos – Monakas ir Spa-Francorchamps. Dėl šių trasų išbraukimo iš kalendoriaus, atitinkamai 55% ir 53% fanų susidomėjimas „Formule-1“ sumažėtų. Štai kiek gerbėjų simpatijų pelnė kiti žiedai:
49% Silverstone‘as (D.Britanijos GP)
43% Monza (Italijos GP)
38% Suzuka (Japonijos GP)
35% Imola (San Marino GP)
29% Montrealis (Kanados GP)
27% Hockenheimas (Vokietijos GP)
27% Nurburgringas (Europos GP)
26% Melbourne‘as (Australijos GP)
25% Indianapolis (JAV GP)
24% Interlagos (Brazilijos GP)
23% Barselona (Ispanijos GP
20% Magny-Cours (Prancūzijos GP)
18% Sepangas (Malaizijos GP)
17% Hungaroringas (Vengrijos GP)
15% Bahreinas (Bahreino GP)
14% Šanchajus (Kinijos GP)
9% Stambulas (Turkijos GP)
Be trijų naujų trasų, kurios dar nespėjo įsiminti žiūrovams, nemėgstamiausios yra Magny-Cours, Sepangas ir Hungaroringas – žiedai, kuriuose lenkimai sunkiai įmanomi, o jų „Formulės-1“ istorija nesiekia nė dviejų dešimtmečių.
Televizijos transliacijos
- 99% žiūrovų stebi lenktynes per televizorių;
- 76% ketina žiūrėti visus 19 „Grand Prix“;
- 68% stebi visas lenktynių transliacijas;
- 36% žiūri visas kvalifikacijos transliacijas;
- 54% mano, kad transliacijų kokybė per paskutinius penkerius metus pagerėjo.
Didėjant „Formulės-1“ aplankomų kraštų įvairovei, televizija tapo itin svarbia priemone, per kurią fanai gali sekti pirmenybių eigą.
Patys ištikimiausi žiūrovai yra japonai – net 87% jų ketina stebėti visas 19 šio sezono lenktynių. Tokių pastovių stebėtojų D.Britanijoje yra 79%, 68% Jungtinėse Amerikos Valstijose ir 60% Vokietijoje.
Dauguma gerbėjų sutinka, kad televizijos transliacijų kokybė pagerėjo. Net 95% jų džiaugėsi, kad vis dažniau naudojamos boliduose įtaisytos filmavimo kameros. Nemažai žiūrovų gyrė pagerėjusį programų turinį, kai atskleidžiamos pilotų biografijos, imami interviu ir rodomi vaizdai iš techninio aptarnavimo juostos. Tiesa, ne visų šalių televizijos kanalai transliuoja tokia plačią programą, taigi dalis žiūrovų negali įvertinti šių papildymų.
Tačiau ne visi apklaustieji yra patenkinti transliacijų kokybe. 22% dalyvių mano, kad jų kokybė pablogėjo. Jie yra nepatenkinti programų išsamumu, komentatorių kokybe ir per dideliu dėmesiu pirmaujantiems sportininkams.
Kvalifikacija gerokai nusileidžia populiarumu lenktynėms. Mažiau fanų ją stebi per televizorių, ir net 70% nėra patenkinti kvalifikacijos formatu. Jie tvirtina, kad pirmoji starto vieta turėtų būti nustatyta pagal geriausią laiką iš kelių greitųjų ratų.
Žiniasklaida ir prekyba
Per pastaruosius 12 mėnesių:
- 95% gerbėjų apsilankė interneto svetainėje apie „Formulę-1“;
- 89% skaitė apie šį sportą laikraštyje;
- 48% pirko komandų atributikos;
- 40% pirko rėmėjų produkcijos ar naudojosi jų paslaugomis.
Dauguma fanų seka čempionato įvykius spaudoje ar internete, tačiau tik 55% jų yra pasiruošę pirkti vien tik su „Formule-1“ susijusį laikraštį ar žurnalą.
Nemažai gerbėjų remia savo mėgstamą komandą pirkdami jos atributiką. Tai ypač pastebima JAV, kur net 57% apklaustųjų pirko ekipų atributikos. Vokietijoje taip komandas parėmė tik 38% fanų.
Daugiausiai rėmėjų paslaugomis naudojosi taip pat „Formulės-1“ mėgėjai iš JAV – taip darė net 58% jų. D.Britanijoje tik 34% fanų pasirinko savo mėgstamų ekipų rėmėjų prekes ar paslaugas.
Atsiliepimai
FIA prezidentas Maxas Mosley teigė, kad kuriant „Formulės-1“ taisykles bus atsižvelgta į gerbėjų nuomonę.
„Šie ir kiti požiūriai bus neįkainojamas indėlis į ateities „Formulės-1“ taisyklių kūrimo procesą, kuris formaliai prasidėjo šią savaitę. Pirmą kartą gerbėjų nuomonės sudarys esminę šio proceso dalį“, - žadėjo jis.
Asociacijai vykdyti apklausą padėjusios mikroprocesorių gamintojos AMD viceprezidentas Henris Richardas liko patenkintas bendradarbiavimu.
„Žinojimas, kad dauguma fanų laukia techninių naujovių kiekvieną sezoną ir dauguma mano, kad technologijų vystymasis „Formulėje-1“ pagerino įprastų automobilių saugumą, įkvepia. Mes esame susijaudinę dėl didžiulės apklausos sėkmės ir tikimės dar glaudžiau dirbti su FIA, kad tęstume vieno iš didžiųjų pasaulio sportų tobulinimą“, - tvirtino jis.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983