„Formulės-1“ komandos nesutaria

„Formulės-1“ komandos nesutaria
logo 2004 Rugpjūčio 16 d. 15:04, Ferrari
Šeštadienį Budapešte susitikę „Formulės-1“ komandų vadovai ir vėl nesugebėjo susitarti – šįkart dėl kito sezono taisyklių.
Liepos pradžioje, siekdamas padidinti lenktynių saugumą ir sumažinti greitį, FIA prezidentas Maxas Mosley pateikė ekipoms pakeitimų kitam sezonui paketą, kuris įsigalios, jei komandos nesusitars ir nepriims tarpusavyje visiems naudingo alternatyvaus sprendimo iki rugsėjo pradžios.
Didelė dalis komandų nepritaria FIA siūlymams, tačiau bendro, visiems priimtino alternatyvaus varianto dėl tarpusavyje besiskiriančių nuomonių priimti nesugeba. Beveik nekyla abejonių, kad kitąmet įsigalios būtent FIA pasiūlyti taisyklių pakeitimai. Žemiau juos ir pateikiame.
Padangos (nuo 2005 m.)
Lenktynininkai, kaip ir dabar, galės pasirinkti iš dviejų padangų tipų, bet savaitgalį galės naudoti tik du komplektus. Vieną – penktadieniui ir šeštadieniui, kitą – kvalifikacijai ir lenktynėms. Jei lenktynių metu padanga pažeidžiama, ją bus galima pakeisti, bet tuo pat metu pilti kurą į automobilio baką bus uždrausta.
Argumentai. Padanga, kurios „gyvenimo laikas“ bus 350 km vietoje 80 km, turės prastesnes sukibimo charakteristikas, taigi sumažės bolidų greitis posūkiuose, padidės stabdymo keliai bei galbūt nebus padangų nusidėvėjimo likučių ant trasos dangos.
Varikliai (2005 m.)
Vienas variklis bus skirtas dviems „Grand Prix“ savaitgaliams.
Argumentai. Maksimali ir vidutinė variklio galia bus mažesnė, tad sumažės greičiai.
Varikliai (nuo 2006 m.)
2,4 l darbinio tūrio, V8 formos (90º) varikliai su daugybe apribojimų: maksimalus leistinas cilindrų diametras, minimalus leistinas alkūninio veleno centrinės linijos aukštis, sunkio centro minimali masė bei maksimalus aukštis, tik viena žvakė ir vienas purkštukas cilindrui. Bus uždraustas tiesioginis kuro įpurškimas, kintamų formų oro paėmimo angos bei duslintuvų formos, skirtingų vožtuvų skirtingas darbo reguliavimas bei egzotinės variklio gamyboje naudojamos medžiagos.
Argumentai. Sumažinus darbinį variklių tūrį 20-čia procentų sumažės galia. Apribojimai medžiagoms bei kai kurių elementų standartizavimas neleis inžinieriams greitai „atkovoti“ prarastų AG rodiklių. Paliekant dabartinių variklių cilindrų formas bei dydžius leis naujiems varikliams naudoti daug dabartinių detalių. Taip pat variklio sūkiai bus labai panašūs, kaip ir dabar naudojamų 3,0 l, V10 agregatų.
Komandoms, kurios iki nustatyto laiko nespės ar negalės turėti 2,4 l variklių, bus leista naudoti dabartinius - 3,0 l darbinio tūrio, V10 formos agregatus, kuriuose bus apriboti sūkiai.
Argumentai. Ši išlyga leis netgi silpnesnėms ar naujoms F-1 ekipoms dalyvauti čempionate, jei komandos negalės ar nesugebės įsigyti arba sukurti variklio, atitinkančio naujus reikalavimus.
Aerodinamika (nuo 2005 m.)
Ribotas difuzoriaus aukštis, pakeltas priekinis sparnas, galinis sparnas nustumtas arčiau bolido vidurio.
Argumentai. Drauge šie pakeitimai turėtų sumažinti bolido prispaudžiamąją galią iki 25%, o trauką – tik 4%. Dėl to sumažės greitis posūkiuose, kiek pailgės stabdymo kelias, tuo tarpu tiesiosiose greitis beveik nesumažės.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794