„Formulės-1“ komandų biudžetų lubos – 30 mln. svarų sterlingų

„Formulės-1“ komandų biudžetų lubos – 30 mln. svarų sterlingų
logo 2009 Kovo 17 d. 16:06, Ferrari
Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) Pasaulio autosporto taryba (WMSC) šiandien nutarė apriboti „Formulės-1“ komandų biudžetus. Nuo 2010 m. bus įvedama 30 mln. svarų sterlingų (apie 112 mln. litų) metinių išlaidų riba.
Įdomu tai, kad biudžeto apribojimas bus savanoriškas. Komandoms, sutikusioms apriboti savo išlaidas iki nurodytos sumos, bus suteikta visiška laisvė iš anksto numatytose srityse kuriant ir vystant techninius sprendimus.
FIA nuomone, tai palengvins naujų komandų įėjimo į „Formulę-1“ galimybes, o taip pat padės išsilaikyti dabartinėms nepriklausomoms ir automobilių gamintojų paramos neturinčioms ekipoms.
„Techninės laisvės, suteikiamos mažo biudžeto komandoms, bus laikas nuo laiko peržiūrimos, siekiant užtikrinti, kad jų pajėgumo vidurkis atitiktų išlaidų neribojančių komandų vidurkį. Taisyklės išlaidų neribojančioms komandoms išliks stabilios ir griežtos“, - teigiama organizacijos pranešime.
FIA prezidento Maxo Mosley teigimu, į išlaidas bus įskaičiuojama praktiškai viskas, išskyrus mobiliąsias komandų būstines (angl. motorhome).
„Viskas, išskyrus mobiliąsias būstines (jei komandos tokias turės) ir FIA skirtas baudas. Bus įtraukiamos visos išlaidos, net ir lenktynininkų bei komandos vadovų atlyginimai“, - taip naujovę išaiškino funkcionierius.
„Jei komanda yra pelninga, ji gali išmokėti dividendus akcininkams, tarp kurių gali būti ir vyriausiasis inžinierius, komandos vadovas ar net lenktynininkas. Tačiau mes padarysime viską, jog komanda ir taip būtų pakankamai pelninga ir galinti mokėti dividendus“, - teigė jis.
M. Mosley atskleidė ir technines laisves, kurios 2010 m. greičiausiai bus suteiktos komandoms, sutikusioms apriboti savo išlaidas iki nurodytos ribos.
„Kitoks (bet standartizuotas) bolido dugnas, judantys sparnai, variklis be sūkių ribotuvo, jokių apribojimų jo atnaujinimų skaičiui ar pobūdžiui, jokios homologacijos, jokių apribojimų naudojamoms medžiagoms, bandymams, simuliacijoms, darbui vėjo tuneliuose ir taip toliau. Šioms komandoms negalios dauguma pastaraisiais metais įvestų kaštų mažinimo priemonių.“
„Tiesa, apribojimai, skirti taupyti lėšoms lenktynių savaitgalių metu, pavyzdžiui, kuro papildymų draudimas ar šeštadienio „Parc Ferme“, galios abiejų kategorijų komandoms. Mes galvojame ir apie daug galingesnes KERS sistemas išlaidas apribojusioms ekipoms. Tačiau visam tam nebus galima išleisti daugiau 30 mln. svarų sterlingų – jokių išimčių, jokios nemokamos ar subsidijuojamos išorės pagalbos.“
„Bet kas, tiekiama kitos komandos ar išorės tiekėjo, bus įskaičiuojama pilna rinkos kaina, išskyrus dalis, kurios ekipoms tiekiamos subsidijuojamomis kainomis vienintelių FIA parinktų tiekėjų (pvz., padangos), kas leidžia visoms komandoms vienodai pasinaudoti mažesnėmis išlaidomis.“
„Varikliai turės atitikti dabartines taisykles, išskyrus tai, kad nebus sūkių ribotuvo bei tobulinimo draudimo. Tiesa, visos išlaidos varikliams taip pat bus turės būti iš ribojamo biudžeto. Jei variklis bus tiekiamas išorės komercinio vieneto arba kitos komandos, mes turėsime būti užtikrinti, kad nėra jokių paslėptų subsidijų.“
„Jei komanda turi savo variklį, mes įvertinsime pilną jo, o taip pat ir viso likusio bolido, kainą. Ir toliau galios dabartinė taisyklė, leidžianti gamintojams tiekti variklius ne daugiau kaip vienai papildomai komandai.“


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1174
2. Tadux15 1155
3. Giriby 1151
4. mantioras 1151
5. Modetas99 1140