„Formulės-1“ pilotai apie kvalifikacijos tvarką

„Formulės-1“ pilotai apie kvalifikacijos tvarką
logo 2005 Rugpjūčio 01 d. 21:50, Ferrari
„Formulės-1“ gerbėjų ir pilotų nuomonė apie šiuo metu svarstomus kitų metų kvalifikacijos tvarkos modelius yra toli gražu nevienoda.
Oficialioje lenktynių svetainėje www.formula1.com „Formulės-1“ gerbėjams buvo pateikti du galimi nauji kvalifikacijos variantai.
Pirmasis – 60 minučių trukmės kvalifikacija, suskirstyta į dvi dalis po 25 minutes, tarp kurių būtų 10 minučių pertrauka. Lenktynininkams būtų leidžiama įveikti kiek tik nori ratų, tačiau jie būtinai turėtų įveikti bent po vieną greitą ratą abejose dalyse. Sportininkų rikiuotę apspręstų geriausių laikų pirmojoje ir antrojoje dalyse suma.
Antrasis pasiūlymas – ta pati 60 minučių trukmės kvalifikacija, tačiau suskirstyta į 4 dalis po 15 minučių. Po pirmosios dalies penki lėčiausi sportininkai nutrauktų tolesnę kovą ir pagal geriausio rato laiką užimtų 16-20 vietas, dar penki atitinkamai iškristų iš kvalifikacijos po antrosios dalies ir užimtų 11-15 vietas. Likusių 30 minučių metu būtų kovojama dėl 10 pirmųjų starto pozicijų. Laikų pernešti iš vienos kvalifikacijos dalies į kitą nebūtų galima.
Pasak sporto komercijos teisių valdytojo Bernie Ecclestone‘o, gerbėjų balsai abiems jų pasiskirstė beveik po lygiai.
Panaši buvo ir lenktynininkų nuomonė. Negana to, nemaža dalis jų nori vieno rato kvalifikacijos, tačiau daugelis sutaria, kad sportininkai joje turėtų važiuoti į bolidus prisipylę mažai kuro. Pateikiame keletos sportininkų nuomonę.
Jacques Villeneuve‘as („Sauber“): „Nepritariu nei vienam pasiūlymui. Man patinka vieno rato kvalifikacija, tačiau nepatinka kuro kiekis joje. Manau, kad mums turėtų būti suteikti du bandymai, kad išties galėtum stipriai paspausti.
Vieno rato kvalifikacija reiškia, kad nepateksi į kamštį. Visi mano, kad anksčiau kvalifikacija buvo fantastiška, tačiau kiek kartų tekdavo grįžti į boksus ir aimanuoti: „ak, buvo geltona vėliava“ arba „patekau į kamštį“... Be to, pusę valandos trasoje visai nebūdavo bolidų. Tai nebuvo gera tvarka.
Dabar trikdo tai, kad prisipylęs kuro ir įveikęs kvalifikacijos ratą, nežinai, ar jis buvo geras. Negali važiuoti ant galimybių ribos, nes suklydęs startuosi iš rikiuotės galo. Taigi, jei turėtum dvi galimybes įveikti vieną greitą ratą neprisipylęs degalų, tai būtų tobula“.
Giancarlo Fisichella („Renault“): „Vieno rato kvalifikacija yra gera, tačiau ji galėtų vykti be kuro. Senasis formatas buvo neblogas dėl kuro tvarkos bei kitų priežasčių, tačiau kartais būdavo rodomos raudonos ir geltonos vėliavos, trasoje vienu metu važiuodavo daug bolidų, tačiau greitąjį ratą įveikti galėjai kelis kartus. Dabar turi tik vieną galimybę, todėl tai nelengva“.
Jensonas Buttonas (BAR): „Man patinka vieno rato kvalifikacija, man ji labiau jaudinanti. Manau, kad tik vienos galimybės turėjimas yra geras dalykas. Žiūrovams, kai mes turėjome keturis greitus ratus ar dvylika iš viso, galbūt buvo įdomiau, tačiau lenktynininkams būdavo sunku gerai įveikti ratą. Vieno rato kvalifikacija yra gera, jos metu turi galimybę pamatyti visus įveikiančius greitąjį ratą, o tai visai įdomu“.
Davidas Coulthardas („Red Bull“): „Man nepatinka idėja, kuri iškart išmeta penkis lenktynininkus (antrasis pasiūlymas – red. past.). Todėl teikiu pirmenybę pusvalandžių trukmės kvalifikacijoms, kurių laikas sumuojamas, tačiau būtent sumavimo nenorėčiau turėti.
Aš norėčiau (kad būtų grąžintas senasis formatas – red. past.), nes manau, kad sugebėjimas išvengti intesyvaus eismo – vienas iš lenktynininko sugebėjimų. Turi dirbti kartu su komanda, kad ji tau padėtų, be to, manau, kad tai prideda jaudulio“.
Michaelis Schumacheris („Ferrari“): „Visada kartoju vienintelį dalyką – niekada nebus tvarkos, kuri tenkins visus. Deja, visi mes turime skirtingas nuomones ir vieniems patinka vieni dalykai, kitiems – kiti, ir nesvarbu ar tai žiūrovai, sportininkai, komandų vadovai, bet kas. Blogiausia, ką galime padaryti – nuolat kaitalioti sistemą. Tik tiek galiu apie tai pasakyti“.
Savo nuomonę išreiškė ir kiti sportinininkai. „McLaren“ pilotas Kimi Raikkonenas palaikė vieno rato kvalifikaciją, tačiau su mažu kuro kiekiu, tačiau jo komandos draugas Juanas Pablo Montoya nurėjo grįžti prie senojo formato ir turėti galimybę įveikti keturis greituosius ratus. Panašią nuomonę turėjo ir „Toyota“ pilotas Jarno Trulli.
„Formulės-1“ portalo lietuvių kalba „F-1.LT“ lankytojų dauguma palaiko pirmąjį pasiūlymą – surengtoje apklausoje už jį balsavo 58% gerbėjų. 28% pritaria antrajam pasiūlymui ir tik 14% fanų patinka dabartinė tvarka.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983