G. Andersonas įvertino naują „Aston Martin“ dugno versiją

G. Andersonas įvertino naują „Aston Martin“ dugno versiją
logo 2021 Kovo 28 d. 12:10, Aston Martin F1

„Aston Martin“ yra viena iš tų komandų, kuri, išanalizavusi per žiemos bandymus gautą informaciją, iki Bahreino GP etapo suspėjo paruošti naują bolido dugno versiją.

Buvęs „Jordan“ komandos, kuri po daugelio pertvarkų šiemet pavirto į „Aston Martin“, technikos direktorius Gary Andersonas „The Race“ puslapiuose svarstė apie tai, kokių tikslų siekė ekipos specialistai, perdarinėję automobilio dugną.

Jei per bandymus dugno kraštai buvo kiek nupjauti šoninių pontonų srityje link galinių ratų, tai dabar dugno kraštai eina lygiagrečiai per bolido centrą. Faktiškai dugno plotas kiek sumažėjo, nes jis tapo siauresnis.

Įprastai dauguma komandų stengiasi elgtis atvirkščiai, norėdami dugną padaryti kiek įmanoma platesniu kiek tai leidžia reglamentas, tačiau „Aston Martin“ atveju viskas atvirkščiai – toks komandos sprendimas leidžia pasiekti efektyvesnio aerodinamikos elementų darbo, kurie sukuria po bolidu pažeminto oro slėgio zoną.

„Aston Martin“ norėjo pasiekti, kad oro sukūriai, leidžiantys bolidą išlaikyti daugiau mažiau stabilioje padėtyje, yra formuojami kiek ankstesniu metu nei pas konkurentus. Dugne atsirado papildomi deflektoriai – kaip tik toje dugno vietoje, kuri 2021 m.  reglamento pataisose buvo „nukirsta“.

Sprendžiant iš visko, jei leisime šiems sukūriams susidaryti kiek anksčiau, toks sprendimas leistų kiek padidinti aerodinaminį efektyvumą apskritai. Nors galima spėti, kad lenktynėse Bahreine „Aston Martin“ bandys naudoti ir kitokį dugno modifikacijos sprendimą.

Arčiau priekinės bolido dalies dugno sumontuota „pirma eilė“ iš trijų vertikalių kiek išlenktos formos deflektorių, jų funkcija – didinti aerodinaminį efektyvumą šioje vietoje. Kiti šeši deflektoriai skirti tam, kad būtų nukreipiamas oro srautas, einantis virš dugno paviršiaus, į šonus nuo bolido, kad minėtieji sukūriai veiktų su didesne nauda.

Iškart už jų yra dar trys deflektoriai, atliekantys tą pačią užduotį ir visai tai tarnauja tam, kad oro srautas būtų kreipiamas į apačią ir į šonus nuo galinių ratų. Jei visa tai veikia taip, kaip sugalvojo „Aston Martin“ specialistai, tai jiems pavyks pasiekti, kad po mašinos dugnu pateks mažiau oro srauto, išeitų, pažeminto slėgio sritis dirbs naudingiau.

Dvigubi deflektoriai, esantys dugne tarp bolido korpuso ir galinių ratų, atlieka analogišką funkciją, o taip pat tarnauja tam, kad oro srautas būtų nukreipiamas galinių stabdžių ortakių kryptimi.

Stabilios pažeminto oro srauto zonos palaikymas po mašinos dugnu turi svarbią įtaką kuriant didesnę prispaudžiamąją jėgą automobilio galinėje dalyje ir tai atsiliepia mašinos greičiui.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983