G. Steineris: naujieji bolidai yra kol kas labai „žali“

G. Steineris: naujieji bolidai yra kol kas labai „žali“
logo 2017 Balandžio 11 d. 05:32, Haas F1

Prieš metus Romainas Grosjeanas uždirbo labai svarbius taškus „Haas“ komandai. Amerikiečių komandos vadovas Guentheris Steineris prisiminė komandos debiutinį sezoną ir kalbėjo apie bolidų tobulinimą šio sezono eigoje...

  • Pernai Bahreine pasiekę sėkmės, jūs sugebėjote įrodyti, kad Melburne uždirbti taškai nebuvo atsitiktinumas. Kiek tai buvo svarbu komandai?
  • Pernai po lenktynių Australijoje daugelis kalbėjo, kad mums paprasčiausiai pasisekė su raudonomis vėliavomis. Sėkmė tikrai buvo mūsų pusėje, bet mašina parodė savo gerą greitį, o penktoji vieta Bahreine parodė, kad esmė ne vien tame, kad mums sekasi. Malonu buvo uždirbti taškus jau sezono pradžioje. Visi mūsų komandoje dirbo dieną ir naktį, kad tai padarytų įmanomu. Mes su džiagusmu prisimename tą periodą – jis buvo neįtikėtinas.
  • Turint galvoje permainių kiekį šiais metais, kiek jums padės tas faktas, kas sudvejintos lenktynės Kinijoje ir Barhreine yra rengiamos su tomis pačiomis padangų sudėtimis – superminkštųjų, minkštųjų bei vidutinių.
  • Nemanau, kad tai kam nors padės. Sudėtys tos pačios, tačiau sąlygos labai skirtingos. Kinijoje buvo vėsu, o Bahreine asfalto danga gali įkaisti net iki 40 laipsnių. Mes daug ką sužinosime apie padangų darbą tokiomis sąlygomis, tačiau ta patirtis, kurią gavome dirbdami su padangomis Australijoje ir Kinijoje, Barhreine vargu ar padės.
  • Lenktynininkai sako, kad kur kas platesnės padangos šiemet sukibimą su danga praranda labai netikėtai. Lenktynininkai intuityviai jaučia, kada artėja toks momentas, ar komanda tai mato pagal telemetrijos duomenis?
  • Mes turime duomenis apie slėgį padangose ir jų paviršiausi temperatūrą, turėdami šiuos du skaičius mes galime nuspėti, kaip elgsis padanga, bet ne visiškai – tai turi jausi ir pilotas trasoje. Mes galime įvertinti 90 proc. padangos efektyvumo, likusieji 10 proc. yra piloto uždavinys.
  • Bahreine labai plačios saugumo zonos, at tai leis pilotams važiuoti kur kas labiau ties mašinos galimybių riba?
  • Jei esate įsitikinęs, kad klaidos atveju mašina nenukentės, o jūs negausite traumos, galima kur kas aktyviau rizikuoti. Per treniruotes mes tikriausiai pamatysime, kaip pilotai ieško bolido galimybių ribų, o klaidos atveju viskas apsiribos išlėkimu ir trasos. Iš kitos pusės – jūs maždaug suprantate, kiek toli galite nueiti, bet po to mokate labai didelę kainą, jei jūsų išvados būna klaidingos. Čia yra savo „už“ ir savo „prieš“, kiekvienas lenktynių savaitgalis būna unikalus
  • Lenktynės startuos vakare, o finišuose naktį – kiek rimtai pasikeis dangos ir oro temperatūra?
  • Asfalto temperatūra keičiasi kiekvieną savaitgalį. Bahreine jis atvėsta, kai saulė nusileidžia.
  • Kaip jūs adaptuojatės prie šių permainų?
  • Mums daug ko neleidžia daryti prieš lenktynes, kadangi po kvalifikacijos mašina patenka į uždarą parką. Bet mes galime priekinį sparną pareguliuoti sustojimo metu ir taip pakoreguoti aerodinaminį balansą.
  • Trečiosios sezono lenktynės Bahreine vyks sausu ir karštu oru, visiškai kitokiose sąlygose nei Australijoje ir Kinijoje. Ar tai leis tiksliau apibūdinti „Haas“ komandos pajėgumą varžovų atžvilgiu?
  • Bendras vaizdas bus labiau aiškus tik po lenktynių Barselonoje, kur komandos atveš daug naujienų. Bolido atnaujinimo dažnis ir naujienų efektyvumas leis pakeisti jėgų išsidėstymą. Atnaujinimai ten bus labai rimti. Šiandien visi nauji bolidai yra kol kas labai „žali“, juk jų kūrimas tęsėsi ne tiek jau ir ilgai. Sezono eigoje jie bus modernizuojami. Ši savaitgalį bus galima įvertinti mūsų konkurencingumą, bet tai nebus galutinis vertinimas.
  • Mašinos tobulinimas – savotiškos „ginklavimosi varžybos“ tarp komandų. Kiek greitai jums sekasi ruošti atnaujinimus? Kada jūs suprantate, kad naujieną jau galima panaudoti per GP lenktynes?
  • Viskas įvertinama sprendimo efektyvumu po išbandymo vėjo tunelyje. Mes nereaguojame į varžovų veiksmus, o judame pagal savo sąrašą. Reikia sugalvoti naują detalę, ją pagaminti, įvertinti jos efektyvumą. Tokį sąrašą dabar mes jau turime iki metų vidurio. Mes žinome ką ir kada atvešime naujo į GP. Bet labai rimtų permanų šiemet jau nebus – galimos tik nedidelės korektyvos. Visa tai galima pasakyti apie visas komandas, išskyrus tris pačias stipriausias – jos turi kur kas daugiau galimybių naujienas pagaminti per labai trumpą laiką.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983