H. Tilke: R. Grosjeano avarijos rimtumą lėmė keli faktoriai (6)

H. Tilke: R. Grosjeano avarijos rimtumą lėmė keli faktoriai
logo 2020 Gruodžio 21 d. 20:30, F1 TV

F-1 trasų projektuotojas Hermannas Tilke mano, kad Romaino Grosjeano avarijos rimtumą Bahreino GP lenktynių metu lėmė keli faktoriai.

Po starto įveikus pirmuosius posūkius, prancūzas kliudė greta važiavusio Daniilo Kvyato bolidą, o atsidūręs už trasos ribų trenkėsi į apsauginę sieną. Specialūs įrenginiai užfiksavo, jog smūgio metu sportininkas patyrė 53G išcentrinę jėgą. Po smūgio į sieną „Haas“ bolidas lūžo pusiau ir užsidegė. R. Grosjeanui pačiam pavyko išlipti iš bolido. Sportininkas susižalojo koją bei nudegė abi rankas.

„Esant pakankamai didelei jėgai, gali lūžti bet kas. Šiuo atveju galutiniam rezultatui įtakos turėjo keli faktoriai“, - sakė Bahreino trasą projektavęs H. Tilke.

„Incidentas įvyko tiesiojoje, kur saugos zonos yra siauresnės, o saugos barjerai yra lygiagrečiai su važiuojama dalimi. Smūgio kampas buvo 90 laipsnių. Jei kampas būtų buvęs aštresnis, bolidas būtų atsitrenkęs į barjerus, bet jų visiškai nesulaužęs. Grosjeano atveju buvo užfiksuota 53G. Tai labai stiprus smūgis.“

FIA yra pradėjusi tyrimą dėl įvykusios avarijos. H. Tilke mano, kad reiktų viską gerai įvertinti ir nesigriebti didelių permainų saugumo srityje.

„Kalbant apie Grosjeano atvejį, būtų buvę geriau jei toje vietoje, priešais saugos atitvarus, būtų buvusi padangų sieną. Tačiau kitais atvejais jos gali pakenkti, nes bolidas gali įstrigti tarp jų. Viskas turi savo privalumų ir trūkumų. Svarbu nesiimti skubotų veiksmų ir nepabloginti situacijos. Pavyzdžiui: Jei vairuojate automobilį, jūs užsisegate saugos diržus, nes žinote, kad avarijos atveju jie jus apsaugos. Bet 0,001 proc. iš visų atvejų, saugos diržų geriau nesegėti. Tačiau net ir žinodami tai vis tiek užsisegsite saugos diržus.“

„FIA gerai išanalizuos tai, kas įvyko. Sistema veikia dešimtmečius. Toks incidentas įvyko pirmą kartą.“


Komentarai (6)
nervuotas
IP: 8b856b0 | 12/24 00:34 Atsakyti
F1 Fanas
12/22 13:46

Todėl man ir juokas ima kai sako kad Esport tie xoboxininkai , galėtų tipo su formulėm pavažiuoti. Gi jie ten treniruojasi nežmoniškai. Skaičiau kad Shumis po 4 valandas treniravosi, kardio, jėgos pratimai, kaklas. Jug jie nesėdi baruose ar kavinėse tas 2 savaites tarp lenktynių. Pastoviai kačialinasi. Ir vistiek sako, kad kad ir kiek sportuoji, po pertraukos atsisėdus į mašiną po kelių ratų visus raumenis skauda. Tai normalu kad ir krūvius gali atlaikyti tokius... Seniau pilotai avarijose dažnai sudegdavo,..Kas žino, gal vienas iš faktorių kad taip nesitreniruodavo.. Trenkdavosi kur ir kaip mat sąmones prarasdavo :) Buvo panašūs labiau į paprastus žmones nei atletus.

na kai nuo vaikystes sedi uz vairo, ir po truputi persedi i atitinkamus auto, tai gal nereik ir po 4 val "kacialintis" tiesiog automatiskai po truputi eini link to, kaip ir niekas nepaleidzia nuo tramplino sokt ssu slidem, pradeda nuo mazu. Ir nereik maisyt galvos sutrenkimo su treniruojamais raumenim, nu nebent primityviai suvest, kad kaklo raumenys helbsti galva :)
ddt
IP: 21ec4ad | 12/22 20:41 Atsakyti
SliMMaz logo rėmėjas
12/22 13:24

Man tai keista kaip jis apskritai samoningas liko, taip staigiai deakseleracija gaves su tokiu G?
Jis zmogus? :)

Kaip čia kažkada juokaudavo, nu kaip galima gauti smegenų sutrenkimą, jei jų nėra? O gal dėl to, kad kaip čia šio saito žurnalistai rašė, g sensoriai buvo sudėti grosžanui į ausis :) Grįžtant prie G, viskas susiveda į tai, kiek laiko ta perkrova buvo jaučiama. Žiauriai paprastai ir nemoksliškai galima paskaityti moksliškai nepatikimame info šaltinyje :) Ten yra formulytės, ir pavyzdukai - matosi, kokią reikšmę viskam turi tiek laikas, tiek g, tiek ir kiti faktoriai. Galima susirasti ir detalesnių ar labiau į kūno nei galvos sužeidimų vertinimą matematiškai, bet manau to pakanka bendram vaizdui
https://en.wikipedia.org/wiki/Head_injury_criterion
F1 Fanas
IP: abb3902 | 12/22 13:46 Atsakyti
Todėl man ir juokas ima kai sako kad Esport tie xoboxininkai , galėtų tipo su formulėm pavažiuoti. Gi jie ten treniruojasi nežmoniškai. Skaičiau kad Shumis po 4 valandas treniravosi, kardio, jėgos pratimai, kaklas. Jug jie nesėdi baruose ar kavinėse tas 2 savaites tarp lenktynių. Pastoviai kačialinasi. Ir vistiek sako, kad kad ir kiek sportuoji, po pertraukos atsisėdus į mašiną po kelių ratų visus raumenis skauda. Tai normalu kad ir krūvius gali atlaikyti tokius... Seniau pilotai avarijose dažnai sudegdavo,..Kas žino, gal vienas iš faktorių kad taip nesitreniruodavo.. Trenkdavosi kur ir kaip mat sąmones prarasdavo :) Buvo panašūs labiau į paprastus žmones nei atletus.
SliMMaz logo rėmėjas
IP: 5202f81 | 12/22 13:24 Atsakyti
Man tai keista kaip jis apskritai samoningas liko, taip staigiai deakseleracija gaves su tokiu G?
Jis zmogus? :)
ddt
IP: 21ec4ad | 12/21 22:27 Atsakyti
Avariją sukėlė ne Kvyat'o bolidas, ne G ir ne tvora. Avariją sukėlė faktorius, liaudyje dar žinomas kaip Romain Grosjean.
F1 Fanas
IP: a62fab3 | 12/21 21:17 Atsakyti
Nesąmonė. Jokie čia faktoriai. Tiesiog įvyko ir tiek. Padaryk kokias nori taisykles, kokis nori bolidus, buvo ir bus tų tokių atveju. Mes pamirštam kad autosportas kaip ir motosportas yra labai pavojingas. Misha tiek metų tokiais greičiais važiavo, per tiek metų ne vieną kartą tą sieną su bolidu važiavo..o gyvenimo traumą su slidėm gavo...
×

TOP naujienos