„Halo“ inžinieriams kelia daug klausimų

„Halo“ inžinieriams kelia daug klausimų
logo 2017 Rugpjūčio 15 d. 10:54, Daimler

Įvedant frontalinę F-1 bolido kokpito apsaugą „Halo“, „Formulės-1“ komandų inžinieriams ši naujovė sukelia vis didesnį galvos skausmą. Ši sistema stipriai atsilieps bolido konstrukcijai nei buvo manoma iš pradžių.

Jos atsiradimas turės įtakos ir aerodinamikai, ir mašinos svorio pasiskirstymui ir monokoko struktūrai. Kartu taisyklės, reglamentuojančios „Halo“ techniniame plane, atsiras tik rugsėjį, - rašo vokiečių ekspertas Michaelis Schmidtas leidinyje „Auto Motor und Sport“.

„Halo“ prototipai, išbandyti skirtingu laiku, skyrėsi vienas nuo kito. Jei pernai buvo bandomi pavyzdžiai, žinomi kaip „Halo 2“, tai konstrukcija, kuri atsiras boliduose 2018 metais – tai jau „Halo 4“. Hungaroringe „Mercedes“ komanda išbandė piloto galvos apsaugos sistemą, artimą ketvirtai „Halo“ versijai.

Komandoms nepatinka, kad sprendimas dėl „Halo“ buvo priimtas labai vėlai, kada pilna jėga reikia kurti kitų metų mašinos monokoką, o tikslios techninės informacijos dar nebus kelias savaites. Tačiau FIA lenktynių direktorius Charlie Whitingas mano, kad informacijos yra pakankamai, trūksta tik kai kurių niuansų.

Sprendžiant iš tos konstrukcijos, kuri atsirado „Mercedes“ mašinoje Vengrijoje, galima daugmaž nuspėti, kokia kryptimi vyksta „Halo“ tobulinimas. Priekinis strypas tapo šiek tiek siauresnis: anksčiau jo plotis buvo 20 mm o dabar tik 16. Kartu vieta, kur strypas kertasi su viršutiniu lanku buvo sustiprinta ir tapo kur kas masyvesnė, o tai reiškia, kad iš tam tikro rakurso žiūrovams dar sunkiau bus matyti pilotas. Pats viršutinis lankas tapo storesniu, tik neaišku, kodėl tai buvo padaryta – ar tai lėmė aerodinamikos reikalavimai, ar būtinybė konstrukciją padaryti tvirtesne.

Bendras šios titaninės konstrukcijos svoris artėja prie 9 kg, tuo tarpu kai bendras mašinos svoris padidės tik 5 kg. Kaip paaiškino C. Whitingas, „Mes jau įtraukėme papildomus 10 kg praėjusį kartą, turėdami galvoje „Halo“, kai didinome mašinos svorį. Bet komandos nutarė kitaip pasielgti su šia papildoma mase“.

„Toro Rosso“ technikos direktorius Jamesas Key „Halo“ įtaką mašinos konstrukcijai paaiškino taip: „Svorio centras taps aukštesnis, o bolido svorio pasiskirstymas natūraliu būdu pasistūmės į priekį, link priekinės ašies. Mums teks dar labiau tvirtinti kokpito šonines sieneles, kad mašinos praeitų apkrovos testus jau su „Halo“. Tai reiškia, kad tam tikrose vietose teks keisti kokpito struktūrą“.

Komandoms yra svarbi žinoti, kokiuose taškuose ir kokiu kampu FIA inspektoriai tikrins apkrovas bandymų metu ir šiuo atveju kalba eina ne apie pačios „Halo“ tvirtumą, o apie visą kokpito konstrukciją atsiradus naujai apsaugos sistemai. Šių apkrovų dydžiai yra žinomi: 116 kiloniutonų viršutinėje dalyje, 46 kN priekyje ir 93 kN – iš šonų.

Inžinierius jaudina ir tai, kokiu būdu „Halo“ turės įtakos oro srautui, kuris patenka į oro paėmimo angą ir yra nukreipiamas į galinį sparną. Beje, FIA leidžia šioje vietoje montuoti šoninius deflektorius, kurių plotis būtų ne didesnis kaip 20 mm.

„Tai gali padėti sumažinti aerodinaminius praradimus, - tikisi J. Key. Kartu komandos, pasinaudodamos tokiu reglamento punktu, aišku, kad sukurs deflektorius, kurių forma bus itin sudėtinga. Tačiau kol kas aerodinamikos specialistai laukia, norėdami suprasti, kokio lygio laisvės jie gali tikėtis ir kiek toli bus galima nueiti.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983