„Honda“ siūlo riboti komandų biudžetus

„Honda“ siūlo riboti komandų biudžetus
logo 2007 Gruodžio 28 d. 19:27, Honda
Honda“ komandos vadovai viešai pasiūlė apsvarstyti galimybę įvesti „Formulės-1“ komandų metinių biudžetų lubas kaip alternatyvą Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) bandymams įvairiais draudimas mažinti ekipų patiriamus kaštus.
FIA nesenai pasiūlė dar keletą naujovių, kurios turėtų sumažinti „Formulės-1“ ekipų patiriamas sąnaudas. Organizacija dar dešimčiai metų uždraudė tobulinti variklius ir įvedė vėjo tunelių bei kompiuterinių skaičiavimo sistemų naudojimo apribojimus.
„Honda“ ekipos vadovų Nicko Fry'aus ir Rosso Brawno nuomone, FIA priemonės viso labo paskatins komandas permesti lėšas į kitas sritis, o bendrosios išlaidos išliks nepakitusios.
„Tiek Rossas, tiek aš manome, jog labai rimtai reikėtų apsvarstyti biudžeto apribojimo galimybę. Jei pasižiūrėtume į bet kurios iš britų „Formulės-1“ komandų finansines ataskaitas, pamatytume akivaizdų kaštų kilimą.
Kol kas komandos viduje sėkmingai perkeldavome lėšas iš vienos srities į kitą. Anksčiau varikliams skirtos lėšos dabar naudojamos aerodinamikoje, nes dabar tai sritis, kur lengviausia patobulėti.
Remiame daugelį pasiūlymų apriboti aerodinamiką, tačiau bijome, kad pinigai tiesiog bus panaudoti kitur. Lėšos bus nukreiptos lenktynininkų atlyginimams ar inžinierių atlyginimams, tačiau galutinė komandos sąskaita nebūtinai sumažės.
Taigi, vietoje to, kad gaudytume savo uodegas, manome, jog reikėtų svarstyti biudžeto lubas. Nors ir bus sunku tai kontroliuoti, manome, kad tai įmanoma“, - pareiškė N. Fry'us.
„Galėčiau išvardinti daug (kaštų mažinimo – red. past.) kelio apribojant aerodinamiką trūkumų. Kaip prižiūrėti kompiuterinių termodinamikos modelių naudojimą? Komandos viduje gali veikti centrinė skaičiavimo sistema bei grupė žmonių prie darbo stočių, tačiau su trečiosiomis šalimis, kurios tiekia programinę įrangą, patobulinančią jų sistemas. Ar tai šio proceso dalis, ar ne?
Negaliu tvirtinti, kad biudžeto lubos yra lengviausiai įgyvendinamas sprendimas, tačiau ar jis sunkesnis nei tie, kuriuos ruošiamės taikyti? Iš principo, jis net gražesnis, nes remiasi veiklos efektyvumu.
Kaip sukurti patį greičiausią bolidą už 100 milijonų per metus? Kaip efektyviai gali dirbti? Komandos turėtų visišką laisvę nuspręsti, ar mokėti 50 milijonų lenktynininkui, o kitus 50 milijonų išleisti tobulinant bolidą, ar išleisti lenktynininkui tik 1 milijoną, o 99 skirti bolidui. Būtų labai įdomu susidurti su tokiu iššūkiu“, - antrino R. Brawnas.
Šiuolaikinės „Formulės-1“ komandų biudžetai smarkiai skiriasi tarpusavyje. Turtingiausios komandos, tokios kaip „McLaren“, „Ferrari“ ar „Toyota“, per metus išleidžia net apie 500 mln. JAV dolerių. Silpniausiosios, pavyzdžiui, „Toro Rosso“, „Super Aguri“ ar „Force India“, veikia turėdamos net 100 mln. JAV dolerių nesiekiantį metinį biudžetą.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983